Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

”Gratis” weekend ophold for 2 til 4 personer

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

kom lige til at tænke på er der nogen af jer der kender til hvor meget man eks. må bygge på en grund? er der en procent sats?

eller vuderes det fra sag til sag?

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen

Lige på stående fod er jeg i et dilemma med hvilken vej mit samlet projekt skal gå - jeg har 4 muligheder som jeg skal arbejde videre med og vil ikke røbe mere end jeg har sagt på nuværende tidspunkt.

Ja jeg vil til dels lavet et "socialt projekt" som du kalder det - fordi jeg ønsker at tage del i det sociale ansvar ALLE har på denne jord, hvorfor skulle jeg som ejer af et feriested ikke benytte denne oplagte mulighed for at give glæde og dejlige minder til trængte familier med børn eller børn UDEN familie?

Dette gør jeg fordi min egen baggrund har været meget hård og er taknemmelig for de personer der har givet mig en hånd. Det ville jo være mega fejt af mig ikke at tænke på de børn der i dag har det ligeså svært som jeg selv har haft det under en opvækst uden forældre, derfor tænker jeg på dette ud over de muligheder der er for mit projekt som forretning.

Dog vil jeg på ingen måde tillægge hele mit projekt til socialt dårligt stillet personer i DK, men vil på lige fod med mine konkurrenter forsøge at få min del at gæsterne, således at mit projekt er bæredygtigt nok til mine planer om socialt arbejde.

Håbet er at nå op på mellem 10.000 og 15.000 overnatninger årligt. Der er plads til 79.570 gæster årligt

Med 218 senge vil dette betyde at alle senge skal være udlejet i 45,8 dage (10.000 pladser) eller op til 68,8 dage (15.000 pladser).

Venligst

René Buch

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Korntrold

 
Tja det lyder meget smukt at ville tage socialt ansvar, meeeen pas på med at slå for meget
på dette, investorer, kreditforeninger og banker er nok mere interesseret i bundlinien, og
vil måske ryste mere på hånden, hvis dine hensigter bliver for sociale.
 
jeg tror det er farligt at du vil markedsføre det som et prisbilligt alternativ,
de mennesker der jagter en billig ferie af økonomiske grunde, låner nok bare en campingvogn
og lejer sig ind på en af de efterhånden veludstyrede pladser.
 
blot lidt strøtanker
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trold

Her er lidt info:
 
 
§ 6 B. Ved bebyggelse af en ejendom, herunder ved om- eller tilbygning, må ejendommens bebyggelsesprocent ikke overstige:
· 1) 25 for parcelhuse til helårsbeboelse,
· 2) 10 for sommerhusbebyggelse og anden bebyggelse til ferie- og fritidsformål,
· 3) 50 for etagebebyggelse i et område, der i kommuneplanen er udlagt hertil, og
· 4) 40 for anden bebyggelse, jf. dog stk. 4.
 
Du evt. kan ringe til teknisk forvaltning i pågældende kommune, og få det oplyst hvis du er i tvivl.
 
Mvh. Ole
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan, så kom vi da så langt.

Respekt - nu arbejder vi så videre på et socialt projekt ( ja, ja, det lyder måske ikke så godt, men viljen er tilstede)
Fuld forståelse og beundring for projektet omkring børnene - det var der sgu da nok nogen som kunne lære lidt af. Din egen baggrund og erfaring kan der jo bygges videre på.
 
Ro på nu  - Så lad os lige glemme EU finansierede projekter, belægningsprocenter, om morgenmaden skal være med eller uden kommen i osten, toilet på værelserne eller på gangen - der skal helt andre boller på suppen.
 
Hans har fat i den rigtige ende - dette er sgu da ikke et nyt ferie projekt - dette er et projekt, som er tilegnet børn, som på den ene eller anden måde, har brug for assistance af de n ene eller anden art - det skylder vi da disse fantastiske - og oftes uvorne unger, har jeg ret eller har jeg ret ???
 
Snakker vi om et form for spejderlejr under primitive forhold, hvor de unge mennesker lærer ansvar, respekt, dannelse og ikke mindst kærlighed under et Ferie, så er der noget at bygge videre på.
 
Sluttelig vil jeg ikke bekymrer mig om andre lignende projekter- og om ejendommen er eftertragtet, hvor der er vilje er der vej.
 
Bedste hilsner og på genhør ( det ender med at bliver kanon, dette projekt )
 

Peter
Danmarkshop.com

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

lige en kort kommenrat.

 
mine forudsætninger som jeg ser, dem hænger nøje sammen med hård kontrol over forretningen - jo mere jeg kan få i kassen jo mere kan jeg give igen - så enkelt er det

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

regne regne det giver jo næsten 7.000 m2

 
vildt
 
og mig der var bekymret over en idrætshal på 400 m2 plus svømmehal på 400 m2
 
om der var plads til det ihh. til loven

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/27/2006 5:26:14 PM Forfatter: Hans

Korntrold

de mennesker der jagter en billig ferie af økonomiske grunde, låner nok bare en campingvogn
og lejer sig ind på en af de efterhånden veludstyrede pladser.
blot lidt strøtanker

Hej Hans
 
Det er jo lige her jeg kan være med.
 
Mit projekt er BILLIGER end en camping plads - netop for at give denne gruppe muligheder for ferie.
 
Som jeg ser det vil det kun være en positiv ting at have dette med i mine tanker omkring socialt ansvar. Dels vil det skabe en masse omtale af mit projekt i diverse medier, dels vil projektet blive bredt kendt af hele min mål gruppe, som i dk tæller over 2½ million mennesker.
 
Jeg vil lige stoppe en, som jeg læser det, forkert opfattelse af mit projekt.
 
Der er ikke tale om et socialt projekt 24/7/365 men at jeg vil gøre hvad der er muligt for mig for, at tage del i det fælles sociale ansvar. Mine tanker går lidt hen af at holde 10 måske 15% af sengepladserne fri til dette formål. Netop for at skabe så naturlige og alm. rammer omkring et ferieophold for den svage gruppe.
 
Rent økonomisk set er det bestemt ingen gevinst for mig at give en hånd til dem der VIRKELIG TRÆNGER TIL EN FERIE, på den anden side findes der et hav af foreninger, sammenslutninger, fonde og alt muligt andet der netop arbejder for disse grupper.
 
Som jeg ser det så kan det jo være at lige min holdning til socialt arbejde der kan vise sig som en guldgruppe for mig. om endt ikke økonomisk så rent menneskeligt. Der er ikke tale om en gammel skurvogn som har været brugt i 53 år på byggepladserne, som jeg vil bruge som KONTOR og en mark der skal bruges til projektet.
 
Der imod bliver der tale om en ejendom med næsten 3.000 m2 med 61 værelser - masser af lokaler til diverse aktiviteter inden dørs men også ude i det fri, der er en stor spisesal, et meget stort fælles køkken (som jeg måske vil bortforpagte således der kan laves fuld forplejning, men som udgangspunkt kun morgenmad), der findes mulighed for at indrette en del lokaler til møde aktiviteter og foredrag.
 
Tænk lige på hvilken tilløbs stykke det vil blive hvis jeg kunne lokke Amino chefen frem til mit projekt for at holde et foredrag for iværksætter i en iværksætters lokaler - det ville sq være cool ik
 
nok for nu - der med sikkerhed mere meget snart

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er bestemt klar over at begrebet gratis skal anvendes med omtanke – lige derfor jeg i overskriften satte gratis i anførselstegn, således at der fra min side ikke kunne være tvivl om der lå andet bag dette ord.

Jeg ved at jeg ikke ville kunne få mig selv til at sende pressemeddelelse ud om mit projekt før end visse ting er på plads såsom værelserne, badeforhold, indretning, kiosk, reception, online bookingsystem med direkte betaling for opholdet, internet adgang for gæsterne, net-cafe, information om adgangsegnethed for handikappet, mulighed for hund, plads til evt. barnevogn, tilbud om transport af handicappet og barnevogne til og fra nærmeste tog station, aktiviteterne, billede galleri, automater til køb af diverse ting uden for kioskens åbningstid, faciliteter for afholdelse af møder herunder foredrag, konferencer, kurser samt kursusophold, legepladser for børn og unge, mulighed for lejerskoler for klasser og sammenslutninger, events for firmaer samt foreninger, jeg ser desuden som min pligt til at give ”arbejderne og ledige” en mulighed for et ferieophold der er til at overkomme rent økonomisk uden dette gør disse skal ud og stifte gæld for at holde lidt ferie.

Jeg er sikker på det vil gavne lokalsamfundet og regionen med en tilgang af turister som ifølge tal fra Danmarks statistik hvor hver turist uanset alder typisk bruger 1.200,00 til 1.500,00 kroner under en ferie, ud over udgifterne til opholdet. Jeg har i går talt med ejendomsmægleren og denne siger der ikke skulle være problemer med at ændre lokalplanen til gavn for mit projekt netop fordi lokalsamfundet ville får STOR gavn af gæsterne der besøger mit projekt. Dog oplyste han at der er flere andre der er interesseret i denne ejendom til overnatningsformål, men mit var det der var nemmest at få godkendt en lokalplan til. Det beviser for mig at valget af beliggenheden ikke er helt tosset.

Det jeg mente med et par år efter indvielsen, er at der har feriestedet som helhed fundet sin egen stil og sit liv, at jeg desuden omtaler løbende forbedringer i sammen afsnit er klart min fejl, men mente bare at jeg med tiden vil tilføre swimmingpool, med afslapnings muligheder for gæsterne muligvis med udendørs spabad. Desuden har jeg tænkt over de muligheder der er oplysende for mig, at lave en udgang til egen have direkte fra alle de værelser der ligger i stueetagen med egen terrasse og bord samt bænk, dette tror jeg på særligt familierne vil sætte stor pris på.

Dem der har fulgt denne tråd har nok gættet hvad der er for et projekt jeg arbejder på – derfor er det svært at komme med en egentlig NYHED der ryster denne branche, for et sted ville det så være et helt andet koncept der skulle arbejdes på. Det er lidt med vilje at jeg ikke skriver det direkte, for jeg ser ingen grund til på stående fod at fortælle alle om det lige pt. Kommer jeg i gang så kan I være sikker på I nok skal få det at vide her på Amino – og naturligvis blive inviteret til indvielsen inkl. en gratis overnatning, så ingen behøver at holde sig tilbage denne festdag.

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

gode nyheder

 
Projektet er SOLGT se tråd i cafen

Venligst

René Buch

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)