Er det virkelig ulovligt at sende disse mails ud, hvis kunden I checkout forløbet har haft muligheden for at krydse af i en STOR FED CHECKBOKS om at de vil acceptere at vi kontakter dem via deres mail hvis købet ikke gennemføres. --> Her er det jo netop kunden kan sige ja eller nej til dette
Som kunde når/hvis jeg stødte på sådan en STOR FED CHECKBOKS :) tror jeg bare jeg helt ville droppe købet + krydse af at du ikke skulle kontakte mig ever..
Jeg ville aldrig gøre det ( så hellere sende en opf. uden tilladelse) - men det er jo din beslutning - om det vil være lovligt kan du jo prøve at spørge forbrugerstyrelsen om.
Som kunde når/hvis jeg stødte på sådan en STOR FED CHECKBOKS :) tror jeg bare jeg helt ville droppe købet + krydse af at du ikke skulle kontakte mig ever..
100 % enig med Jesper.
Hvis jeg dropper ud af et køb, vil jeg under ingen omstændigheder have en mail fra butikken, der spørger mig hvorfor!!!
Men sørg for, at der er et telefonnummer eller mailadresse) LET tilgængeligt, så skal jeg nok ringe eller smide et par linjer, hvis der er sket noget uheldigt under købet.
Er osse helt enige med Jer - for det vil være ukorrekt at gøre overfor kunden. (Eksemplet, var blot for at hører om man kunne gøre det hvis man pointeret overfor kunden: Hey angiv din mail, også spammer vi dig lige)...
Konklusionen fra min side er at det ikke er moralsk korrekt, så har derfor valgt at tage det af shoppen.
Tiltrods at jeg efter et par timers nørden endelig har fået et javascript til at fungere korrekt.
Tak for alle som har ville tage sig tid og svare i tråden :)
Er det virkelig ulovligt at sende disse mails ud, hvis kunden I checkout forløbet har haft muligheden for at krydse af i en STOR FED CHECKBOKS om at de vil acceptere at vi kontakter dem via deres mail hvis købet ikke gennemføres. --> Her er det jo netop kunden kan sige ja eller nej til dette.
Hvis du har kundens permission til at sende mails, så er det lovligt. Du kan matche kundens mail op mod din nyhedsbrevsdatabase og hvis der er et positivt match, så må du gerne sende kurven.
Der findes også systemer som klarer dette, har selv været i dialog med Veinteractive og de har et system der spørger kunden om permission, hvis de er på vej til at forlade flowet.
Man må ikke sende noget uden at have permission til det..
Det du søger lyder som en form for retargeting, hvor man klassisk ser reklamer for din virksomehd andre steder på nettet som en lille reminder.
Dog kan nogle webshop-platforme som feks. Shopify godt udsende mails som du skriver, men som flere andre her i tråder mener jeg ikke at det er helt lovligt.
Så jeg synes du skal kigge på noget mere klassisk retargeting, som feks. adroll.com
Jeg hopper også med på vognen om at det nok ikke er helt efter den "blå bog" at sende emails ud til folk der forlader dig i checkout-delen. Men jeg vil ikke afvise, at det muligvis kan laves så det ligger i en gråzone. Men der skal du nok prøve at få en advokat indover.
Ved siden af min skolegang sætter jeg remarketing kampagner op for kunder. Hvis du stadigvæk søger efter en mulighed for at fange de kunder tilbage der forlader dig midt i checkouten, så vil jeg helt klart anbefale dig at bruge remarketing annoncer. Du kan sende mig en besked her på amino og så kan jeg evt. give dig et godt tilbud :)
God sommer!
mvh Gustav
Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.