Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der overhovedet et marked?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe puslet med en tanke om, at udvide min nuværende virksomhed på et, for mig, nyt marked.

Jeg tænker på at sælge produkter og ydelser til skoler og institutioner som er en kombination af outdoor og læring. Feks, tænker jeg på at sælge nogle pakker til skolerne, som indeholder x antal fuglekasser i præfabrikation. Således kan der være noget læring omkring natur/teknik, fysisk fremstillelse og evt salg (forældre, eller lokale virksomheder, der er evt kunne indgå som en handelspartner med eleverne om at købe deres produkter). Jeg ser flere læringselementer i det, og samtidig et letkøbt produkt for skolen, da alt skræddersyes til den klasse. Samtidig så gav det en masse positivt på skolens områder igennem mange år, og det ville samtidig kunne være et produkt der kunne tilpasses flere alderstrin.

Jeg forestiller mig yderlige udvikling undervejs, så der kan tilbydes flere produkter. Bla. barsler jeg med en tanke om at tilbyde sparring til skolerne om at bistå med planlægning og udførelse af div outdoor arrangementer, lige fra at lave bålmad i baghaven, til overlevelsesture. Jeg har selv en stor erfaring på ovennævnte, og har samtidig virksomhed der kan forestå præfabrikationen af fuglekassen´s delelementer.

Men er der et marked for dette, eller har jeg stirret mig blindt på det?

/Martin 

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må da være nogen der har en mening om forslaget, positivt, som negativt :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Den bedste at spørge omkring gode idéer er .... som oftest kunderne. Vi andre kan jo godt have en mening, men troen flytter måske bjerge ... men viden millioner.

Hvis du vil VIDE om dit projekt har gang på jord, ville jeg kontakte 3 eller 5 udvalgte emner i din målgruppe, ringe dem op og høre om de vil hjælpe dig med kritisk syn på et nyt tiltag til gavn for ...

Det er muligt, du skal kontakte 20 for at få 3 eller 5, der vil bruge tiden, men her hander det meget om din forberedelse. At du får udarbejdet en meget præcis og skarp "pitch", som skaber interesse i målgruppen.

Herefter gør du dig en lidt mere fyldestgørende beskrivelse af dit projekt og sender den ud for kritisk gennemgang og analyse af modtagerne. Så arrangerer du et møde med de samme 3 eller 5 og tager ud og lytter til de punkter, der måtte komme på bordet ...

Efter et gennemløb af en sådan karaktér har du et meget klart billede af "GO!" eller "Don't show!", og så er du velkommen tilbage, hvis vi skal tage et næste skridt sammen :-)

Med venlig hilsen

OXE & CO

Henrik Oxe - 2218 1220

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilbagemeldingen...

Jeg har selvfølgelig haft dialog med dem jeg kender i branchen, og har mødt konstruktiv kritik på det.. Det hjælper selvfølgelig på at kundetilpasse endnu mere på produktet.

Jeg vil prøve at få skabt nogle samtaler/møder om det med kundegruppen fordelt over hele landet..

Endnu engang tak for tilbagemeldingen.

/Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for de links.. jeg har ellers googlet mig til sindssyge, men uden at disse dukkede op Hmm… de skal lige gennemanalyseres en ekstra gang :-)

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Som sådan er din idé da god nok, men tror de fleste SFO'er har netop disse områder, som du prøver at skabe et marked for. 

Fuglekasser har min datter lavet sidste år og de hænger rundt om på skolen, pæd-folkene laver bålmad og pandekager også i frostvejr, når de er i SFO, så ved ikke om behovet er dækket ind der allerede. 

Prøv at snakke med skolebestyrelsen og fremkom med dine idéer til dem, så kan de vende dem med ledelsen og se om du kan komme igennem den vej.

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  KA Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Martin. Der er mange tanker omkring alternativ undervisningsformer. I hverdagen er der mange lærere som trækker på faste undervisningssystemer for at få hverdagens opgaver til at hænge sammen. Med den nok så berømte skolereform er der atter engang meget fokus på alternativ undervisning, bevægelse og læring. Derfor er det stærkeste element i dine tanker, efter min mening, at du sammenstiller praktiske undervisningsforløb (produkter) med læring i andre omgivelser end ved et bord (kroppen kommer i spil) og tilbyder det som en "let" tilgang til undervisnings forløbene for lærerne. Hvis du skal have lærerne i tale, skal du udvikle det på en måde så det referer til lærerplaner i de forskellige fag, sammen med den dannelses mæssige udvikling for eleverne. Du skal lave en didaktisk handleplan (plan der ser på de mange aspekter i dit undervisningsforløb) for dit undervisningskoncept. Det er ikke en let opgave, så havde mange andre for længst stjålet din idé, ikke mindst lærererne selv, men meget spændende hvis du kan lykkes i den opgave. Du har i hvert fald gang i nogle tanker som efterlyses bredt omkring læring, miljø, andre undervisningsrum, kroppen i bevægelse osv. Endelig "tvinger" folkeskolereformen skolerne til at åbne skolen for andre undervisere end lærerne. Det nærliggende vil være pædagoger. Men hvorfor skulle det ikke være dig? Held og lykke.

Mvh Niels Albinus

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Niels… Det var præcis det rygspark jeg havde brug for.. den nye reform åbner nemlig lige nøjagtig op for dette behov og flere andre.. Jeg skal nok vende tilbage med det sp snart jeg har brainet lidt videre med ideen..

/Martin

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)