Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor eller kontorpladser i Thailand eller phillipinerne

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 131
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart er visa B vejen frem, du oplyser at du vil investerer i ejendomme eller starte en forretning, derfor skal du bruge et B visa.

At du måske ikke gør det, er ligegyldigt. men du er klar hvis du ønsker at opstarte et firma.

Husk at få multiple entrance, ellers skal du betale når du skal på visa run ( 90 dage )

Faktisk holder dit visa 15 mdr, da du tager ud/ind i Thailand et par dage inden det udløber, på den måde for du ekstra 90 dage.

Husk at tage ud af landet inden dit visa udløber, overstay koster mere end 100 Kr pr dag, og Thaierne bryder sig ikke om uorden i papirerne.

http://www.mfa.go.th/main/en/services/123/15388-Non-Immigrant-Visa-%22B%22-(for-Business-and.html

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tom99:

Hello !

Vi har behov for 2 til 3 kontor pladser i Thailand eller andetsted i Asien.

Vi er alle unge danskere i midten af tyverne og vi er paa udkig efter et godt kontor miljø.

Nogen som evt. har 2 til 3 ledige pladser, som vi kan fremleje ?

Nogen som har et godt foreslag til lokation og kontor ?

Mvh, Tom

Hej Tom

Lyt hellere til Kristian Ole. Hvis du tager til Thailand som er meget mere besværligt end Filippinerne så få styr på arbejdstilladelse.Du ønsker ikke at komme i det sorte hul i Thailand pga. du opholder dig ulovligt i landet.

Jeg tror Kristian Ole sidder i Chiang Mai ( 1 million mennesker i området )stadigvæk og det er en super hyggelig by hvor man stadig kan koncentrere sig om at arbejde. Det er også utroligt billigt i Chiang Mai ( nord thailand ). Der er 60 millioner mennesker men de fleste bor i Bangkok. ( 12-15 millioner).

Alternativt ta' til Cebu på Filippinerne hvor der sidder en masse andre danskere som har styr på arbejdstilladelse og kontor. Her er det nemt at få arbejdstilladelse og du skal ikke rejse 12 timer i bus hver 3 måned.

Her er fordelen også at folk taler godt engelsk. Der er 100 millioner mennesker. Der er ca. 12 millioner i Cebu.

Begge steder er der super oplevelser :)

god fornøjelse.

mvh

Kim

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Kim, men synes Thailand trækker lidt mere.

Cebu er også længere væk fra DK, som også spiller en rolle.

Nogen danskere på phuket som har erfaring mht imigration i Thailand ?

Håber jeg kan få lidt gode input.

Tom 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom
Jeg sender lige denne tråd videre til min kollega Torben Rudgaard. Han kan nok hjælpe jer med kontorpladser og værelser her i Pattaya, hvis det er.

Dbh fra Jørgen 

Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi har kontor med andre scandinaviske unge i Hua Hin Thailand og har masser af plads.

kontakt mig hvis interesse.

Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 131
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i et firma i Danmark eller er det freelance ?

Hvis i arbejder på nettet, laver it løsninger, hjemmesider eller noget i den stil, arbejder i ikke i Thailand og har ikke brug for en arbejds tilladelse.

Det er altså ikke ulovligt, og mange gør det uden problemer..

Udgifter til et kontor, firma, de 4 ansatte Thai pr arbejds tilladelse giver i min verden ingen mening, medmindre i laver forretning med Thailandske firmaer.

Pataya/Hua Hin er meget billiger end Phuket. tjek de steder ud inden i beslutter jer..

Find en fed lejlighed med en sød maid, i vil vel også bo lidt fedt ??

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank, 

Det er 100% IT løsninger via internet og NUL arbejde i thailand.

Hua Hin kunne være en god mulighed. Pataya har et lidt dårligt ry.

Hvad koster typisk en 3 værelses lejlighed i Hua Hin ?

Tak for dine venlige input og god vind.

Tom

Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 131
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom

I Hua Hin som er lidt kedelig, men dejlig ( Kongens By ) Der lejer i ikke en lejlighed, men et hus.

I et resort ( lukket område med vagt ) I kan finde et hus med 3 rum, udendørs køkken, pool, møbler etc. For mellem 30000 - 40000 Thb.

Rod lidt rundt på nettet, så finder i sikkert flere muligheder. Og det er klart måden at gøre det på.

Lav et kontor i stuen, monter et Tv udenfor, det er der i er om aftenen.. I Thailand er man ude, man går ind når man sveder..

Få en konto i Hong Kong med et credit card, til jeres income. skal i bruge en Thaibank, anbefaler jeg kasikorn med et debit card, men ha kun små penge i Thailand. Landets økonomi er ret usikker..

Frank

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HuaHin er kendt som Thailands kedeligste by. Mange kalder det "the graveyard" pga. genemsnitsalderen er over 70 år :-D

Selv mine forældrer på 67 og 69 mente de var for unge til at være i HuaHin.

Jeg har været der meget, og jeg må indrømme at de har flere steder med Dansk mad end Bangkok og Pattaya, men det er fordi der er ekstremt mange gamle Danske pensionister. Ud over smørrebrød kan jeg ikke finde fordele ved Hua Hin overhovedet.

Pattaya har været den hurtigst voksende by i Thailand de sidste 4 år. Sidste år slog vi endda Bangkok i antal nye condos og condos i luxus klassen. Området tæt på Pattaya (ca. 30 km væk) er det største fabriks og industri område i Thailand (Laem Chabang, Bang Saraey, Chomburi osv..) hvor der ligger mange store danske virksomheder som Viking, Rockwool osv.. sammen med mange internationale kæmpe virksomheder.  Vores region har en arbejdsløshed på under 1%.

Pattaya har ca. 9 mill turister om året, og er den suverent største turist destination (total for Thailand er ca. 18 mill). Vi har en ekstrem mængde mennesker fra hele verden så vi laver business med alt fra kinseere/indere til arabere/muslimer til russere/armenere/ukrainere og europæere naturligvis.

Det er rigtigt at Pattaya har det vildeste natteliv i Asien, ingen tvivl om det. Vi er det eneste sted i Thailand hvor diskotenerne først lukker kl. 7 om morgenen. HuaHin har også deres lumre bar-girls-gader men der lukker det hele kl. 1. (så er det tid for de gamle at gå iseng hehe)

Pattaya ligger ret tæt på bangkok lufthavn. Du kan køre turen på 55 minutter hvis der ikke er trafik, og 20 minutter længere hvis der er meget trafik. HuaHin til BKK lufthavn tager ca. 2-3 timer fordi du skal gennem Bangkok hvor risikoen for trafik prop er stor.

Så HuaHin hvis du vil ha ro og fred og kan li ældre mennesker.  Pattaya hvis du ka li business, investments, rivende udvikling og PARTY! :-)

 

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom,

Jeg vil gerne bekende at jeg ikke har læst alle svarene i tråden så måske du allerede har svar på det meste.

Som allerede der er svaret på så behøves ikke arbejdstilladelser når I arbejder Online med virksomheder for eksempel i Danmark. Visa i Hvide Sande kan du kigge her http://www.consulate-info.com/consulate/24036/Thailand-in-Hvide-Sande og eventuelt ringe/mail til dem. De er meget flinke og hjælpsomme.

I kan så komme afsted med et tre måneders Visum som i første omgang gælder 60 dage, hefter skal det forlænges en måned hos Immigrationspolitiet i Bangkok. Så skal i rejse en tur til udlandet og få lavet et nyt Visum i tre måneder og samme procedure. Sidste gang var jeg i Hanoi i Vietnam og der fik jeg mit Visum allerede næste dag og det koster kun håndøre at rejse dertil.

Du nævner Phuket sm et muligt sted at have kontor, min mening - glem alt om det, det koster kassen at leve dernede. jeg har lige været nede og besøge nogle venner, det er første og sidste gang jeg er der og det er jeg vist ikke den eneste der siger.

Jeg bor selv i Sukhumvit i Bangkok lidt væk fra tourist områderne og her har jeg en to værelses lejlighed for 15000 bath om måneden, vand ca. 150 bath, el omkring 800 bath og en 10 MB Internet til 700 bath. Her er billige restauranter og markeder, du kan snilt leve for under 10.000 DKK med det hele om måneden.

Pattaya er også en idé og kan i visse tilfælde være billigt men jeg vil helt klart starte i Bangkok.

I kan endda ende ude med at flytte til Chain Mai hvor næsten det hele koster det halve så I har masser af muligheder.

Du er velkommen til at skrive til mig på info@rainerbay.dk for yderligere hjælp eller ringe på mit danske nummer 36 96 77 15 som er til dansk taskt. Jeg kender en gut i Real Estate som stilt kan skaffe jer noget godt.

vh
Rainer


Side 2 ud af 3 (21 indlæg)