Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 18 år og har tænkt at starte noget online salg med en ven.


Vi kunne godt tænke os, at sælge en bestemt slags lamper. Vi har kigget en del på made-in-china.com da det er den nemmeste ''supplier'', at finde. Er det en dum idé, at vælge varer fra denne side? Vi er lidt i tvivl da vi har læst meget, at deres varer sjældent er iorden. 

Er der nogen der har nogle har nogle gode råd, eller måske alternative leverandører

Mvh :)

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ImpexChina Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

made-in-china.com er en side, der formidler kontakt mellem køber og sælger. Det giver dig som køber mulighed for at finde producenter af det produkt du ønsker at købe, uden at skulle optrevle hele det kinesiske fastland for potentielle producenter. En tilsvarende side er alibaba.com, som jeg selv har brugt ved flere lejligheder uden problemer. 

Om deres varer er i orden? Tjaa, der gælder vel det samme som i alle andre kontakter til producenter, at i er nød til at tjekke kvaliteten inden i køber et stort parti. Fin et par producenter, der producerer det i skal bruge og tag så kontakt til dem. Hør om muligheden for vareprøver m.m så i selv kan tjekke kvaliteten. Det er ikke farligt at handle med kinesiske virksomheder, men i skal selvfølgelig sikrer jer, at produktet er i orden, og at det lever op til de regler der er for salg i DK. 

Husk desuden at blive importregistreret hos skat før i importerer til vidersalg.

Held og lykke med projektet!

Med venlig hilsen

Rune

Tilmeldt 11. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret!! :)

Fra Lunderskov
Tilmeldt 11. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Fra  BarakoDenmark Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sambatossen.

I Kina er der masser af kvalitets varer, der flyder mod EU, samt en masse " L..." der sendes til Verden uden regler som Asien; Afrika etc.

Lamper ville jeg passe lidt på med, du kan ikke stole på de siders godkendelser, made-in-china.com, alibaba etc.

I Asien er man ligeglad med hvor mange kvadrat kobber der er i ledningerne, lige glad med om fatningen er papirs tyndt plast.

Jeg udelukker ikke du kan finde fine produkter på disse sider, men at starte en rigtig forretning op på det grundlag ser jeg som et mirakel.

Hvis du virkelig ønsker en solid fremtid med import af lamper, burde du bruge mere tid på hjemmearbejdet, finde seriøse kontakter i Kina. Men det er naturligvis også det du gør nu. 

Jeg ser det ofte at folk finder disse sidder og tror deres lykke er gjort, disse tanker er man helt bevidst om i Kina og bruger dem modsat. Det vrimler med profesionelle mellemhandlere, som aldrig har sat deres ben på den fabrik de udgiver sig for at representere.

Det bedste er en agent i Kina, en som handler og besøger fabrikken, faktisk billigere end alibaba etc. Dog snakker vi så ikke 10 lamper.

Jeg ville gerne slutte positivt og skrive jeg kender ham du mangler, men kender kun den Norske side  tradesparency.com måske kan du finde noget information der.

Held og lykke.

Christian B.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)