Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp mig er blevet røvrendt og nu total på spanden ingen vil hjælpe

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ved ikke om det hele nu handler om hvorvidt politiet vil gøre noget ved noget som vi ikke helt hvad der er op og ned på - Det relevante er vel at trådstarter må væk fra en situation hvor hun bruger 4000 kr mere end hun har hver måned - for det går ragende galt.

er hun blevet snydt er det relevant nok at prøve at gå til politiet - kan hun påvise manden har stjålet hendes bil eller svindlet med telefoner, så er der vel en mulighed for at politiet træder til - biler må man jo ikke stjæle - men ellers må hun jo lade være med at bruge flere penge på manden - stoppe betalinger hvis hun ikke mener hun skylder ham noget - måske tilmed tværtimod.

Hvis det så skaffer balance i budgettet er det godt, ellers må hun bo billigere/holde op med at ryge/leve mere på en sten i en periode - for intet lån eller andet, kan redde en der bruger 4000 kr mere end hun har hver måned.

Tag evt også at gå ned til den lokale advokatvagt http://www.advokatvagterne.dk/  og find din lokale advokatvagt http://www.advokatvagterne.dk/find-din-advokatvagt og få en snak med en advokat om hvorvidt den gut har stjålet din bil og hvad du bedst kan gøre i forhold til ham - medbring al dokumentation du kan.

Er du på dagpenge eller kontanthjælp og sidder i dyndet med gæld - så kan du også overveje at tale med din lokale socialhjælp f.eks. i København http://kenddinkommune.kk.dk/DetSocialeOmraade/Akut%20social%20hjaelp.aspx de gir dig formentlig ikke penge, men kan godt yde hjælp i forhold til at komme ud af en situation som kan være fastlåst, om ikke andet som samtalepartner

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Majbritt Jacobsen:
Jeg læser nu aldrig EB - men lad os da bare tage et enkelt eksempel - alle de kvinder, der bliver forfulgt af voldelige ekskærester, når de bliver truet på livet og kontakter politiet, får de 9 ud af 10 gange svaret "vi kan ikke gøre noget, før han har gjort dig noget. Ring når det kommer dertil". Jeg har selv interviewet en del kvinder i den situation - og selvfølgelig blev politiet også bedt om at give deres version - og de sagde til citat, at ja - trusler på livet er stafbart, men de havde ikke ressourcer til at gøre noget ved det.


men hvad vil du have de gør? sætter 2 betjente på sagen, efterforsker og hvad ved jeg... når sådanne sager tit ender i intet...! for hvordan skal de bevise at per sagde til louise i telefonen at han ville slå hende ihjel? samtidig med at der nok bliver sendt mordtrusler ud en hel del mere end der bliver ført ud i livet...! samtidig så har de det jo med at finde sammen igen.....:)

bare et rigtigt godt eksempel....

se på det første indlæg i dette her emne.... det er en der lige har noget hun skal af med... hyler, brokker, skælder og smælder og det er så hvad hun gør ved den her sag... hun følger ikke op på den, hun spørger ikke videre, ja hun har bare fyret en rodet historie af og det var så det!

hvis hun ringer til politiet og siger det samme som hun skriver her vil der stå en rundforvirret betjent og ikke ane hvad hun snakker om.... og når han så beder hende om at kigge ned på stationen så de kan få snakket ordentligt om det... så gør hun ikke mere... MEN hun fortæller gerne at der ikke var en skid hjælp at hente ved poltiet...

men det var der altså... hun ville bare ikke gøre det der skulle til!

det hun ville høre fra politiet efter hendes rodede snak var : ja vi sender 5 mand ud og anholder ham og sender ham i fængsel i de næste 20 år, giver dig alle dine penge igen og lidt til.... alt andet duer ikke!

men så simpel er verden (heldigvis) ikke!

Jeg har selv set folk skælde og smælde ud over politiet at de ikke vil tage deres sager når de er blevet snydt på nettet ved køb af diverse ting... fakta er bare at de ALTID har taget mine sager... jeg har fået dømt nogen stykker... og grunden til at de gør det er at jeg møder op på stationen og har alt papir arbejdet med og laver en ordentlig anmeldelse... gør du dit arbejde ordentligt... så kan de også gøre deres arbejde ordentligt!

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du helt ærligt, at det er en forfulgt kvindes skyld, at politiet ikke vil tage  hendes anmeldelse alvorligt? 

Man kan ikke forvente at et presset menneske har "sagerne i orden", når de søger hjælp. Faktisk synes jeg det, du beskriver er vældig foruroligende, for så har politiet da fuldstændigt misforstået deres rolle i samfundet.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbrit : kort og godt.... jeg har skrevet hvad jeg mener.... og har ikke mere at bidrage med... og gider slet ikke sidde her og diskutere i en evighed!

der er ikke ubegrænsede midler og politiet vil altid hellere end gerne hjælpe... men de skal samtidig vælge deres kampe da der ikke er ubegrænsede midler! <--- det var faktisk bare det jeg sagde!

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg kunne så bare ikke være mere uenig. En dødstrussel er en dødstrussel og den skal tages alvorligt - uanset hvem anmeldelsen kommer fra. Men der er jo heldigvis heller ikke nogen, der siger, at vi skal være enige :)

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

og så er der virkelighedens verden hvor dødstrusler og trusler om vold bliver slynget ud i et flæng...

ved du hvad politiet gør hvis de ser en få bank kl. 5 om morgenen nede i byen? de skiller dem ad, ham der fik flest bank skriger op om at den anden skal meldes for vold og hvad ved jeg...  de får navnet på dem begge og så sender de den der fik bank i retning af sygehuset og siger han skal få lavet en attest (hedder vist skadeattest eller sådan noget) og komme op på politi stationen bagefter... den anden sender de videre...

og hvad sker der så?

ham der fik bank tager på nærmeste værtshus og drikker videre.... og det samme gør den anden.... og så skete der ikke mere i den sag...! <-- det er set ske rigtigt mange gange!

havde de sat det helt store apparat igang ville de ikke andet end have spildt deres tid for ingen af dem ville alligevel melde noget som helst når de vågnede op næste dag...!

det er præcist det samme med et par der ikke kan sammen....!

derfor skal den der føler sig truet eller lignende også vise at de rent faktisk mener at de vil og har noget at melde før poltiet har tid til at tage sig af deres sag... som med ALLE andre sager!

og sådan skal det også være!

et klasse eksempel : peter og amalie...!:)

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:

Jeg kunne så bare ikke være mere uenig. En dødstrussel er en dødstrussel og den skal tages alvorligt - uanset hvem anmeldelsen kommer fra. Men der er jo heldigvis heller ikke nogen, der siger, at vi skal være enige :)

Helt enig. Dødstrusler er simpelthen ikke i orden og det skal konteksten ikke være undskyldning for. Dødstrusler skal forfølges. Det er simpelthen uværdigt for noget civil menneske at leve under.

Men jeg tror nu heller ingen herinde synes at dødstrusler er OK :)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Altimobiler.dk:
et klasse eksempel : peter og amalie...!:)

At  sammenligne de kvinder, der går igennem helvede uden nogen hjælp fra politiet, med et par tosser som Peter og Amalie - det er sgu mangel på respekt for andre mennesker. 

Selvfølgelig skal politiet ikke bruge en masse tid på et gadeslagsmål, det er slet ikke det, jeg kritiserer dem for. Jeg  er er bare træt af at høre på, at de altid mangler ressourcer, når de så selv vælger ikke at bruge tid på sager, der faktisk er alvorlige.

Holder vi nu fast i eksemplet med de forfulgte kvinder, så sker det desværre alt for tit, at de sager ender i drab  - så tit at aviserne ikke engang sætter sådan et drab på forsiden, for når det bare var ekskæresten, er det ikke interessant nok (læs: det sker for ofte til at være en rigtig nyhed) og det er sgu ikke i orden, at kvinder der på et tidspunkt har kastet deres kærlighed på en stodder, skal leve under jorden og se sig over skulderen hele tiden, fordi politiet ikke gider bruge tid på dødstrusler.

Forestil dig, hvordan det må være, at  være hamrende bange, ringe til politiet, som så siger "ja, det er ikke så godt, men så længe han ikke har gjort noget, er der ikke noget vi kan gøre ved det". Skal vi alle sammen så klappe i hænderne over, at de gider rykke ud, når pigen så er slået ihjel eller hvad?

Når jeg tænker på hvor mange timer politiet bruger på at promovere sig selv i diverse tv-programmer, så irriterer det mig ret meget, når de ikke gider passe deres arbejde.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er da et scam det her. Et meget dårligt et, men ikke desto mindre et scam. Personen prøver at få nogen penge ud af godhjertet mennesker. Hvis man virkelig stod i den situation, så ville man selvfølgelig tage fat i politiet og man ville da aldrig spørge efter penge på et iværksætter-forum.

I spilder jeres tid på en diskussion, der ikke er værd at tage.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:
Når jeg tænker på hvor mange timer politiet bruger på at promovere sig selv i diverse tv-programmer, så irriterer det mig ret meget, når de ikke gider passe deres arbejde.


Politiet gør generelt et pisse godt stykke arbejde!!!!

Magter ikke at debattere/diskutere med typer som dig... for du hverken kan eller vil forstå hvad det er jeg siger... du vil bare sidde her og råbe op og sige andre gør et dårligt stykke arbejde uden at se på fakta!

Du fangede slet slet slet ikke hvad jeg mente med slagsmål eksemplet... men sådan er det... du har den holdning at politiet er de dumme her... fint nok men det er desværre din mangel på at forstå hvad det er de har at arbejde med der gør at du har den holdning... som i øvrigt er forkert! ej heller hvad jeg mente med Peter og Amalie eksemplet.... du vil bare nedgøre og mene at alt hvad de gør er forkert!

trist du sidder her og nedgør deres arbejde når i bund og grund det eneste de vil er at hjælpe folk... men det er bare ikke altid folk vil hjælpes!

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)