Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate marketing - Relevante reklamer & Target group?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino!

Efter en rum tid på sidelinjen, tænker jeg, at det må være tid til at jeg kommer på banen! Jeg har i længere tid gået og leget lidt med tanken om at prøve kræfter med affiliate marketing - Og lad mig så lige sig "Hold nu fast, hvor er der meget GRATIS viden at hente herinde!?". Jeg har virkelig fået svar på mange af de spørgsmål jeg har haft, blot ved at læse med herinde - og ikke mindst på flere af de fantastiske blogs der bliver linket til. Jeg har tit bremset mig selv, fordi jeg ikke lige vidste hvordan man gjorde dit eller dat, og flere gange har jeg oplevet at finde brugbar information her på Amino, hvilket har gjort, at jeg har kunnet komme videre. Så thumbs up til jer alle, der bidrager konstruktivt med ris ros og tips herinde! Inden det hele bliver for sødt og rosenrødt vil jeg dog med ordene "Stop giving meaningless praise and start giving meaningful action" hoppe let og elegant videre til mit egentlig spørgsmål.

Imens jeg har siddet og tilegnet mig dejlig gratis viden, er min hjerne stille og roligt gået i gang med at brygge på en ide til et affiliate site. Jeg tænker umiddelbart, at mit site skal være en blog, da det vil gå godt i spænd med det emne jeg indtil videre har valgt at tage udgangspunkt i. Emnet er blevet valgt efter et af de råd jeg synes at være stødt på, flere gange herinde - at tage udgangspunkt i egne interesser. Valget er derfor faldet på en af mine hobbies. Mit problem opstår så i, at mit emne er ret niche-præget og til dels ret nørdet, hvilket gør det svært for mig at finde affiliate partners, der har relevante annoncører. (Jeg vil helst ikke ud med det eksakte emne, da jeg selv har en del arbejde forude og helst ikke vil overhales indenom). Men lad os nu sige at mit emne var "Pokémon" og det var forbandet svært at find annoncører der solgte Pokémons. Ville i så blot tænke "Hmm Pokémon, der er min target group nok drenge i alderen 5-12år" Og så ellers begynde at linke til annoncører med salg af knaldperler, action man og super soakers? Altså selvom det ikke er salg af Pokémons, og derved ikke rammer 100% spot on på selve emnet, er det vel stadig forholdsvis spot on i forhold til target group'en - Men er dette nok? Jeg tænker, at dette måske er én af løsningerne, altså at tænke bredere og derved stadig ramme noget af ens target group. Umiddelbart føler jeg bare ikke, at det ville give særlig meget mening at skrive en masse om "The Pokémon of ultra lightning and death" og så have en annonce for knaldperler nedenunder? Så er det vel impulskøb man spiller hårdt på? Og er dette overhovedet holdbart? En anden løsning kunne være at bygge siden op helt uden nogen annoncer, og så tage kontakt til relevante webshops, når man engang faktisk har noget konkret trafik at vise frem? Altså kontakte dem og sige: "Jeg har X antal besøgende om måneden med interesse for jeres produkt, kunne i ikke tænke jer at indgå en affiliate aftale?". Dette ser jeg dog som ret risikabelt da det let kan ende ud i en masse spildte timer, hvis ikke webshops'ne er med på idéen. Den sidste løsning jeg har tænkt på er at skifte emne og gå i gang med at brygge på noget helt nyt. Dette ville jeg dog være lidt ked af, da jeg tror jeg har fundet et ret godt emne uden den voldsomme konkurrence, men jeg er bestemt heller ikke bange for at gøre brug af udtrykket "Kill your darlings!" hvis det er hvad der skal til.

Det var alt for nu. Håber ikke, at det blev en alt for lang smøre og, at i har lyst til at give mig et par råd med på vejen således, at jeg kan komme videre med mit lille affiliate eventyr! Mon ikke jeg vender tilbage med mange flere, længere spørgsmål ;)

Ps. Hvis i kender nogle gode bøger, links til blogs eller andet spændende materiale med relevans til affiliate marketing og som i selv har gjort brug af, må i meget gerne smide det med. Det vil blive taget imod med kyshånd! På forhånd tak.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miquel,

Min umiddelbare vurdering er at, hvis du vil have succes med en blog omkring Pokemon bør du lave den på engelsk, for at ramme en kritisk masse og dermed gøre den mere interessant som affiliate kanal.

Du kan så også lave aftale med de udenlandske Pokemon affiliate deals der er, eller alternativt nogle af de andre spil relaterede aftaler der f.eks. er på clickbank. Kan du finde aftaler med månedsbetaling, hvor du får provision hver måned er disse helt klart at foretrække, så du ikke skal ud og generere nye salg til samme kunder hver måned - det er den slags aftaler jeg tjener rigtigt godt på :-)

Må indrømme at jeg intet kender til Pokemon eller deres target publikum, men hvis det som du skriver primært er drenge i alderen 5-12 år, kan det måske være svært at få økonomi i siden, da det vil kræve at de får overtalt deres forældre til at hive kreditkortet frem, når der skal handles.

Så måske en sådan side primært skulle benytte Adsense og lign. klik betalte reklamer ...

Michael

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)