Hejsa alle sammen. Jeg driver sammen med en kammerat en internetbutik (I/S), som jeg nu er ved at sælge min del af . Vi er blevet enige om en pris for min del. (50%) Dog har jeg lige lidt spørgsmål ? 1. Vi snakker om et mindre beløb ca. 100.000Kr, men er det nødvendig at betale en advokat for at lave kontrakten, eller kan vi blot skrive de punkter vi ønsker at have med, samt vilkår osv... ? Men er den så gyldig ? 2. Min makker har et ønske om jeg ikke må starte med samme varer indenfor en årrække. Hvad er normalt (Jeg vil mene at 12 mdr. er tilstrækkeligt). Det er ikke noget han betaler mere for, blot for hans sikkerhed. 3. Hvor meget skal jeg underette vores leverandører osv. ang. min fratrædelse ? Vi har ingen gæld nogen steder, men har jeg en del kontrakter. F.eks. på vores kontor/lager lokaler osv. ??? 4. Planen er at overtagelsedatoen hedder 1/5-2005. Altså hvor jeg sender ind til Told & Skat at jeg fratræder firmaet. Men er det nok for mig ? Jeg er vel ikke juridisk forpligtigt over for hvad der sker efter denne dato ? (Ikke at der er noget på vej ;o) Men vil gerne være sikker... 5. Vi er ved at få lavet vores 2004 regnskab nu, og har ikke betalt skatten af overskuddet endnu.. Jeg betaler naturligvis min del, samt delen for de første 4 måneder af 2005. Men er der noget jeg skal være opmærksom på her ? Håber at I kan hjælpe ;o) På forhånd tak, Thomas |
Hej Thomas
Jeg solgte en gang 1/2 af en butik meget billigt og troede at den sag var lukket.
Jeg fik nogle år senere et solidt skattesmæk fordi min makker lavede underskud og Told og Skat derfor mente at jeg burde have fået penge for at komme ud af forretningen.
Min pointe er at du gør dig selv en stor bjørnetjeneste ved ikke at få god hjælp. Den hjælp du får her er god, men ikke god nok til det formål. Der skal en god revisor til at sikre at du ikke senere brænder fingrene, det kan bliver rigtig dyrt.
Dbh Martin