Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guides med billeder

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.
Sidder hele tiden og tænker over iværksætter-ideer, som rent faktisk er værd at bruge tid på.
Derfor vil jeg gerne lige have jeres mening om denne.

Ideen er at jeg vil finde nogle dygtige programmører, som vil være med til at lave en side, som kan hjælpe folk med daglige problemer (små billed-guides).

Guides i sin normale form er der jo en milliard af i forvejen, men synes tit, de bliver overfyld med tekst, hvorved jeg finder de guides med billeder nemmere at forholde sig til. 

Ideen er, at det skal være billedorienteret, med kort forklarende tekst. Teoretisk set er emnerne underordnede.

Her kommer lige et par ideer til billedguides:

- at lave en middag

- opdatere sin software på sin smartphone.

- løbe i rigtig position.

- bygge en computer.

- skifte en pære.

- tjekke olie på sin bil.

Mulighederne er "uendelige". Det skal være en side med et simpelt interface, som gør det nemt at oprette en billedguide.
 

Jeg kan selv programmere en smule, og har også lavet noget web før. 

Er det en ide der holder?

Mvh Emil

 

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det bliver svært at administrere.

Folk der bruger en guide, kigger meget grundigt på billederne, for at se om det er akkurat det samme som de står med i hånden. Er der en forskel på billedet og det de har i hånden, vil de ikke finde guiden relevant.

Derimod hvis du laver guides for en virksomhed i stedet (altså B2B markedet), så tror jeg at det kan have potentiale.

Mvh

Mathias

Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du måske have ret i.
B2B er ikke en dårlig ide, men lad os sige jeg ikke vælger det, så har jeg vel 2 løsninger, som jeg ser det.

1. At lave guides som er så generelle, at man ikke kan tage fejl (svært og formindsker antallet af mulige emner)

2. Lave mange specifikke guides til mange devices/systemer osv. (flere emner, men meget mere arbejde)

Hvad ville i mene var bedst? 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen kan jeg egentlig godt lide. Men det vil tage vanvittig lang tid at få en bare nogenlunde database op og køre, med nok tips og tricks.

Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

True, men med nogle gode venner og andet, forestiller jeg mig, at man forholdsvist hurtigt kan få opbygget det. 
Og da emnerne ikke er fastsat, kan jeg jeg i princippet bede alle om hjælp..
Mon ikke min mor vil beskrive hvordan man laver en sovs :)

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Markedsføringspraktikant hos Doneco ApS / www.bogført.dk

 

Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandt, der findes mange guides Youtube, men lidt ligesom de tekstbaserede guides, finder jeg dem nogle gange lidt for lange og hvis jeg skal følge med, skal jeg stoppe filmen hele tiden. Der finder jeg tit billedguides bedre, fordi jeg selv kan styre tempoet.

Derudover så tænker jeg at målgruppen for mit projekt er lidt mindre it-kyndige, end dem der normalt bruger Youtube. Dertil så er det også en jungle at finde de "gode" guides på youtube, da der ligger uendelig mange af de samme guides, samtidig med de er blandet med de 45 milliareder andre videoer.

Måske kunne min ide raffineres på en måde ?

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal i hvert fald indekseres på en eller anden nem og smart måde. Så man ikke skal lede for længe efter det.

Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis. Rigtig vigtig pointe!
Det er altafgørende hvor nemt og intuativt det er. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)