Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook kommentarsystem vs. mit eget

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skriver fordi at jeg nu er nået den kritiske fase i opbygningen af mit website, som skal liste virksomheder, som yder en service for folk, som de ikke nødvendigvis vil have ansigt på at bedømme.

Hertil kommer, at jeg står ml. at bruge to forskellige kommentarsystemer. Fordelen ved facebooks er at jeg skaber en masse trafik til min side, og får udbredt linking (trods jeg tvivler folk vil sætte ansigt på at kommentere virksomhder)

..og.. mellem mit eget kommentarsystem, hvor jeg lagrer kommentarene i et mysql-database.

Jeg ved at facebook kommantarene ikke kan læses af googlebots, og derfor vil min sides relevans/content ikke øges selvom 150 personer har kommenteret og debatteret om en virksomhed...

Fordelen er dog de mange links

Findes der en gylden middelvej? Facebook plugin MED mysql-lagring? eller er det et long-shot ?

Taaak 

Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Er du 100% sikker på at 150 kommentarer med en faceobok-comments boks ikke giver dig en hvis form for SEO værdi der er ligeså god, hvis ikke bedre end den du selv kunne have lavet som måske ville give 20-30 stykker fordi folk skulle til at udfylde alle mulige formularer?..

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver dine on.page SEO ikke til en hvis grænse udvandet af 150 kommentarer på et indlæg?

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Keyword dentisy betyder ikke noget mere efter hvad jeg ved, i stedet for er det mere at bruge ordet naturligt i dets forskellige former. Det nytter med andre ord ikke noget mere, at skrive "duft lys" tyve gange i din tekst, og dermed så kan keywordet ikke blive udvandet pga 150 kommentarer :)

Det er i hvert fald min overbevisning...

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Javel, fint nok.

Jeg synes stadig ikke at jeg får et svar, som er nogenlunde klar i mælet, vedr. om hvorvidt jeg bør benytte mig af:

FACEBOOK KOMMENTAR SYSTEMET

-fordele: Folk har nemmere tilgang og skal ikke logge ind, derfor er det nemmere at kommentere, og flere vil måske kommentere

- ulemper: der er ansigt og navn på ens kommentar, og da siden omhandler noget med sygdom, så er man måske lidt tilbageholden af samme årsag. Google-botten kan ikke se disse kommentarer, da det er del af et plugin-af-en-art. API.


MIT EGET KOMMENTARSYSTEM

- fordele: Google-robotten idekserer kommentarene.. eller... den kan ihvertfald læse dem, og kan derfor sammenligne 2 crawls som forskellige, da der siden første crawl er sket en tilføjelse til siden.

- ulempe: man skal skrive en CAPTCHA-code. 


hvad er bedst? det skal lige nævnes at sidens formål er at tjene penge på AdSense, så SEO er vigtig.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg såmænd du har ret i, men hvis jeg skriver en artikel på 1000 ord og optimerer den til 2-3 bestemte keywords, bliver det så ikke noget rod, hvis der kommer 2000 ord i kommentarene, der "ødelægger" min optimering?

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror facebooks kommentarer er indeksérbare af Google. Jeg synes dog, at du skal lave dit eget, hvis du har evnerne. Det er ikke særlig krævende, hvis du laver lidt javascript tricks, kan du undgå CAPTCHA. Alternativt kan du bruge Disqus, det er med garanti indeksérbart af Google.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at google lidt på det, og se om ikke du kommer op med akkurat samme konklusion som jeg. De er ikke indekserbare!

Du kan endda efterprøve det, med den der seo-browser.com eller hvad den nu hedder.. De indekseres ikke.


Hvad er det for noget vrøvl? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg heldigvis lidt dygtigere end den gennemsnitlige googler. Du kan jo afprøve det selv. Søg på en sætning, eller et nøgleord fra en kommentar på en blog der anvender Disqus og begræns søgningen på dét domæne. Google skal nok finde sætningen. Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende for Facebook kommentarer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Disques er indekserbare, men de kræver stadig 2 ekstra klik for forbrugeren, før man er logget ind.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)