Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der speditør hvor man kan se prisen ved oprettelsen af forsendelsen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ulstrup
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender paller til de fleste europæiske lande og har altid brug for at kende fragtprisen. Indtil videre har jeg ikke fundet speditør hvor prisen kan ses med det samme. Derimod har jeg ofte fakturaer der er væsentligt højere end forventet fordi det tillægges diverse tillæg og gebyr jeg ikke kan gennemskue på forhånd.

Det undre mig det er lovligt med speditørernes ugennemskuelige pris struktur. Vi køber ydelser som vi reelt set ikke kender prisen på.

Vi kunder er ligeglade med hvordan en pris er udregnet. Vi interessere os kun for den samlede pris ialt.

Det er ikke tilladt at oplyse priser uden moms til private og det burde ikke være tilladt at oplyse priser uden alle omkostning inkluderet i B2B sammenhæng.

Findes der speditør der oplyser den fuld pris ved ordre afgivelse.

Jeg taler ikke om at rineg og få en all in pris, men online bestilling f.eks når man sidder om aften og ønsker at bestille en forsendelse til imorgen.

Hvis det ikke findes så  er det hermed en opfordring til en aggressiv speditør at skille sig ud.

 

Vil du skifte speditør firma hvis prisen kunne ses med det samme?

Afstemning om vigtigheden af synlig pris

  • Ja, jeg vil kende prisen med det samme og ville skifte leverandør med den mulighed. (100%)
  • Nej, jeg har ikke brug for at kende prisen. (0%)
  • Prisen på fragt er ikke vigtig for mig. (0%)
  • Totalt antal stemmer: 3
Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Virkelig godt skrevet. Efter 12 år i branchen i Mærsk besluttede vi at adressere netop det problem du nævner her. Indtil videre har fokus været på Asien til Danmark, men tanken er naturligvis at udvide.

www.transporteca.com kan du søge priser og services fra de speditører vi samarbejder med. De priser som bliver oplyst på portalen er totalprisen, og i vores aftaler med speditørerne indgår at de ikke kan fakturere kunder direkte - så der er ingen yderligere omkostninger. Derudover kan man bestille online på portalen, og modtage faktura og booking bekræftelse med det samme.

Jeg håber du (og andre) vil prøve portalen af og dele feedback og erfaringer. Vi er ikke en speditør, men vi gør det let og hurtigt at sammenligne og bestille hos speditører, og sikrer at importører ikke får ubehagelige overraskelser med ekstra uventet omkostninger.

På sigt håber vi at kunne skabe mere transparens i industrien og afmystificere international godstransport, samt naturligvis gøre det hurtigere og lettere at finde en transportløsning udfra de parametre som er vigtigt for den enkelte virksomhed.

Mvh, Morten

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Det lyder som om du ikke har beskrevet dit transportbehov godt nok, da du lavede din aftale med speditøren?

Eks. palle export fra Danmark til Europa sker 99% af tiden med en trailer UDEN lift, så hvis din kunde (modtager) ikke har en rampe chaufføren kan bakke til (eller en truck), vil du blive opkrævet et tillæg. Det samme er gældende hvis dit gods fylder ud over pallen, men den pris du har fået er pr. palle.

Men hvilke gebyrer er det du bliver opkrævet ekstra?

Vh. Jan

Fra Jels
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg er selv tidligere speditør, og har siddet i flere virksomheder med vejtransport samt søfragt til USA.

Jeg har aldrig oplevet at det var et problem, du spørger bare efter en All in pris. Så burde du være dækket godt ind. Bare husk at sig diverse miljø/olietillæg/luft i dækkene osv. self. skal være inklusiv.:-)

Ellers ville jeg kigge efter en anden speditør, hvis dette ikke kan lade sig gøre.

Mvh

Mads - www.mk-carconsult.dk

Fra Ulstrup
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Mads,
Mit indlæg omhandler dog ikke den traditionelle måde at få prisen som er at sende email eller ringe. Indlægget omhandler online booking hvor man kan booke fragt uden for normal åbningstid. Jeg har kun mulighed for at lave fragtbreve og fakturaer sent om aftenen. Problemet er at man ikke kan se prisen når man booker. DSV jeg bestiller en ydelse hvor jeg først kender den nøjagtige pris når ydelsen har fundet sted. Det er det der ikke er rimeligt.

Her er beskrivelsen af en typisk workflow hvis man selv forsøger at finde prisen:
Jeg har prisliste hvor jeg kan finde en palle pris til et givent land og zone. Det skal man finde manuelt ved at finde en anden oversigt hvor post nr. og zoner findes.

OK, nu har vi fundet zonen og prisen pr palle. nu skal vi finde Diesel tillægget. Det finder man på speditørens hjemme side eller et nyhedsbrev.
Samme procedure for miljø tillæg. Det står heldigvis oftest sammen med Diesel tillæget.

Næste er vejskat som variere fra land til land. Man søger igen på speditørens hjemmeside eller 3. parts side.

Alle data kan hentes automatisk. Det bliver det også når min faktura skal laves. Min konklusionen er at det er en bevidst handling at holde priserne ugennemskuelige, for forestil jer at gøre ovenstående 2 eller 3 gange for at sammenligne prisen. Det har vi ikke tid til så man booker bare og krydser finger for at man ikke har glemt noget.

Pallepris
+ Diesel tillæg (typisk mellem 16 og 32% afhængig af speditør)
+ Miljø tillæg
+ Vejskat
= prisen ialt (All in)......troede jeg

Nej, det er det ikke, for der kom et ekspeditionsgebyr på 195 DKK fordi jeg alligevel ringede og spurgte om prisen !!!

Så findes der en speditør med online booking, hvor min all in pris kan ses med samme, så hører jeg gerne om det.

Jeg håber også branchen reagere på min beskyldning om at uigennemskueligheden er bevidst.

Obs: indlægget omhandler ikke indhentning af tilbudspriser, kun at man kan se den faktisk pris ved hver booking. Jeg betaler gerne ekstra for at slippe for at sende emails/ringe og vente på svar.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Har du kigget på EDI Soft's Consignor løsning?
Det burde kunne klare opgaven med pris, hvis altså DSV acceptere dette.

Vh. Jan 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)