Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kursus for et hold fra Norge til ca. 200t - hvad med moms og told?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Selvfølgelig skal du ikke være moms reg i Norge nar du afholder et kursus i Danmark.  Om du skal være moms reg. i danmark vil afhænge af om kursusvirksomhed er pålagt moms.  Skal der beregnes moms vil dine norske deltagere kunne få moms refusion hos SKAT i Danmark. 

Mvh

Ravn

Spørgsmålet gik jo på om der skulle moms på eller ikke - Og i det tilfælde hvor der eventuelt ikke skulle moms på en ydelse, altså at der blev sendt en momsfri faktura i Norge, så skulle han ved overskridelse af 50.000 indenfor 12 måneder, registreres i Norge med en norsk mva repræsentant.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
altså at der blev sendt en momsfri faktura i Norge, så skulle han ved overskridelse af 50.000 indenfor 12 måneder, registreres i Norge med en norsk mva repræsentant.

Du glemmer jo lige at ydelse har fundet sted på dansk jord, så er det jo også de danske moms regler der gælder. 

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tommy:
altså at der blev sendt en momsfri faktura i Norge, så skulle han ved overskridelse af 50.000 indenfor 12 måneder, registreres i Norge med en norsk mva repræsentant.

Du glemmer jo lige at ydelse har fundet sted på dansk jord, så er det jo også de danske moms regler der gælder. 

Og derved sender han heller ikke en momsfri faktura, som jeg skrev - Så nej, har ikke glemt det. Men i det tilfælde hvor han skulle sende en momsfri faktura, om det så var konsulent bistand modtaget på dansk jord, men momsfri da varen bliver brug i Norge - Så skulle han ved overskridelse af 50.000kroners grænsen registreres i Norge.

Et debat indlæg må læses i en helhed :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

undskyld men nu er jeg efterhånden stået af - forstår efterhånden ikke hvad det er du mener.

Hvorfor er det så svært for dig at forstå at når kurset forgår i Danmark, skal kursus arrangøren ikke moms reg. i Norge!

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

undskyld men nu er jeg efterhånden stået af - forstår efterhånden ikke hvad det er du mener.

Hvorfor er det så svært for dig at forstå at når kurset forgår i Danmark, skal kursus arrangøren ikke moms reg. i Norge!

Tror du misforstår hvad det er jeg skriver - Ja der skal betales moms af denne kursus ydelse - Hvilket allerede var blevet slået fast.

Det jeg skrev var at EN YDELSE som skal faktureres uden moms til en virksomhed i Norge - Hvis man i løbet af 12 måneder fakturere mere end 50.000, da skal man oprette virksomhed. 

Ville bare sikre mig at du ikke mente at man ikke skulle gøre det, selv om man omsatte for mere en 50.000 i norge.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
Ja der skal betales moms af denne kursus ydelse - Hvilket allerede var blevet slået fast.

Godt så, men der er tale om dansk moms.  (har i øvrigt aldrig udtalt mig om der skulle dansk moms på sådan en ydelse eller ej)

Hvordan er det så du kommer frem til at den norske virksomhed skal faktureres uden moms?  og hvordan kommer du frem til at man skal moms reg. i Norge når ydelsen er udført i Danmark ??

Lad os endelig se noget dokumentation for din på stande. 

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tommy:
Ja der skal betales moms af denne kursus ydelse - Hvilket allerede var blevet slået fast.

Godt så, men der er tale om dansk moms.  (har i øvrigt aldrig udtalt mig om der skulle dansk moms på sådan en ydelse eller ej)

Hvordan er det så du kommer frem til at den norske virksomhed skal faktureres uden moms?  og hvordan kommer du frem til at man skal moms reg. i Norge når ydelsen er udført i Danmark ??

Lad os endelig se noget dokumentation for din på stande. 

Leder du efter en diskussion eller vælger du bevidst ikke at forstå hvad det er jeg skriver ?

1. Jeg har ikke på noget tidspunkt, i nogle af de besvarelser jeg har lavet til dig, skrevet at der ikke skulle moms på denne kursus ydelse.
           (Dokumentation for denne påstand kan findes i denne debat) 

2. Konsulent ydelser udført for en norsk virksomhed, også selv om den foregår på et kontor i DK, skal man fakturere uden moms, da UDNYTTELSEN af denne ydelse vil være i Norge og ikke i Danmark.
           (Dokumentation for denne påstand kan FINDES HER )

3. Hvis du overstiger 50.000kr salg i Norge indenfor 12 måneder, skal du moms registreres i Norge, dette kan gøres med en MVA repræsentant.
           (Dokumentation for denne påstand kan FINDES HER )

Ser denne diskussion som værende afsluttet.
 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
2. Konsulent ydelser udført for en norsk virksomhed, også selv om den foregår på et kontor i DK, skal man fakturere uden moms, da UDNYTTELSEN af denne ydelse vil være i Norge og ikke i Danmark.
           (Dokumentation for denne påstand kan FINDES HER )

Utroligt at du ikke en gang læser hvad du selv henviser til  .Du har da vist lige glemt at Norge ikke er medlem af EU !!!

Det fremgår jo tydeligt at der skal betales dansk moms:

Fra BDO

Salg til erhvervskunder uden for EU

Faktura udstedes uden moms, med

mindre ydelsen udnyttes i Danmark.

• Salget skal medtages på momsangivelsen

under rubrik C.

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tommy:
2. Konsulent ydelser udført for en norsk virksomhed, også selv om den foregår på et kontor i DK, skal man fakturere uden moms, da UDNYTTELSEN af denne ydelse vil være i Norge og ikke i Danmark.
           (Dokumentation for denne påstand kan FINDES HER )

Utroligt at du ikke en gang læser hvad du selv henviser til  .Du har da vist lige glemt at Norge ikke er medlem af EU !!!

Det fremgår jo tydeligt at der skal betales dansk moms:

Fra BDO

Salg til erhvervskunder uden for EU

Faktura udstedes uden moms, med

mindre ydelsen udnyttes i Danmark.

• Salget skal medtages på momsangivelsen

under rubrik C.

Du er vel klar over at det du selv lige har lagt ind, faktisk er lige præcis den del der underbygger mit argument ?

Nej glemmer ikke Norge ikke er medlem af EU - Er halv nordmand og bor selv i Norge.

Kodeordet er udnyttelse af ydelse

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
. Hvis du overstiger 50.000kr salg i Norge indenfor 12 måneder, skal du moms registreres i Norge, dette kan gøres med en MVA repræsentant.
           (Dokumentation for denne påstand kan FINDES HER )

Igen har du ikke læst dit eget link ordenligt.  

Det fremgår jo helt tydeligt at omsætter man varer eller tjesteydelser i Norge skal man moms reg. i Norge. Men det omtalte kursus er jo ikke afholdt i Norge men i Danmark.  Ergo skal man ikke moms reg. i Norge.

"Næringsdrivende med omsetning av avgiftspliktige varer eller tjenester i Norge,"

Så konklusionen må være at du ikke har ret i nogen af dine påstande!!

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)