Hej Amino'er Jeg har siden 1. januar haft www.urbanoutdoor.dk i luften. Jeg har haft en (rimelig ok it-) hjælper ved min side, og der arbejdes stadig på optimering. Men nu er det tid til at få den igennem den hårde kerne af kritikkere. Den er sat op i Shopify. Så vær sød at give al den feedback du orker. mvh Tue |
Hej Tue.
Jeg har kun taget et hurtigt kig må jeg indrømme - jeg rådgiver bl.a. netop i denne type opgaver, hvor rigtigt mange søger konverteringsoptimering og meget mere.
De to i øjnefaldende punkter, og jeg ved godt siden er ny, er:
1. Topbanneret. Det er din bedste plads på hele siden, og det er sådan set dejligt at se du linker på den. Men selve bannerpladsen er den absolut bedste placering du har, og det skal udnyttes. Der er ikke tænkt brugervenlighed ind i det - man ved ikke hvorfor man skal klikke på det, man ved ikke hvor man bliver ført hen, det lader ikke til at blive brugt segmenteret - forstået på den måde, at der bør være forskel på hvad der vises i topbanneret og til hvem, alt efter om det f.eks. er en førstegangsbesøgende eller ej. Er brugeren købeklar? Det er et helt nyt niveau der kan bør lægges på over tid - men start evt. med at fokusere på at gøre indholdet brugervenligt :)
2. Bloggen. Det er en god ide at have en blog. Det viser dynamik og seriøsitet, hvis det bliver brugt rigtigt. I dit tilfælde, bare hvis den blev brugt - for der er ikke noget værre end at komme ind i en butik og medarbejderen er der kun fordi chefen (i dette tilfælde Google/SEO) har sagt han skal være der. :)
Du er velkommen til at se mere på davidmetzon.dk, hvor der løbende kommer blogindlæg om bl.a. dette emne. Et skriv er allerede undervejs :)
Rigtig god dag!
DBH: David