Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til nets (evt Euroline)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi er en virksomhed som lige har opkøbt en webshop som gik ned for at kunne køre den videre da vi kan se potentialet. I den forbindelse nåede vi efter lang tid ansøgnings tid hos Nets frem til hvad de krævede før vi kunne få en indløsningsaftale med dem. 

Vi fik dog noget af et chok da vi fik en mail fra dem om at de krævede 300.000 kr. i garanti før vi kunne lave en kontrakt med dem. Jeg prøvede at ringe op til dem for at høre om vi ikke kunne mødes et sted på midten da vi sagtens kunne finde omkring 200.000 i bank garanti men de var slet ikke til at snakke med og selve medarbejderen sad bag telefonen og små grinte fordi han ikke kunne hjælpe mere, selvom jeg prøvede at forklare ham at dette krav ville smadre vores forretning fuldstændig.

Jeg følte mig mildest sagt meget forarget over måden de har håndteret det hele på. Efter at have ventet næsten 6 uger på at ansøgning gik igennem deres system og med et opkald til dem hver anden dag for at presse ansøgningen videre. Så kommer de med denne udmelding og deres begrundelse var størrelsen (prisklassen) på vores sortiment og samtidig vores selskabskapital som de ikke mente var tilstrækkeligt stor.

Efter at have undersøgt sagen kan jeg se der rent faktisk er et alternativ til Nets ved navn Euroline, og i den forbindelse vil jeg høre om der er nogen der har erfaringer med denne virksomhed som betalingsmulighed på webshops. Efter som jeg kan se kan de åbenbart også tage imod dankort jeg er dog ikke helt sikker. Men i følge vores programmør så kræver det hvis en så kaldt SEB bank hvilket jeg faktisk er lidt i tvivl om hvad præcist er.

Men er der nogen der kan dele deres erfaring med euroline eller viden omkring dem? Da jeg selvom vi måske kan få fat i bankgarantien igennem vores bank føler at måden NETS køre deres forretning på er fuldstændig vanvittigt og det er monopol udnyttelse i mine øjn. Det skal siges vi startede virksomheden op netop for at kunne overtage denne webshop og køre den videre i håb om at få den på benene igen med en større vision og bedre struktur.

Jeg ved godt der ligger nogen indlæg herinde allerede omkring euroline men de var alle pænt gamle så vil se om der sket nogen ændringer siden.

Håber i vil hjælpe med lidt viden :) 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tvivler på at Euroline tager mod Dankort, men vil absolut ikke ligge hovedet på blokken :-) Til de andre kort (VISA/MasterCard) har du også muligheden hos Swedbank og Handelsbanken.

Du kan evt. også prøve at kigge på Paymill.

Håber du evt. kan bruge ovenstående til noget, selv om det ikke lige var det, du efterspurgte. 

Tilmeldt 2. Mar 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nets stinker - Euroline er et ok bud, men tager ikke dankort. Omvendt har de fleste jo VISA/Dankort, så det er måske ikke noget issue...

:)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi stod i den samme situation for 3 år siden.

Det eneste vi bruger NETS til i dag, er selve Dankort delen. Men den er vi ved at afskaffe, da vi kan se på vores statistik at langt største delen af de transaktioner som kommer ind via Dankort, faktisk er et Visa/dankort, så derfor kan mange af de andre udbydere håndtere denne del.

Jeg kan varmt anbefale http://www.s5.dk/ ikke mindst fordi at de kan håndtere alle de korttyper, men også fordi at de kan gør det til yderst attraktive priser, samt at du har dine penge på kontoen efter 3 hverdage kun. Ved Nets går der 28 bankdage. Det vil sige næsten halvanden måned og er man uheldig at ramme ind i f.eks. helligedage som påsken, tager det endnu længere tid. Og den lange kredit man skal holde der, kan nogle gange være med til at smadre ens forretning (i hvert fald nystartede), og ens revisor hader det :)

Jeg har en rigtig god kontakt inde ved S5, så skriv en PB, så kan du få oplysningerne af mig og skal jeg nok sige til ham, at han skal være god ved dig :)

Mvh.
Danny Christensen 

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det var mig ville jeg køre euroline, og evt paymil eller mobilpay. men igen kommer an på jeres målgruppe.. Hvis det er unge mennesker er i dækket 99% ind med det her. Det eneste med mobil pay er at det koster 100 kr hvis du ikke har danske bank og du har indtil okt. til at oprette dig gratis eller koster det 1000 kr :) (mener jeg det er) 

Det er helt klart sådan jeg ville gøre det :-)

Mvh.

Tilmeldt 12. Feb 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Målgruppen er cirka 30-75 år

Derfor er det vigtigt at vi har så mange kort som muligt da nogen af dem stadig ikke er med på moden ;) 

Tak for svar :)

Tilmeldt 12. Feb 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny,

Det lyder ret interessant, Efter vores bankmøde idag vil jeg lige ligge en PB til dig! :)

Tak for svar!

Tilmeldt 12. Feb 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kollega mener også vi skal vælge Handelsbanken, men hvad er fordelene og ulemperne ved denne?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vision2014:

Hej Danny,

Det lyder ret interessant, Efter vores bankmøde idag vil jeg lige ligge en PB til dig! :)

Tak for svar!

Det var så lidt :) Du skriver bare, så skal jeg nok hjælpe dig.

Der er heldigvis kommet en del udbydere på markedet, så man ikke er helt så afhængig af NETS mere. Men det er vigtigt ang. de udbydere man bruger, at de har teknikken, servicen mm i orden.

Jeg høre fra dig af. Rigtig god dag.

Mvh.
Danny 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)