Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du hyre en "bankshopper"?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg tænker, at alt for få tænker på banker som virksomheder/butikker ligesom alle andre og derfor sjældent "handler" om prisen og presser deres bankrådgivere.

Jeg tænker, at langt de fleste vil kunne opnå betydelige besparelser ved bankskifte (eller forhandling med nuværende), men at mange ikke har modet og/eller evnerne til at tale bankernes nørdesprog eller vide, hvad en "god pris" er.

Min idé er derfor at tilbyde et simpelt koncept "bankshopping". Kunden hyrer mig, indleverer alle relevante informationer/dokumenter, og jeg giver herefter et økonomisk overblik samt går i dialog med nuværende/nye banker med henblik på at spare kunden penge/få bedre vilkår.

Prisen tænker jeg kunne være 50 % af 1. års besparelse. På den måde betaler man intet, hvis jeg intet opnår.

Det store spørgsmål er, - vil der være kunder til dette? Er det interessant?

Der findes flere uvildige rådgivere, men de har typisk noget bredere koncept.

Jeg har 12 års erfaring fra bank herunder privatrådgiver, filialchef samt investeringsrådgiver kombineret med en HD-FR samt certificering som investeringsrådgiver.

Inputs modtages med kyshånd, tak.

Mvh
Chris

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Chris

Man undres over du kan skrive sådan et indlæg når du den 11/2 2013 skrev nedenstående:

"Hej alle.

Jeg er forholdsvis ny i det her med bogføring osv, - men synes egentlig, det er gået OK indtil videre. Big Smile

Havde sidste år et møde med en revisor, der også gav mig stor ros Geeked. Samme revisor gav mig det forslag
at lave en "kørselsgodtgørelse tilgode" konto i e-conomic, således at jeg ikke "tømmer" min firmakonto, der
pt. i forvejen har det svært nok.

Status blev, at når jeg kørte i firmaregi, så bogførte jeg kørslen som omkostning under "kørselsgodtgørelse" og
modposterede så under "kørselsgodtgørelse tilgode". På den måde var udgiften/omkostningen bogført men
likviditeten upåvirket.

Nu ville jeg så her i 2013 trække pengene ud, - og "hævede" så pengene på "kørselsgodtgørelse tilgode" og
modposterede som "ud" af bankkontoen. Det er, som jeg ser det, vel den rigtige måde at gøre det på?

Min udfordring er, at balanceposten "kørselsgodtgørelse tilgode" blev nulstillet 31/12-12, så nu ser det ud som om,
at virksomheden har pengene tilgode, - og det er jo ikke tilfældet. Nu skulle tilgodehavendet netop være 0?

En klog mand, der kan hjælpe?

Konkret havde jeg bogført ca. 800 kr. sidste år, - så ultimo 2012 havde jeg ca. 800 kr. tilgode. Det blev så nulstillet
og efter sidste bogføring, ser det ud til, at jeg skylder firmaet 800 kr. i stedet.

På forhånd mange tak.

Mvh
Chris"

Fra Hundested
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Minfragt.dk Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Go idé, måske man kunne køre det som.en deal side "ala få 3 tilbud, ligesom autobutler".?
Men lyder som en go idé, nu jeg selv en næringrøv så kunne personligt godt finde på at benytte mig af sådan en service, blot jeg viste hvor jeg skulle henvende mig. :)

Med venlig hilsen

Carsten Bo Larsen http://wastebutler.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor?

Bogføring har intet med bank at gøre? Som jeg skriver i dette indlæg, så har jeg haft med privatrådgivning og investeringsrådgivning at gøre?

Beklager, men jeg kan ikke se sammenhængen til tidligere indlæg om, at jeg er/var novice i bogføring?

Mvh
Chris

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Første svar var til "bb", (hvis I var i tvivl).

Tak for konstruktivt svar, Carsten. 😊

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

du har tidligere skrevet du ikke er regnskabsuddannet.

Men held og lykke som "bankshopper"

bb

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg stadig ikke, men det er der vist under 5% af bankansatte, der er. Jeg kender ingen (og jeg arbejder pt i bank).

Hvorfor kommentere på et indlæg, når du ikke har noget konstruktivt at skrive?

Regnskab har INTET med almindelig bankrådgivning (for privatkunder) at gøre!

Chris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke en dårlig idé og markedsført på den rigtige måde kan du sikkert finde mange kunder.

Men mange har nok mest brug for hjælp i forbindelse køb af bolig, hvor der kan være meget forskel fra bank til bank, så du burde nok også inddrage det i din service. Din løn bør beregnes anderledes og mere hensigtmæssigt.

Du kan også udvide din service til at hjælpe små iværksættere med at få en erhvervskonto/nemkonto, som kan volde store problemer for nogle. Der er også stor forskel på priserne for erhvervskonto og tilhørende service, så du kan nok også hjælpe med besparelser der.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er en fremragende idé - jeg ville helt sikkert overveje det :)

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Majbritt og Karsten for positiv feedback og ideer.

Chris

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)