Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drupal-sikkerhed vs. Joomla-sikkerhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer!

Jeg har brugt megen tid på at finde det rette program, til opbygning af min hjemmeside, er dog stadig ikke helt sikker på hvad jeg vil bruge.

Her tænker jeg mht. sikkerhed i forhold til at sitet kan blive hacked, via den der http://navn-på-websted.com./admin.

I Joomla kan man hente en masse sikkerhedsprogrammer, så man kan blive sikret i hoved og bag.

Det også fint nok :) problemet er bare at jeg vil bruge Drupal, men er ikke bekendt med det, og aner intet om dets sikkerhed og admin login.

Er det muligt at admin sikre sit site med Drupal, ligesom man kan sikre det ved Joomla??

Eller foregår sikkerheden i Drupal, på anden måde?

De bedste hilsner

Mie

Ps. Jeg laver selv mit site, da jeg pt. ikke har budgettet til alle de fine udbydere, som ellers kunne lave det for mig.

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mie,

For det første så synes jeg det er YDERST flot at du vælger at benytte Drupal. Drupal er nok et af de sværeste systemer at lære samt at mestre - omvendt, så er det også et - hvis ikke det system - der er flest muligheder i. Men jeg vil næsten sige det sådan at hvis du lære Drupal, så er alle andre CMS "piece of cake".

Med det sagt, så tilbage til dit spørgsmål.

Du har intet at være nervøs for uanset hvilket system du bruger. For det første så er systemerne sikre i sig selv - men så længe du sørger for at holde dit system opdateret - så bør du ikke have noget er være nervøs for. Sikkerheden i altså i top uanset systemet.

Med det sagt, så må det være en ret god indikator at det hvide hus http://www.whitehouse.gov/ har lavet deres side i Drupal ;)

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mie,

Sikkerhed er mange ting, når vi snakker open source CMS. Som du skriver, så kan man sikre Joomla på mange måder.

Der findes sikkert også lignende til Drupal - har dog ingen erfaring med Drupal.

Sikkerhed også noget, som kan laves på selve serveren, hvor man kan placere nogle filer, der f.eks. kan sikre, at det kun er nogle bestemte personer, der kan logge på. Med andre ord kan du uanset CMS lægge et ekstra sikkerhedsniveau på systemet.

Du vil helt sikkert kunne få nogle gode svar i forhold til Drupal her drupal.dk eller andre Drupal-fora.

Der er sikkert også nogle Drupal-Aminoer...

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mie

Sikkerhed på Joomla er stærk, og ikke stærkere end det svageste led.

Der hvor de største huller er i Joomla er udvidelserne, hvis de ikke er opdateret løbene.

Der er ingen web systemer der er sikre hvis serverne ikke er opsat korrekt.

Der kan bruges mange sikkerhedsudvidelser som er gode, du kan også gøre noget selv i at kalde dit admin brugernavn andet end admin. Det samme gælder dine kodeord.

Ønsker du udvidelser til Joomla så tag et kig på Akeebabackup.com og rsjoomla.com de har nogle rigtig gode sikkederhedsudvidelser mm.

Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

DrupalEksperten:

Hej Mie,

For det første så synes jeg det er YDERST flot at du vælger at benytte Drupal. Drupal er nok et af de sværeste systemer at lære samt at mestre - omvendt, så er det også et - hvis ikke det system - der er flest muligheder i. Men jeg vil næsten sige det sådan at hvis du lære Drupal, så er alle andre CMS "piece of cake".

Med det sagt, så tilbage til dit spørgsmål.

Du har intet at være nervøs for uanset hvilket system du bruger. For det første så er systemerne sikre i sig selv - men så længe du sørger for at holde dit system opdateret - så bør du ikke have noget er være nervøs for. Sikkerheden i altså i top uanset systemet.

Med det sagt, så må det være en ret god indikator at det hvide hus http://www.whitehouse.gov/ har lavet deres side i Drupal ;)

Kære DrupalEksperten :)

Tak for dit hurtige svar! :)

Det glæder mig at høre mht. sikkerheden, da det har været min eneste hindring for at give los på mine sites :)

Og

Der steg selvtilliden :) med den omtale du gi'r Drupal!

Jeg har set at der er mange af de store kanoner, der bruger Drupal :)og syntes så at jeg selv vil gøre det, da der nok er en mening med at de gør det, og jeg syntes det er noget pænere osv osv.

Dette fandt jeg ud af efter at have brugt, (for mit vedkommende) den forkerte webhotel udbyder med meget få muligheder bl.a. i "indbyggede" valgmuligheder af CMS. 1 click.

Nu vil jeg gi' den gas, og komme videre i mine projekter :) Takker for hjælpen!

De bedste hilsner

Mie

Ps.

One har fjernet en masse brugbart i deres 1 click installation af WP - og hvis man vil have andet end WP, står man selv for det. Jeg skiftede så til Unoeuro, og de har jo alt hvad man har brug for! Tak til Amino :)

Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Rønnow:

Hej Mie

Sikkerhed på Joomla er stærk, og ikke stærkere end det svageste led.

Der hvor de største huller er i Joomla er udvidelserne, hvis de ikke er opdateret løbene.

Der er ingen web systemer der er sikre hvis serverne ikke er opsat korrekt.

Der kan bruges mange sikkerhedsudvidelser som er gode, du kan også gøre noget selv i at kalde dit admin brugernavn andet end admin. Det samme gælder dine kodeord.

Ønsker du udvidelser til Joomla så tag et kig på Akeebabackup.com og rsjoomla.com de har nogle rigtig gode sikkederhedsudvidelser mm.

Kære Brian

Tak for din info :)

Alt tyder på at jeg har gået den rigtig vej, rart at få bekræftet af andre som har langt mere forstand på tingene end jeg har/havde :)

Jeg ser hvad jeg hælder mest til at bruge, da jeg har været WP og Joomla igennem, og nu er ved at afprøve Drupal.

Jeg har flere site projekter, og er herved igang med at finde ud af hvad jeg vil bruge og til hvad osv :)

De bedste hilsner

Mie

Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomlakonsulenten.dk:

Hej Mie,

Sikkerhed er mange ting, når vi snakker open source CMS. Som du skriver, så kan man sikre Joomla på mange måder.

Der findes sikkert også lignende til Drupal - har dog ingen erfaring med Drupal.

Sikkerhed også noget, som kan laves på selve serveren, hvor man kan placere nogle filer, der f.eks. kan sikre, at det kun er nogle bestemte personer, der kan logge på. Med andre ord kan du uanset CMS lægge et ekstra sikkerhedsniveau på systemet.

Du vil helt sikkert kunne få nogle gode svar i forhold til Drupal her drupal.dk eller andre Drupal-fora.

Der er sikkert også nogle Drupal-Aminoer...

Kære Joomlakonsulenten

Tak for info!

Jeg syntes det har været kompliceret at hitte ud af det med filerne osv :) men får her bekræftet at jeg er på rette vej :) da jeg har fundet tilbage til serveren :)

Det har dog været kompliceret da jeg selv syntes, at have brugt den forkerte hostudbyder.

Jeg er ikke den store nørd til CMS, men kan se at jeg har fået fat i noget af det rigtige :)

De bedste hilsner

Mie

Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for brugbart svar og info :)

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mie

Glæder mig at høre du har fundet det cms som du har det godt med.

Rigtig god fornøjelse med dig projekt.

Ser frem til at se dit færdige resultalt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)