Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møde med banken

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har netop snakket med min bank(Nordea) i telefonen. Jeg skal gå ned i min lokale bank, hvorved jeg skal have en snak angående en driftskonto. Damen i telefonen begynder, dernæst at snakke om en kassekredit tilknyttet denne konto. Nogen der kan forklare mig på basis dansk, hvad en sådan kassekredit går ud på?

Hun fortæller mig hernæst, at jeg skal have CVR-registreringspapirer med samt forretningsplan. Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, er forretningsplan ingen nødvendighed?

Håber i kan besvare mine spørgsmål.

Med venlig hilsen

Frederik Høgh Jensen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ferderik

Bankerne er nu om dage stort set kun interesserede i små erhvervskunder hvis vil låne penge, udover det vil du nok opleve at de også kræver at din private bankforretning også er i banken.   Du kan være næsten helt sikker på at banken vil kræve en forretningsplan.

 

http://da.wikipedia.org/wiki/Kassekredit

Fra Espergærde
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 33
Fra  BrighterDay Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

En kassekredit er en speciel form for konto med indbygget lånemulighed.

Du bruger den som en almindelig bankkonto, men hvis du får behov for at trække flere penge på kontoen end der står - så er det OK op til den aftalte kassekredit (beløb). Normalt laves en aftale på f.eks. 1 års varighed, hvorefter du og banken så kan forhandle om en eventuel forlængelse. Du afdrager ikke med månedlige beløb, som man jo typisk går på almindelige lån, men du betaler gebyr (kreditomkostninger) på hele lånerammen - nøjagtigt som du gør på lån. En kassekredit er meget velegnet, hvis du f.eks. har perioder, hvor du har brug for at låne og samtidigt perioder, hvor der er penge nok på kontoen. Derved vil du slippe billigere i rente end hvis det var et alm lån. Mange virksomheder benytter sig af denne mulighed.

Om man synes en skriftlig forretningsplan er et must eller ej, er nok en smagssag. Men vi kan nok blive enige om, at det er vigtigt at have en plan for sin forretning....

Og hvis man skal i banken, så står du helt sikkert bedre ved at vise dem en pæn, seriøs og gennemarbejdet plan på skrift. Det giver dem lidt mere tryghed/sikkerhed for, at her er tale om en virksomhed, som har styr på sagerne. Og det er vigtigt for dem, da de ønsker at få størst mulig sikkerhed for, at de lånte penge betales tilbage.

Så i din egen interesse - lav en forretningsplan.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)