Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"søgemaskiner blokeret på webstedet" WP

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har denne tekst på min nye WP side, betyder det at den slet ikke bliver indekseret?? så jeg fjerner bare hakket i indstillinger, ik?

kan dette være gjordt i forbindelse med at siden blev udviklet? og er det den måde man beskytter et udviklingssite på?

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 138
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, den bliver ikke indekseret så længe det er slået til. Du slår det bare fra under Læsning i indstillinger, men måske skal du give indekseringen et venligt skub gennem Google Webmaster tools.

Jeg plejer selv at slå det til mens udviklingen er i gang, så der ikke kommer fremmede ind og ser en halvfærdig hjemmeside.

Snæver Media - din online leverandør til hjemmesider, webshops og grafik!

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for det.

Hvis jeg tilmelder siden skal jeg også verificere, at jeg er den retmæssige ejer og jeg kan ikke indsætte det kode..

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke korrekt, at siden ikke bliver indekseret, hvis du har sat den omtalte indstilling til i WordPress. Den bliver nemlig indekseret, og det er derfor du kan finde den på Google. Det eneste indstillingen gør, er at få Google til ikke at læse indholdet på siderne (der kommer ikke et udklip af teksten under søgeresultatet).

Det er ikke så smart at bruge, når man udvikler hjemmesiden, da det kan tage et stykke tid fra man har fjernet indstillingen til Google får læst ens indhold (som Google jo skal for at man får SEO-værdi ud af indholdet).

Har man oprettet nogle undersider man siden har slettet, som er blevet indekseret mens man havde denne indstilling til, tager det rigtigt lang tid før de bliver fjernet fra søgeresultaterne igen efter min erfaring.

Skal man undgå at siden bliver indekseret mens man udvikler, er det nemmeste at tilføje følgende linje til .htaccess:

Header set X-Robots-Tag "noindex, nofollow"

I forhold til dit problem med at ligge kode op, antager jeg, du snakker om Webmaster tools? Du kan vælge "Alternative metoder" i Webmaster tools og så, at du vil uploade en html-fil. Så skal du bare overføre den til mappen, hvor din side ligger (ofte public_html) vha. FTP - det er vist det nemmeste :)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 138
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kan du ikke det? Har du ikke fuld adgang til WordPress adminpanelet? Du skal gå ind i tema editoren og indsætte HTML-tagget i din header.php fil. Jeg hjælper dig gerne, hvis det er for avanceret.

Snæver Media - din online leverandør til hjemmesider, webshops og grafik!

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info Emil,

ja det i webmaster tool hvor der er de 3 måder at verificere retmæssige ejer, lige så snart det er noget med kode er jeg stået af.. så jeg ved ik om det er noget man skal gøre..

Alle steder i kontrolpanelet under forfatter står navnet på det firma der har lavet siden, det er vel heller ikke smart ift. seo eller hvordan? det giver vel ikke noget til mit navn?

mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldkommen ligemeget, hvad der står i dit kontrolpanel - det har ingen betydning for SEO. Mht. Webmaster tools, tror jeg det nemmeste, hvis du ikke er komfortabel med kode, er at uploade html-filen. For at gøre det, bliver du nødt til enten at have FTP-adgang eller du kan bruge file manageren, hvis du logger ind på dit web hotel.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil, det er sødt af dig men jeg fatter intet af det.. hvid der er nogen der vil tjene lidt penge så skriv en PB.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)