Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Espresso - import og leverandører?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg leger med ideen om at importere espresso fra mindre kendte fx italienske mærker, og sælge det til en lavere pris end de 55 kr en pakke i øjeblikket koster.

Jeg er selvfølgelig i øjeblikket i gang med at undersøge alt fra afgifter til muligheder.

Jeg er kommet frem til at jeg skal betale punktafgift af kaffen, er der en, der kan forklare dette nærmere?

Derudover kunne jeg godt bruge nogle råd om anskaffelse af leverandører. Hvem kan jeg overveje og hvordan får jeg skabt en god forbindelse?

Alt Information og alle ideer kan bruges!

På forhånd tak!

Venlig hilsen Anna

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

AnnaLundsgaard:
Jeg er kommet frem til at jeg skal betale punktafgift af kaffen, er der en, der kan forklare dette nærmere?

Hvad er det helt præcist du vil have forklaret?  punkafgifter er en form for ekstra skat der pålægges visse vare. For brændt kaffe er afgiften pt. 6,84 kr pr. kilo.  så når du importere f.eks 100 kg kaffe skal du betale 684,00 kr. til SKAT i afgift

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2061875&chk=209219

Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Linket hjalp, tak!

Jeg havde kun kunnet finde ældre info omkring afgifterne..(-:

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Inden du begynder på sådan en import, så skal du have tilladelse af fødevarestyrelsen til import af fødevare.  Du skal ligeledes være tilmeldt SKAT mht. punkafgifter.

Med hensyn til leverandører, skulle man jo tror at du selv ligesom have gjort noget research vedr.  hvilke små producenter der findes??

Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, alt dette er jeg informeret om.

Jeg har nogle leverandører i tankerne, har du evt. nogle råd med hensyn til at tage kontakt til disse og hvad jeg skal være opmærksom på med leverandører inden for EU?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lov mig du importere italiensk kaffe med høj procent robusta bønner ;)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

For at gøre det billigere eller fordi du bedre kan lide smagen?(-:

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

AnnaLundsgaard:

For at gøre det billigere eller fordi du bedre kan lide smagen?(-:

Fordi smagen er fantastisk, den er stærkere, passer derfor godt til espresso, har et højere koffein indhold.

Oftest har du god mulighed for at lave en rigtig god ristning af robusta bønner, hvilket giver en god smag og kvalitet iforhold til de fleste arabica mærker man kan importere.

Du vil også se at oftest på rigtige espresso caféer, vil du oftest få en mix med 60% robusta og 40% arabica, fordi blandingen giver en stærk men rund smag.

Og hvis du spørger mange italienere, så vil de også anbefale robusta bønner :)

100% arabic espresso giver en meget tynd smag

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)