Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af tøjmærke

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! jeg har siddet, og kigget lidt rundt på Amino og google. Men jeg er lidt grøn på det her område, så måske nogen kunne hjælpe mig?

Jeg vil gerne vide hvordan jeg beskytter mit "Brand", tøjmærke.

Jeg er nået frem til https://oami.europa.eu/ohimportal/en/apply-now som patent og varemærkestyrelsen linker til.

Her kan man så udfylde en ansøgning, og det koster så 900 euro. Kan det virkelig passe at det er så dyrt?

Her spørger de også om hvilke farver der indgår i ens brand. Det er jo lidt svært når grafisk tryk, og tøj kan indebære utroligt mange farver. 

Kunne være super fedt hvis nogen gad at lave en lille "up to date" guide til hvordan man beskytter sit eget tøjmærke.

Med venlig hilsen

Nicola

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicola, 

måske jeg tager fejl, men når man klikker dit web site og det er bare et domain, hvorfor jeg nu antager du også er relativ grøn i opstartsfasen af dit tøj mærke club wear. Du har købt web site og det kommer op at køre snarest med kollektion og nu er du bange for nogle vil konkurrer med dig. Det er til at forstå, samt en vigtig faktor i dit projekt, men alt for tideligt at tænke på. Det er korrekt, det koster kassen at varemærke beskytte. Slap af på den front og få din forretning op at stå. 
Som jeg ser det er det rigtige tidspunkt at varemærke registrere når det ikke længere er en væsentlig udgift. Brug dine kræfter på at lave en forretning, skabe et brand og når tiden er rigtig til at varemærke beskytte ved du det også. God weekend.

Mvh Mikkel

http://www.mwcreation.net

Fra Odense
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det koster ca 900eur for de næste 10 år, der efter  forny (hvis man selv gør det, det er dyre hvis du får nogen til det, som lever af det) og  du skal gør noget ud af finde at det er 100% ledig før du søger som godt råd..., der kan gøres indsigelse hvis du ligger for tæt på noget i samme katteori tøj gruppe.  Det er ikke let, meget er taget når man først kommer i gang med at søge... hvis jeg husker rigtig er der 2 eller 3 databaser man skal slå sin "ord" op hvis man skal være helst sikker, hvis de ikke har lavet et nu 

det tager ca 6mdr. at det bliver afvist eller godkendt

og du vil opleve at du får 5-10 breve fra underlige firmaer efterfølge der påstår at de også skal have penge for at register i deres "eu" land = men det er fusker !  der KUN EN du skal betale til for EU patent 

Fra Farum
Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Clubwear.dk er ikke længere oppe at køre. Det er min gamle butik. Har bare ikke brugt amino i lang tid, og derfor ikke skiftet billedet herinde.

Mit nye brand skal ikke være clubwear.dk. Utroligt at du bare antager ting.

Fra Farum
Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det lyder ikke helt nemt. Men synes det er risikabelt at lancere noget som helst, hvis det nu er at man får succes, og andre bare begynder at kopiere og sælge ens produkt. Findes der ikke noget almen lov, omkring sådan noget?

Fra Rødovre
Tilmeldt 3. Dec 11
Indlæg ialt: 176
Fra  SnakWEB Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

TVvalg.dk - Din guide til billige TV PAKKER

Fra Farum
Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ser spændende ud. Tak (:

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)