Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fredagsbar og forkælelse af medarbejdere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Der findes jo regler for hvor meget man må give sine medarbejdere i gaver om året, men findes der regler for hvor meget man må bruge på at holde fredagsbar og fester? Og er der nogle regler for hvor meget man må give sine medarbejdere hvis man f.eks. giver dem en middag eller lign?

Og er der andre regler hvis det er for dem der ejer virksomheden?

Google kunne desværre ikke hjælpe mig :/

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh ja - det er der masser af regler om. Men man kan ikke nævne et specifikt beløb, som er grænsen for, hvor meget du må bruge på fredagsbar pr. medarbejder pr. år.

Medarbejderarrangementer medgår som en fradragsberettiget udgift, hvis de opfylder et erhvervsmæssigt formål: Det vil for eksempel sige, at udgiften medgår til at tiltrække og fastholde kvalificeret arbejdskraft (den grundlæggende argumentation for alle frynsegoder). Herudover er man omfattet af reglerne om almindelig sund fornuft: De udgifter, du afholder, skal stå i fornuftigt forhold til den øvrige virksomhedsdrift, hvilket blandt andet vil sige, at det ikke må gå amok - og dog: hvis du har et millionoverskud, må det godt gå lidt mere amok end hvis din virksomheds økonomi hænger med røven i vandskorpen.

Og ja: Der er andre regler for dem, som ejer virksomheden. Hvis du som chef, ejer og daglig leder deltager i arrangementerne med de ansatte, er der ingen problemer, men hvis f.eks. tre ejere af et ApS fester med sig selv, er det ikke nødvendigvis en fradragsberettiget omkostning.

Dbh.
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 19. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så hvis man er et ApS med 2 ejere - Er det så ikke ok at afholde fredagsbar eller noget i den stil for at fejre at det går godt?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh.. bøh... det er et sjovt spørgsmål, fordi du vil få forskellige svar, alt efter hvem, der svarer. Nogle vil sige "nej". Det kan I ikke, fordi I er ejere, og de udgifter, I vælger at påføre jer selv, fordi det går godt, har ikke noget med indkomsterhvervelsen at gøre. Men en del revisorer vil sige "ja", fordi de har en eller flere sager, hvor SKAT har ladet det passere, så det i praksis er OK, så længe der er tale om et beskedent omfang.

Hvem skal lukke jeres årsregnskab med jer? Hvad med at spørge ham/hende? For nogle gange er der også tale om en helhedsbetragtning, når man vurderer, om en udgift er fradragsberettiget eller ej, så nogen, som kender jer og jeres firma, kan nok svare mere præcist.

Dbh.
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46560
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vover øjet og siger nej til fredagsbar for to ejere i ApS med fratræk. Det ville jeg anse for svært at argumentere for fradraget for. Måske noget bespisning en enkelt gang med en succes gik gennem, men fredagsbar som "institution" ville jeg sige nej til fulde moms og skattefradrag for men enig med Anette, hør som minimum jeres revisor, om han vil bakke jer op hvis skat spørger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)