Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forrentning 2-10 % søges

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

 
Det med en garantkonto lyder meget spændende. Jakob og Bjarne, jeg vil gerne høre om I kan anbefale nogen - send evt. en privat mail.
 
Mvh,
 
Thomas
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gå ind på google og søg på "garantsparekasse". Så får du flere frem. Det er svært at anbefale en fremfor en anden. Det er jo en kontoform, hvor du får renter (læs også lige, hvad et garantbevis er for en god ordens skyld). Garantbeviset giver en højere rente end garantkontoen, så du skal lige se på, hvordan fordelingen skal være. Nogle steder kan det se ud som en høj rente på garantbeviset, men en lav rente på garantkontoen, så det bedre kan betale sig at have en lavere rente på garantbeviset og en højere rente på garantkontoen. Men opstil et regnestykke, hvor du kikker på de forskellige sparekasser.
 
Når du har fundet nogen, du synes er interessante, så se lige på deres regnskaber at de ikke er nødlidende. Vi har heldigvis en finanssektor, der er rimelig stabil hvad angår levedygtighed, men sørg alligevel for at det er en sparekasse, der ikke bare er et bord i et skur, hvor de har åbent hver torsdag eftermiddag - det må gerne være en sparekasse, der har lidt flere aktiviteter.
 
Men se på dem. God fornøjelse.
 
Hilsen fra Jakob
 
 
 
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kastet mine penge i aktier og i eget firma. Det er nok klart sidstnævnte, der giver bedst forrentning, selv om jeg først finder ud af det på det tidspunkt, hvor værditilvæksten i firmaet realiseres.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Sparekassen Thy har også en garantkonto, hvor op til 100.000 forrentes med 2,25% og kan hæves som man har lyst til. Dem har jeg haft en del år og mener da absolut jeg kan stå inde for :)

Resten af pengene er sat i aktier, hvor beslutningen delvist er taget udfra anbefalinger fra Amino-brugere.
(De har siden start givet en gennemsnitlig stigning på 14% - men når det begynder at gå ned af igen, skal de nok falde dobbelt så hurtig )
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)