Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kursus for et hold fra Norge til ca. 200t - hvad med moms og told?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tommy:
. Hvis du overstiger 50.000kr salg i Norge indenfor 12 måneder, skal du moms registreres i Norge, dette kan gøres med en MVA repræsentant.
           (Dokumentation for denne påstand kan FINDES HER )

Igen har du ikke læst dit eget link ordenligt.  

Det fremgår jo helt tydeligt at omsætter man varer eller tjesteydelser i Norge skal man moms reg. i Norge. Men det omtalte kursus er jo ikke afholdt i Norge men i Danmark.  Ergo skal man ikke moms reg. i Norge.

"Næringsdrivende med omsetning av avgiftspliktige varer eller tjenester i Norge,"

Så konklusionen må være at du ikke har ret i nogen af dine påstande!!

Du er vel klar over at jeg flere gange har gjort klart, at det jeg skriver om IKKE er dette kursus ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
Du er vel klar over at jeg flere gange har gjort klart, at det jeg skriver om IKKE er dette kursus ?

Stop nu lige en gang.  

Jeg har forholdt mig til det kursus som trådstarteren spurgte om, Et kursus afholdt i Danmark for nogle norske deltagere. 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Jeg har forholdt mig til det kursus som trådstarteren spurgte om, Et kursus afholdt i Danmark for nogle norske deltagere.

Big Smile Der er godt nok støj i kommunikationen her!! Jeres argumenter holder jo ud fra begge jeres  egne forudsætninger....

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Tommy:
Du er vel klar over at jeg flere gange har gjort klart, at det jeg skriver om IKKE er dette kursus ?

Stop nu lige en gang.  

Jeg har forholdt mig til det kursus som trådstarteren spurgte om, Et kursus afholdt i Danmark for nogle norske deltagere. 

Det er selvfølgelig rigtig fint at det er det du har forholdt dig til - Men så synes jeg virkelig du burde gøre dig lidt umage med at læse hvad det er folk skriver, inden du besvare dem på en forholdsvis aggressiv måde.

Du citerede 2 ud af 3 argumenter jeg skrev fra et indlæg - Hvoraf det første af dem, meget tydeligt var at jeg IKKE snakkede om dette kursus ophold. Hvorefter du i forbindelse med besvarelse til mit tredje argument kom med denne konklusion:

Ravn:
Så konklusionen må være at du ikke har ret i nogen af dine påstande!!

 

Hvis du nu havde forholdt dig til punkt 1 også, og ikke blot din ide om hvad jeg skrev om og derefter kommet med dine udtalelser ud fra punkt 2 og 3 - Så kunne du allerede der have sporet dig ind på at det ikke var dette kursus jeg talte om.

Ellers kunne du have læst ordenligt i det indlæg jeg lavede øverst på side 3, hvor jeg selv synes det er rimelig klart, at jeg skriver om DE ydelser der faktisk IKKE skal være moms på, altså ikke dette kursus ophold.

Men nu hvor denne misforståelse er afklaret - Så kan vi vel godt stoppe denne diskussion ud fra det argument at vi har talt forbi hinanden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

For helvede da prøv nu lige at forholde dig til det trådstarteren spurgte om, frem for at komme med alle mulige andre senarier som er fuldstædig irrelevante.

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis alle debatter udelukkende skulle holde sig inden for præcist det som trådstarter starter med at spørge om - Så ville debatterne blive utrolig korte, da der kun ville være behov for 1 besvarelse.

Det er fuldt ud lovligt, og helt naturligt at en debat udvikler sig, og derfra kan stiller og besvare andre relaterede spørgsmål.
Synes ikke det er helt irrelevant at komme med en information, som ville kunne gavne nystartede virksomheder, som eventuelt levere andre serviceydelser, som f.eks. konsulent bistand til Norge.

Derimod synes jeg det er yderst relevant at man faktisk læser hele det indlæg en person har lavet - Og ikke udelukkende, og ude af sammenhæng, forholder sig til enkelte sætninger, eller dele heraf.

Men jeg skal for fremtiden forsøge at undgå at kommentere indlæg du har lavet, hvis det ikke absolut direkte er relateret til lige specifikt det spørgsmål som trådstarter har lavet. Helt uden nogen som helst former for ekstra informationer. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager Tommy jeg giver fortabt for forstår simpelt hen ikke hvor det er du vil hen med din besynderlige augmentation om ikke at svare på trådstaterens spørgsmål, men komme med alle mulige irelevante senarier.  Hvad kan trådstateren bruge det til?

Er vi enige om at i filfælde af at et kursus afholdes i Danmark for nordmænd, så skal den norske virksomhed faktureres med dansk moms?

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Er vi enige om at i filfælde af at et kursus afholdes i Danmark for nordmænd, så skal den norske virksomhed faktureres med dansk moms?

Ja det er vi helt enige om :)

Mit pointe var bare, at folk der står i lignende positioner ofte finder svar igennem tidligere debatter - Og derfor kunne det være relevant også at vide hvad der ville gøre sig gældene hvis der nu havde været tale om noget andet end kursus.

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)