Jeg har lige snakket med Teller og kan forstå, at vi stort set ikke er dækkede, hvis nogen skulle betale med betalingskort på vores hjemmeside, hvis det viser sig at kortet er misbrugt af 3. mand. Der er forsikring op til 4.000,- hvis det er e-dankort, men hvis det er udenlandske kort, så er der ingen forsikring.
Vi handler med badeværelsesmøbler og har derfor mest realtive store ordrer. Er der nogen der ved hvordan vi kan sikre os?
Banken kan åbenbart heller ikke hjælpe, i hvert fald ikke Danskebank.
Når vi får en ny ordre kigger vi også efter tegn på at det er fake. For eksempel ved vi at der er noget galt hvis IP adressen befinder sig i USA, men at kunden opgiver at de bor i Danmark.
Så tager vi typisk kontakt til kunden og her kommer det så lidt an på hvordan det hele forløber. Det er ikke det eneste vi kigger på naturligvis.
Hvis det så er en kunde at vi tror der ikke har rent mel i posen er det bedre at bide i det sure æble og refundere dem med det samme end at stå senere og skulle betale tilbage + et gebyr til kortindløseren.
Teller spurgte godt nok om 3D Secure var slået til, hvilket den først lige er blevet, men hun snakkede ikke om at det ændrede noget ved forsikringen. Jeg får lige dit link læst igennem.