Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp vedr. domænenavn med "ø"...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 2. Oct 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der kan give et hurtigt råd?
Jeg har et ønske om at oprette et domænenavn, hvor der indgår bogstavet "ø" (.dk)

Jeg kan umiddelbart sagtens købe domænenavnet via dandomain, men er det hensigtsmæssigt? 

Hvad er for og i mod når - målgruppen for websiden er dansk.
Jeg tænker mest på problematikker mht. e-mail adresser osv.
Kan man evt. lave en automatisk sammenkobling til en "oe"-domæne i stedet for, så dette bliver den egentlige side?

Fra Hundested
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Minfragt.dk Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg tror at hvis det var mig ville jeg bruge et o, i og med at den danske opførsel på nettet er så international at vi har vendte os selv til at æ ø å, ikke er noget man bruger på domæne, kun på google. Jeg ville personligt ikke "lede" efter et domæne med disse bogstaver. :)  

/Carsten

Med venlig hilsen

Carsten Bo Larsen http://wastebutler.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, selvom jeg ikke selv har noget imod det.

Her har jeg fx et link (http://www.juletræer-odense.dk), det bliver til: xn-­-­juletrer-­odense-­2lb.­dk

Jeg synes dog hellere at du skal undgå domæner med æ ø å

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt bruge et domæne med ø til en dansk hjemmeside, men du kan gå glip af indgående links, fordi nogle hjemmesider ikke kan håndtere æøå korrekt. Domænet kan heller ikke bruges til e-mail.

Den bedste løsning er korrekt stavemåde uden æøå (oe) og så købe domænet med ø og lave et 301 redirect til oe.dk.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Du kan sagtens købe og bruge domænenavnet med ø - det kan være fint i markedsføring, også fordi folk så slipper for at huske på, om du har brugt o eller oe i domænet.

Dog er det umiddelbart udelukkende interessant i forhold til markedsføring. Som du selv nævner, kan der ikke være ø i din mail-adresse, så du skal under alle omstændigheder have et o eller oe domæne til mail-adressen.

Jeg er ikke sikker på, om alle browsere kan håndtere ø i domænet? Det tror jeg, men jeg tør ikke love det, og det ville jo være dumt, hvis nogen ikke kan komme ind på siden, fordi de bruger en eller anden obskur browser. Derfor ville jeg under alle omstændigheder lave selve hjemmesiden på et domæne med o eller oe i stedet for ø - det er folk også mere vant til - og så simpelthen pege ø-domænet til det "rigtige" domæne, så folk kan finde hjemmesiden via ø-domænet også.

Pegningen betyder dog, at Google ikke anser ø-domænet for at være vigtigt, idet det simpelthen sender folk videre. Men Google vil være præcis lige så glad for et domæne med o eller oe - de kan godt tolke det - så du skal ikke købe ø-domænet for søgemaskineoptimering.

Så hvis du køber et ø-domæne, er det udelukkende for markedsføring.


Smile    Rie

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 138
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:
Den bedste løsning er korrekt stavemåde uden æøå (oe) og så købe domænet med ø og lave et 301 redirect til oe.dk.

Fuldstændig enig her og jeg bruger selv samme løsning. Jeg er lidt glad for mit mellemnavn "Snæver", så jeg bruger det også i min virksomheds navn. Mit hoveddomæne er snaevermedia.dk, men jeg har sat snævermedia.dk til at viderestille, da andet ville være for besværligt hvis jeg skal forklare folk hvad min hjemmeside hedder. Så kan de skrive begge ting og være sikker på, at de kommer ind på min side.

Snæver Media - din online leverandør til hjemmesider, webshops og grafik!

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Myrup:
Jeg tænker mest på problematikker mht. e-mail adresser osv.

Hej

Du skal bestemt afholde dig fra at bruge et æøå domæne til alt andet end at viderestille til dit primære site. Dit primære site skal holde sig til standardtegn som alle kan skrive, også dem fra Sverige :-)

Kig ind til os, vi sælger .dk domæner til 44 kr, og du har ligeledes gratis viderestilling til et andet website direkte i vores kontrolpanel.

Mvh WebHosting A/S

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Som der allerede bliver sagt så vil normalen være at bruge et domæne med æ, ø eller å til at linke til et hoveddomæne. Det er helt normalt at man køber flere domæner som ligner hinanden, ligesom at man med AdWords tager hensyn til variationer og stavefejl.

Det lyder som en helt fin ide at købe et æøå domæne og så linke til et main site, men som en dårlig ide at køre et æøå domæne som primær.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)