Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website ide m. forretningsplan søger webudvikler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Jeg og en anden iværksætter vil starte en hjemmeside
Hjemmesiden skal fungere ligesom autobutler, dog i en anden branche.

Vi har de sidste to dage udarbejde 6 A4 sider med en forretningsplan, som beskriver forretningen og dens indtjeningsmuligheder.

Vi søger derfor en udvikler som kan lave sådan en 3 tilbud side. Hvor både opgave udbyderne og opgave tagerne skal kunne logge sig ind nemt, tage opgaven nemt og oprette en opgave nemt.

Send mig en PM hvis det har din interesse.

Vi er villige til at give 10-20% ud til en udvikler.

De bedste hilsner

Mads Larsen 

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunne godt være interesseret hvis ideen er "god nok".

Men 10-20%, er det ikke lidt "lidt" i forhold til at udvikleren skal lave hele "arbejdet" og i "bare" har idéerne? Nu ved jeg selvfølgeligt ikke om i 2 vil smide 50.000 i markedsføring, så er sagen nok lidt en anden jo. Men hvis i kun vil give 10-20% for en ide som måske allerede eksisterer som i bare vil lave lidt bedre - så tror jeg at i får problemer med at finde en seriøs person til at lave det :)

- Så send mig gerne en pm med mere info

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hejsa,

Jeg syntes det er sjovt, at udviklere tror at det de laver er det absolut vigtigste i et onlinekoncept. 10-20% er meget fair, hvis man tager hensyn til hvor meget en udvikler skal lave 1-2 år ud i fremtiden. Her og nu, ja der er det udvikleren som laver mest. Men ligeså snart siden er færdig, så skal den jo markdesføres helt vildt ellers er siden jo ikke noget værd :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads,

Jeg ville som udvikler aldrig tage til takke med sådan en aftale.
Du har helt ret i, at der er meget mere i et koncept end udviklingen. Men man ved bare aldrig om det holder vand før det er lanceret, og op til der, har en udenforstående udvikler - som ikke har samme passion for din idé som dig - brugt en masse timer på noget, som han reelt ikke ved, om der kommer udbytte af.

Så de projekter jeg siger ja til, uden at få direkte betaling, vil jeg være sikker på, giver et godt afkast, hvis det fungerer. Det er min gevinst ved, at have kastet mig i blinde ud i en anden mands kapital-løse projekt.

Det værende sagt, så ønsker jeg dig alt mulig held og lykke med det. :)

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads:

Hejsa,

Jeg syntes det er sjovt, at udviklere tror at det de laver er det absolut vigtigste i et onlinekoncept. 10-20% er meget fair, hvis man tager hensyn til hvor meget en udvikler skal lave 1-2 år ud i fremtiden. Her og nu, ja der er det udvikleren som laver mest. Men ligeså snart siden er færdig, så skal den jo markdesføres helt vildt ellers er siden jo ikke noget værd :-)

Se venligst videoen og tænk over det ;)

http://www.youtube.com/watch?v=nLackLibVOo

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja den skal markedsføres - men er det så noget hvor i hiver et 6 cifret beløb op for? Det kunne jeg ikke forestille mig, fordi hvis penge ikke var et problem og i var sikre på at det blev en succes, så ville det da give mere mening at betale en et engangs beløb for det og så selv score hele gevinsten selv?

Og skal udvikleren ikke lave noget i 1-2 efterfølgende år? Der tager du fejl :) hvis man ikke hele tiden udvikler sin side og tilpasser sig tiden, så kommer der bare en anden og tager over.

Så jeg mener stadig at 10-20% er lidt. Programmøren sider med en risiko i en røvfuld timer, og jeres risiko er..... Temmeligt sikkert 0 :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal forvente en del løbende vedligeholdelse, når i får udviklet et it-system. En tommelfingerregel er at budgettere med 10-15% af udviklingsprisen alene til vedligeholdelse af systemet. Det er iøvrigt eksklusiv nyudvikling og forudsætter at der bliver lavet grundig dokumentation. Ellers kan fremtidig vedligeholdelse og videreudvikling være forbundet med store omkostninger.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DrupalEksperten:
Men 10-20%, er det ikke lidt "lidt" i forhold til at udvikleren skal lave hele "arbejdet" og i "bare" har idéerne?

Hvis man kigger på firmaer i 3 tilbud/leads branchen, så er langt største delen af det arbejde der laves telefonsalg af leads samt markedsføring for at få leads.

Så hvis de andre, har tænkt sig at bruge fuldtid på at sælge og ellers kan finde ud af det, og de har en overbevisende plan for at skaffe leads, så lyder det da meget fair.

Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Programmøre har en tendens til at tænke de er unikke..

10-20% af en virksomhed er da luksus.
Ja, der skal lægges mange timer etc. Men at udarbejde en ide til en forretningsplan med budgetter, mål og tiltag er jo skridtet forud for de timer..

Jeg tror mange programmøre ville vinde en masse ved at lave om på spørgsmålet fra får jeg nok ud af min indsats til hvad kan jeg potentielt set få ud af den..

Tá nu nogle chancer, det gør ALLE andre også.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)