Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Radiostation

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Dav
 
I den nærmeste fremtid er planerne er undersøge mulighederne for at starte en radiostation. Det kan være netradio, men helst "almindelig". Dog er jeg HELT på bar bund angående følgende spørgsmål og håber i kan hjælpe.
 
1. Hvor starter jeg???
2. Skal jeg have en speciel tilladelse? og hvor får jeg den?
3. Hvad koster det at "sende"?
4. Hvordan får man "tildelt frekvens"?
 
Ja faktisk er jeg helt på bar bund.
 
Mvh
IK
 

Blogger & Tekstforfatter

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal have tilladelse til, at spille den musik, du nu har planer om at spille. Det kan snildt løbe op i et par kroner, hvis du skal forhandle med KODA.
Desuden tror jeg godt, du kan opgive med det samme, at få en landsdækkende frekvens. Jeg mener bestemt, at Sky Radio gav over 50 mio. kroner, for at få en landsdækkende frekvens for et par år siden, da de købte det.
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. KODA kan jeg regne ud. Dyrt at få landsdækkende frekvens = ja mon ikke. 

Men hvor går jeg hen? Hvem er den første jeg ringer til, nu da jeg vil i luften. Og hvordan ligger mulighederne i Netradio istedet? Der skal du ikke have tilladelser, mener jeg. 

Blogger & Tekstforfatter

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IK

 
Det står dig frit for at lave din egen netradio.
Ophavsretten er gældende hvad enten du får din egen radiofrekvens eller er på nettet.
Dvs. du kan frit og kvit lave dine egne udsendelser så langt tid, du er ophavsmand til materiale.
Vil du spille musik osv - så kommer du ikke uden om KODA/NCB.
Der er dog forskellige priser alt efter dækningsgrad og øjemed. 

Er der tale om evt. lokalradio må det være den gældende kommunes Lokal Radio og Fjernsynsnævn du skal henvende dig til.
Fra København
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv evt. at kontakte Stig Hartvig Nielsen via www.radionyt.com - han er nok den i landet der er mest inde i det du søger.

Du skal være instillet på at det er et yderst konkurrencepræget marked du går ind i - der er nogle få store aktører på banen, der sidder på hovedparten af reklameindtægterne - også så en masse lokale medier, hvoraf meget få giver overskud.

Hvis du vil dække et stort område, så er der mulighed for at købe/starte flere lokale stationer og så networke dem, så de tilsammen bliver en stor. Dog er der mange lokale krav at skulle opfylde til bla. lokalstof osv.

Mht. Koda, så er det ligemeget om det er FM eller netradio du sender. Der skal betales uanset - og det er dyrt.

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/27/2006 1:30:13 PM Forfatter: Idé Kongen

Tak for svar. KODA kan jeg regne ud. Dyrt at få landsdækkende frekvens = ja mon ikke.

Men hvor går jeg hen? Hvem er den første jeg ringer til, nu da jeg vil i luften. Og hvordan ligger mulighederne i Netradio istedet? Der skal du ikke have tilladelser, mener jeg. 

Hvis du vil starte op med streaming internetradio findes der en aftale der kan udfyldes og oprettes online på koda''s hjemmeside.
Priserne for streaming internetradio starter ved 6.000 om måneden eller 15% af omsætningen.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)