Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motivation og salg af T-shirts

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino-brugere.

Jeg har længe ønsket at tilslutte mig den brede og kreative skare af iværksættere. Lige så længe jeg kan huske, har jeg beundret de mennesker som har turde at tage det store spring, og vil risikere alt for at nå deres ambitioner. Da jeg i sin tid startede på iværksætterilinjen på handelsskolen var det med den klare ambition om at skulle være selvstændig på et tidspunkt. At være sin egen chef, og bruge sin tid på at føre sine egne idéer ud i livet..det må være livet. 

Iværksætterlivet er dog, for mig, en lidt underlig størrelse. For nogle år siden troede jeg, at man skulle finde 'The Million Dollar-Idea' før man kunne kalde sig iværksætter. Hvis man ikke kunne opfinde noget helt nyt, tage patent og tjene millionen - hvorfor så skulle man så overhovedet starte? Forståelsen af at være iværksætter har dog ændret sig med tiden. Heldigvis. I takt med at jeg er blevet ældre, og jeg snart er færdig med min bachelor-uddannelse i internationale studier (og desværre må indse at spændende jobs ikke hænger på træerne) har jeg ændret mit syn på 'det at skabe sit eget'. Det er gået op for mig, at man ikke absolut skal tænke stort - og kriteriet for succes er ikke den hurtige million. Det at skabe sit eget, og tage springet, siger ufatteligt meget om ens format og kapacitet - og det er i de fleste tilfælde umuligt at lære på hvilken som helst uddannelse. I min optik er erfaring alpha omega, og selvom ens virksomhed har underskud på bundlinjen, eller endnu værre; går konkurs, så er der stadig opnået en uvurderlig erfaring, som man uden tvivl vil kunne bruge senere i sit arbejdsliv. 

Som sagt, denne erfaring har jeg altid ønsket at besidde, men der er også visse udfordringer forbundet. Som studerende på SU (med en lille opsparing) er der ikke mange ressourcer tilstede for at opbygge en stor virksomhed. Ud over dette, så er spørgsmålet; hvor skal man starte? Selvom idéen er til stede, så er faktorer som moms, lovgivninger, årsregnskaber m.m. en uoverskuelig størrelse som, i mit tilfælde, ofte har været en bremseklods. 

Nu til sagen. Jeg har en lille idé om at lave en lille sidegeschäft til mit studie, hvor jeg sælger fitness t-shirts. Idéen er ikke tilstrækkelig til at erobre verden, men den har potentiale til et lille tilskud til min SU, og måske endnu mere. Jeg vil sælge lækre trænings T-shirts med fede motiverende prints på, til en fordelagtig pris. Det er ikke alle der har råd til at smide penge efter Nike-T-shirts for at se godt ud i det lokale fitness-center. Jeg vil skabe et billigere alternativ, dog med en fin kvalitet til pengene. Markedsføringen vil primært foregå i det lokale til at starte med, og forhåbentligt tage fart her efter. 

Jeg tænker der skal produceres ca. 400-500 T-shirts med 5-10 forskellige prints. Mit eget brand skal syes i nakken af shirtsne, og måske også i bunden. De skal selvfølgelig have en god pasform, og så skal de være 'træningsvenlige' (i bomuld der kan suge sved evt). Jeg vil selv sørge for designet.

Det jeg så håber at i, kære Amino-brugere, kan bidrage med er lidt rådgivning på følgende punkter:

*Estimering af pris på T-shirts.
*Hvad er første step til at starte en virksomhed (hvordan foregår det i praksis?)
*Lovgivninger, regnskab, moms etc. (Hvordan indberetter man dette i praksis? - Revisor, advokat etc?)
*Andre gode råd.

Tak fordi i har læst indlægget - nu kender i lidt til min motivation for at ville skabe mit eget. Jeg er lidt grøn på området, så i må tilgive mig for dumme spørgsmål. Konstruktiv rådgivning og kritik modtages.

Mikkel 

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel. 

Velkommen til og godt med dit gå-på-mod!

Jeg vil faktisk anbefale dig at surfe   lidt rundt på amino og så søge efter de forskellige ting. Mange unge gutter har ville starte ligesom dig og har haft præcis de samme spørgsmål, inkl. mig selv.

Søg efter T-shirts, Tøj, Opstart, Bogføring, CVR osv. Du vil finde en helt masse brugbart og ikke mindst muligvis blive inspireret på samme tid.

Held og lykke ude i marken! 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)