Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg sælge vagtydelser, personlig fremmøde eller over telefon?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa!

Jeg står og skal i gang med at sælge vagtydelser. Jeg har arbejdet indenfor vagtbranchen i mere end 10 år, og føler mig godt rustet til at klare alle de udfordringer som måtte komme.

Men! Der hvor jeg så skal arbejde med mig selv er på salgssiden. Men vil gerne høre jeres input til den rigtige måde at kontakte nye kunder på. Og det er det som mit spørgsmål drejer sig om.

Min plan er at kontakte så mange industrivirksomheder som muligt i det område der skal udføres vagt i, for at høre om de har behov for vagtydelser.

Men hvad mener i der virker bedst: Skal jeg ringe først og spørge efter et møde, eller skal jeg bare møde op på virksomheden og spørge om den pågældende person har tid? Hvad tror i er mest effektivt og hvad virker bedst på kunden?

Hvad mener i? Skal jeg bare begynde at ringe rundt til alle de telefonnumre jeg kan komme i nærheden af, eller tror i det vil virke bedre bare at møde op på virksomheden? Eller vil det virke lidt uprofessionelt eller irriterende på kunden?

Med venlig hilsen

Carsten

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville ringe først og sige at jeg er i deres område på et givent tidspunkt og gerne vil tale med dem om hvordan du kan hjælpe dem. et helt uforpligtende møde.

du skal ikke spørge om de har brug for vagtløsning, det skal du gå ud fra at de har, og så er det op til dig at lytte til deres behov, og derefter fortælle dem hvordan du kan løse det og til hvilken pris.

rigtig meget held og lykke, uanset hvilken metode du beslutter dig for, det er opstarten der er sværest :-)

Mvh

Mette

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er lidt svær som vagt :)

For at ringe i forvejen gør du kommer i kontakt med dem, men som vagt er din udstråling og måde at kommunikere på også en vigtig del af det :)

Men jeg tror jeg ville ringe og aftale et møde med dem :) Spørge hvem der er beslutningstageren, og så få en aftale om et møde i hus :) så kan han se hvem du er, og hvordan du er, og i mange tilfælde er det det der sælger en vagt ydelse :)

Du ved jo som vagt at udstråling er en vigtig del af det hele :)

Og så forklare dem lidt om hvad de kan få at ydelse, og eventuelle besparelser :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med min viden om salg tror jeg det vil virke ret overbevisende hvis du kørte rundt til udvalgte virksomheder og lagde en brochure til rette kontaktperson, og bedst fik en lille snak med personen om deres behov.

Et par dage efter ringer du op og hører om i skal gå videre med et møde om mulighederne

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold kæft det var smart tænkt det der!

Hvorfor filen har jeg ikke haft det i tankerne?! :D

Takker! 

Tilmeldt 15. Jan 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tak for input alle sammen.

Flemming tror jeg vil benytte din fremgangsmåde, den havde jeg ikke selv lige tænkt over :)

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Dårlig ide hvis du spørger mig, dine kunder vi ikke forstyrres og småsnakke med en evt. ny leverandør i tide og utide. De bliver kontaktet og ringet til af rigtig mange, da denne person også har med rengøring og andre områder under sig typisk.

En god fremgangs måde er at du ringer og spørger efter den person som har med deres sikkerhed at gører, det kan være noget facility management hvis det er et stort firma.

Så har du navnet og tlf. og receptionen kan se i personens kalender hvornår det passer ham at du ringer. Husk at notere / lave en oversigt over de selskaber du ringer og skriver til, så du har styr på hvem og hvornår du har talt med dem, samt holde styr på opfølgning m.v.

Hvis du er i tvivl? kan jeg måske hjælpe dig med min startguide jeg har skrevet til netop at hjælpe nystartede i vagtbranchen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)