Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af eget kosttilskud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg søger information mht. af opstart af eget kosttilskud.

Er der nogen der kender en kosttilskud produktion indenfor EU

Har du erfaring med emnet selv, så giv mig gerne nogle informationer!

//Jens Meldgaard

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

jeg har ingen erfaring med det og kender ikke nogen, men en god ide er også bare lige checke lidt på google og finde telefonnumre frem og prøv at finde ud af noget på den svære måde. 

Mvh

Mirko

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Det lyder spændende, og jeg vil følge med her. Hvis du har nogle konkrete spørgsmål til det at drive fødevarevirksomhed, så er det noget som jeg kan hjælpe dig med.

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen!

Jeg tænker, at finde en produktion indenfor kosttilskud, som så kan lave det produkt jeg beder dem om.
I dette tilfælde er der tale om ganske normalt protein pulver.
Jeg skal sælge det videre til andre virksomheder, som sælger det for mig. Med det, medfølger der intet lager, men kun kontakt frem og tilbage mellem virksomheden der sælger det, og produktionsvirksomheden.

Er der nogle bestemte regler indenfor det område? :)

//Jens Meldgaard 

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Der er masser af regler på fødevareområdet - og kosttilskud er i særdeleshed reguleret; både hvad angår den konkrete sammensætning af produktet, men også hvordan de markedsføres. Sidstnævnte er reguleret i Ernærings- og Sundhedsanprisningsforordningen. Den kan findes på Fødevarestyrelsens hjemmeside eller på EURLEX. 

For så vidt angår proteinpulver, så kan det være, at der er nogle restriktioner på indførelse af animalske fødevarer - hvis altså at proteinpulveret kommer fra 3. land.

Det lyder som om, at du vil agere som en form for "mellemmand", så en del af ansvaret kan lægges ud til den virksomhed, der så faktisk har lageret. Du vil dog stadig skulle registeres som fødevarevirksomhed og autoriseres af Fødevarestyrelsen.

Hvor i landet er du tilhørende?

Mvh

Jørgen 

Fra Nyborg
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Comida Fødevarerådgivning Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Ud fra din beskrivelse kan jeg ikke helt gennemskue din rolle i forhold til ansvar for produktet. Men du skal være opmærksom på at selv om du "kun" vil formidle salget mellem virksomhederne skal du registreres hos Fødevarestyrelsen som agenturvirksomhed og selve produktet skal ligeledes anmeldes til Fødevarestyrelsen.

Venlig hilsen

Tine Fallesen 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)