Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ser man dpi opløsning for en PDF fil ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål er simpelt, jeg har en pdf fil, som jeg gerne vil vide hvordan man ser hvilken dpi opløsning dokumentet er i ?

Learn more about your body and your health on the Bodycare Guide

Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der kender svarer på dette spørgsmål ?

Learn more about your body and your health on the Bodycare Guide

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skjern
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sørenmadsen:
dpi opløsning dokumentet

Hej Søren, først lige en lille rettelse til dit spørgsmål. :) En pdf fil har ingen "dpi opløsning" dpi er det man bruger til at måle tætheden af dots som en PRINTER kan levere. Alt på en skærm måles i PPI (Det er andet er en udbredt misforståelse). :) Når det er sagt, så har en PDF fil ikke én opløsning, men det har hvert enkelt billede du har i den. Et billede kan sagtens være 300ppi samtidig med at et andet er 50ppi i samme PDF.
Hvis dit projekt er lavet i InDesign kan du åbne dit Indesign job og gå til  Window -> Output -> Preflight i den lille menu til højre vælger du "Define profile" Her finder du "Images and Objects" og vælger "resolution", her kan du så indtaste den ønskede PPI, og hvis du så har filer i dit Job som ikke lever op til din opløsning, kommer der er en lille rød fejl nede i højre hjørne. :)

Håber det kan hjælpe. 

Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du bruger Indesign og dermed kan følge Bjørns anvisning, kan du åbne filen direkte i Adobe Acrobat og vælge prefligt i edit-menuen. Her kan du kontrollere filen op mod en bestemt profil alt efter hensigten - eks.vis magasin eller avis. Udover opløsning vil en preflight gøre dig opmærksom på mange andre vigtige ting. Send mig evt. en PM hvis du ønsker uddybning. Jeg vil også gerne tjekke en fil for dig hvis du har behov for det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)