Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang moms, nu brænder lokumet, som man siger

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa i dejlige hjælpsomme Aminoer

Nu har jeg jo hørt man betaler moms hvert kvartal, hvilket jeg regnede med jeg også var.. men åben bart ikke..
Det ikke det største problem.. det største problem er, at jeg jo i min hurtighed fik afregnet moms i Dinero først, og derefter skulle indtaste på SKAT.dk, hvilket så ikke kom til at ske da jeg ikke kan indberette endnu.. men nu har dinero jo så afsluttet det

Hvad filan gør jeg her ?

Ringer til SKAT på mandag og fortæller jeg vil afregne kvartalsvis istedet, og så indberetter, eller er der andre måder ?

Mvh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke spørgsmålet. i 2013 var standard for din type virksomhed kvartal (med mindre man har haft gæld osv hvor det kan være måned) i 2014 er tilsvarende standard halvår men 31/12 vil altid være momsafregningsdato uanset hvad så den der skal være inde 10/2 skal være inde 10/2 hvis du havde moms under 4 kvartal 2013. En afslutning 31/12 er derfor rigtigt uanset om du har måned, halv eller kvartår eller kun har kørt 1 måned i 2013 - det er stadigt afslut 31/12 og indberet og betal 10/2-2014

Den med Dinero kan du tage med deres support men du må forklare, for det er jo helt normalt at man afslutter i dinero og derved får man tal til moms for 4 kvartal og de tal bruger man til indberetning til skat og når man har betalt så bekræfter man den betalt i dinero

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke noget afslutning af 2013.. mit CVR er først aktivt pr 1/2-14.. men jeg fik en mail fra Dinero hvor der stod det var den 10/2 hvis man afregnede pr kvartal og hvordan man så indberettede til skat.. problemet er bare, når jeg logger ind på skat, siger den jeg ikke kan afregne skat ?

Jeg har startet er 2014 regnskabsår, har så penge tilgode i moms, og derfor tænker jeg at man afregner hvert kvartal ? eller har jeg helt misforstået ?

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der skal afregnes den 10/2 er for sidste kvartal 2013.. I og med du først er startet i det nye år og der er kommet nye afregningsperioder skal du først afregne den 1 sep. 2014 :)

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er 4. kvartal 2013 som skal afregnes nu. Når du er startet 1/2 er du på halvårs afregning. Du skal kontakte skat hvis du vil afregne kvartalsvis moms fremover. Det kan være en fordel hvis du skal have moms tilbage i en opstarts fase. Sidestep frist for at komme på kvartalsvis moms er den 1/3.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ah - nej du har nok bare haft amino også i 2013 . er du startet i år næste afregning 30/6 med betaling ca 40 dage efter hvis du som ventet følger normal halvårsberegning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Super så fangede jeg den

Sker der så noget ved jeg har afsluttet momsen i Dinero nu ? skal jeg bare gemme udprintet og føre det, plus det nye ind, når tiden så kommer ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

der tør heg ikke sige, du har afsluttet- om jeg forstår dig 2014 moms men det tror jeg nu slet ikke du kan, jeg tror du står i 2013 regnskabet og som sagt før, du skal tage hjælp af en økonomiperson for du har super projekt og gode hensigter men nada regnskabsviden, hvilket er helt ok, men ikke må bringes til at slå en i nakken

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Christian:

Super så fangede jeg den

Sker der så noget ved jeg har afsluttet momsen i Dinero nu ? skal jeg bare gemme udprintet og føre det, plus det nye ind, når tiden så kommer ?

umiddelbart sker der ikke noget, men gem din afslutning, tjek lige hvornår du har foretaget afslutningen, for det lyder som om du har afsluttet den på en skæv dato i forhold til momsafregning, er din afslutning ikke fra f.eks. 6/2-14, så skal den ligges til når du foretager din afregning for 1 halvår 2014.

Du kan også kontakte Dinero, og få dem til at hjælpe dig med at bogfører din afstemning ind igen, så den helt af sig selv vil være en del af din endelig afregning af 1. Halvår 2014.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov der skulle stå fra f.eks. 6/12-14, se lige bort fra mit ikke :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)