Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg opsige sådan en aftale?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg håber at der nogen her som kan hjælpe mig med denne

Jeg har lavet en lejekontrakt med et firma og nu vil jeg gerne opsige kontrakten. Huslejeren er for dyr og jeg kunne desværre ikke skaffe kunde nok til at kunne bære udgifterne.

Ifølge kontrakten jeg måtte opsige per den 31. december og kontrakten ophører automatisk den 31. marts, hvis jeg der ikke afholdes andre aftale. Der er talt om en måned opsigelse.  

Jeg har i december måned skrevet til udlejeren og bedt om at forlænge kontrakten til ultimo april. Det har de accepteret og jeg har det på skriftlig. Men tingene gik ikke som jeg forventede og jeg vil gerne opsige aftalen snarest muligt. Så mit spørgsmål er, må jeg gøre det? Hvis jeg ønsker at stoppe pr. 1. marts, må jeg gøre det?

Jeg har virkelig brug for en vejledning da det handler om en masse penge som jeg kan spar, hvis jeg stopper ultimo februar.

mvh
Magda  

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magda,

Svaret er kort og godt, at du ikke kan opsige aftalen. Når det er erhvervsaftaler, så hænger du på det indgåede.

Ring derfor straks til udlejer og sæt dem ind i situationen. Sig, at du er i økonomiske vanskeligheder (men sig for Guds skyld ikke, at du ikke kan betale eller ikke vil betale), og at du ønsker at komme ud af aftalen så snart som muligt.

Udlejer kunne jo tænkes at være velvillig (især med tanke på, at du måske slet ikke er i stand til at udrede betaling til dem) eller måske har de en lejer på hånden, som bare venter på at komme ind. Så ring nu!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magda

En skriftlig aftale kan du ikke komme ud af, med mindre din udlejer går med til det. Hvis han kan udleje lokalet med det samme, kan det godt være han vil lade dig gå tidligere. 

Spørg pænt og måske kan du løses af din kontrakt. Læs forøvrigt om aftaler mellem virksomheder. 

mvh

Mogens

Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Tak for dit hurtige svar, men jeg forstår ikke, hvorfor jeg ikke må opsige, hvis det står klart og tydeligt på kontrakten: Lejeforholdet kan fra lejers sode tidligst opsiges til fraflytning den 31. december 2013, dog med 1 måneds varsel.

ok, at jeg har glemt at skrive at der var talte om december 2013.

Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens 
Tak for dit svar ... men jeg kan stadig ikke forstår, hvorfor jeg ikke kan komme ud af dette, når jeg har skrevet under på noget som siger at jeg må opsige.

Jeg har for en uge siden skrevet til udlejeren, og jeg kan se at personen har læst min mail, men har ikke svaret. Jeg har ringet til personen, telefonen blev ikke taget, så har jeg lagt en besked men blev hellere ikke ringet op. De er overhoved ikke samarbejdsvillige.

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magda,

Hvis du har en måneds opsigelse - og det fremgår af lejekontrakten og også gælder efter ændring (dit ønske om senere fraflytning), så kan du sagtens opsige aftalen nu og fraflytte senest 28. februar.

Skynd dig at få den opsagt, både per mail, men også gerne med anbefalet brev, så der ikke senere er tvivl om opsigelsen er modtaget rettidigt.

Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Flemming

Det var det jeg havde forstået, men der jeg ikke er dansker, ville jeg bare sikre mig, at jeg ikke ville begå en fejl. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)