Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man crawle andre fora?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man crawle en andens hjemmesides forum for at skabe mere aktivitet på ens eget forum? det er vel ikke den andens hjemmeside som ejer de skrevne indlæg?

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Kort svar: Nej

Indholdet er enten brugeren eller hjemmesidens afhængig af betingelserne for siden. Lige meget hvem der ejer indholdet er det ikke dit, og derfor må du ikke crawle det for at bruge det som indhold på dit eget forum. Hvis det bliver opdaget at du gør det vil dit forum miste al sin troværdighed, og du vil i værste fald stå med et krav om erstatning fra indholdets ejer.

Så mit råd: Hold dig fra den idé

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad nu vis man laver det som en oversigt over hvad der bliver skrevet i andre forums? Lidt ala Boliga som jo også crawler andres hjemmesider.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:
Hvad nu vis man laver det som en oversigt over hvad der bliver skrevet i andre forums? Lidt ala Boliga som jo også crawler andres hjemmesider.

Hvis du viser udsnit og linker til det oprindelige indlæg, kan jeg personligt ikke se et problem. Men det skal være meget lidt du viser, for at undgå DC.

Hvis du har besvær med at få aktivitet på siden, så opret en 10-30 falske brugere, og start din egen aktivitet. Sådan plejer de fleste forums vel at starte. I takt med at der kommer rigtige folk til, udfaser du de falske kontier.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg ville tilbyde mine brugere, var en samlet oversigt over de forskellige fora, så de kun skal gå et sted, det var ikke for at få det til at se ud som om alle indlæggene var skrevet på mit forum.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må jo ikke gengive noget som du ikke selv har ophavsretten eller samtykke til.

Bed de andre fora om at stille RSS feeds til rådighed og indhent et samtykke til at gengive de data som feedet indeholder på dit eget site.

Så behøver du ikke a crawle og så har du fået tilladelsen i samme omgang.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)