Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidet selvangivelse - tal forsvundet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har udfordringer med at udfylde selvangivelsen korrekt.. :(
Jeg har åbenbart ikke haft 'aktiveret' den udvidede selvangivelse før nu her.. 

Kort historie:

Har haft enkeltmandsvirksomhed siden sep. 2012.
Har haft én kunde i 2012, hvor faktura sendt til kunde i dec. 2012. Penge modtaget fra kunde i januar 2013.
Moms betalt i 2013
Overskuddet er efter moms, trukket ud til egen private konto i 2013.

1. spørgsmål:
I og med at pengene er modtaget i 2013, tæller de så som indkomst i 2013 eller for 2012, hvor faktura blev sendt til kunde?

2. spørgsmål:
I og med at pengene er trukket ud til egen privatkonto, og dermed har 0 Kr. på virksomhedskonto, tækker det sås som et 0 i overskud for 2013?

3. spørgsmål:
Efter at jeg aktiverede den udvidede selvangivelse, er enkelte tal forsvundet fra selvangivelsen, fx. dagpenge beløbbet. Der står så noget om at de skal tastes i den udvidede selvangivelse. Forstår jeg ikke?
Jeg har været arbejdsløs og på dagpenge i de første måneder i 2013. Min a-kasse har dengang godkendt at jeg har virksomhed. Herefter kom jeg i job og har været det indtil nu, og har stadig virksomhed.
Resultatet af at diverse tal er fjernet fra selvangivelsen, er at der lige nu står jeg får et meget stort beløb tilbage i skat, hvilket jeg ikke tror kan passe. 

Er der en venlig sjæl der kan assistere?

Vh

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip

1) Det tæller med i 2012, da det er her at du opnår retten til pengene, hvornår der betales er irrelevant.

2) Hvad du har stående på din virksomhedskonto, har ikke direkte noget med dit overskud at gøre, og dermed heller ikke din skat.

3) Jeg har ikke oplevet dette før, men SKAT har de seneste år været meget fokuseret på at låse felterne, hvilket lyder til at være tilfældet. Du er nød til at skrive til skat via tastselv, eller ringe til dem. Men nok ikke i dag, fordi det nok er svært at komme igennem.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

1) Det vil sige at jeg i den udvidede selvangivelse for 2013 skal taste 0 i overskud? (der har udover den ene kunde i 2012, ikke været aktivitet i 2013)

1.1) Men i 2013 har jeg betalt moms af det beløb jeg fik ind i jan 2013, men hvor faktura er fra dec 2012. Men det er vel også ok?

2) OK

3) Ja felterne er låst. Skal alligevel ringe til dem, men ja der er godt nok kø på pt. Men det lyder mærkeligt ik?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Rohrhuber:

1. spørgsmål:
I og med at pengene er modtaget i 2013, tæller de så som indkomst i 2013 eller for 2012, hvor faktura blev sendt til kunde?

2. spørgsmål:
I og med at pengene er trukket ud til egen privatkonto, og dermed har 0 Kr. på virksomhedskonto, tækker det sås som et 0 i overskud for 2013?

3. spørgsmål:
Efter at jeg aktiverede den udvidede selvangivelse, er enkelte tal forsvundet fra selvangivelsen, fx. dagpenge beløbbet. Der står så noget om at de skal tastes i den udvidede selvangivelse. Forstår jeg ikke?
Jeg har været arbejdsløs og på dagpenge i de første måneder i 2013. Min a-kasse har dengang godkendt at jeg har virksomhed. Herefter kom jeg i job og har været det indtil nu, og har stadig virksomhed.
Resultatet af at diverse tal er fjernet fra selvangivelsen, er at der lige nu står jeg får et meget stort beløb tilbage i skat, hvilket jeg ikke tror kan passe. 

1 - Levering og fakturering bestemmer hvornår en faktura hører til, det har intet med betaling at gøre så du skal rette årsopgørelsen for 2012 inde på skat (let) og rette 2013 regnskabet. Din moms skulle også ha været betalt i 2012, om du vil lave rettelsesblanket eller ikke er op til dig. Lovmlæssigt skal du jo, men jeg ville lade det afhænge lidt af beløbsstørrelsen. Læs her om hvornår man bogfører egne fakturaer og modtagne fakturaer http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/sker-bogfring-pa-faktura-dato-eller-ved.html 

Ups - du skal vide, at dine hævninger intet har med skat at gøre. Det skal ske over status og ændrer derfor intet ved dit resultat som altså ikke går ned med det du hæver - læs endeligt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html inden du kommer galt af sted 

3 - Her ville jeg først kontakte a kassen der udbetalte dagpengene og høre hvorfor det ikke automatisk er med i selvangivelsen, for det burde det absolut og hvis ikke de kan forklare og du ikke kan skrive beløbet ind i den udvidede selv (fordi feltet vist kan være låst) så må du ringe eller skrive til skat og gi dem beløbet så du ikke pludseligt får en sur overraskelse

hvis du kan finde felt for dagpenge på den udvidede som ikke er lås, så er det jo bare at taste bruttobeløbet før skattetræk og am bidrag men det lyder nu underligt det er forsvundet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

1 hvis du slet ikke har tjent en råd øre i 2013 så ja - overskuddet skal tastes i din 2012 selvangivelse som rettelse og så skal den køres en tur mere

2 nej i princip nej- det hører til 2012 og skulle være betalt i forhold til 2012 som du så i forrige svar. Om du vil rette den del i rettelsesblanketten du kan finde under moms, er op til dig - er det et lille beløb er det vel ikke afgørende, ellers ville jeg rette for ikke moms skal kunne sige du har trukket renter på dem

3 jo lyder mærkeligt men det er enten at ringe eller skrive via kommunikation - sikkert også med ret lang ventetid - men start lige med a kassen og få brutto beløbet af dem - og hør hvorfor det ikke er indberettet korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

1) Okay, så må jeg rette i årsopgørelsen for 2012. Beløbet er relativt lille, så overvejer at undlade at rette moms.

2) Pengene er først trukket ud til privatkonto, efter moms er betalt.

3) Det underlige er at dagpenge tallet stod angivet, før jeg 'aktiverede' den udvidede selvangivelse. Nu er tallet væk og feltet låst. Når jeg gorsøger at godkende selvangivelsen, får jeg besked om at enkelte felter fx dagpenge-feltet, er forskellige ud fra hvad SKAT har fået indberettet og hvad der nu står.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

1 går sikkert fint

2 det har ikke betyding - du skal naturligvis ha betalt momsen men som du så i linket http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html så må du hæve helt det du vil - det har ingen betydning for skat

3  jo mærkeligt virkeligt - det burde da være flyttet med over - eller det burde ikke være låst - du er nok nødt til at ha fat i skat

4 overvej om du vil ha det CVR når du ikke bruger det til noget - det giver jo bare pligt til momsindberetning og mulige problemer hvis du en dag fik dagpengebehov, men det er så en helt anden sag. Du lukker ved at fjerne kryds i forpligtelser som f.eks moms, import og arbejdsgiver - alle krydser og får du behov for nyt CVR får du helt samme nr på få dage

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg rettet i selvangivelsen med korrekte tal for virksomheden. Den afsluttende besked SKAT giver, efter jeg har godkendt er følgende (bemærk tal er erstattet af X):

--------------------

Nedenfor ser du de rubrikker, hvor vi har konstateret differencer. Hvis du godkender dine egne oplysninger kan du skrive en kort kommentar.

Beløbet i rubrik 16 (Pensioner, dagpenge mv.) er xxx kr. mindre end det beløb, SKAT har fået oplyst.

Det kan skyldes, at der er kommet nye beløb til rubrikken. Du kan se beløbene under Personlige skatteoplysningerÅbner i nyt vindue. Du bedes udfylde rubrikken med det rigtige beløb. Er rubrikken låst, skal du ikke gøre noget. Du vil snarest få en årsopgørelse med det nye beløb.

Beløbet i rubrik 52 (A-kassebidrag mv.) er xxx kr. mindre end det beløb, SKAT har fået oplyst af din A-kasse.
Det kan skyldes, at der er kommet nye oplysninger. Du kan se beløbene under Personlige skatteoplysningerÅbner i nyt vindue.
Du bedes udfylde rubrikken med det rigtige beløb. Er rubrikken låst, skal du ikke gøre noget. Du vil snarest få en årsopgørelse med det nye beløb.

Beløbet i rubrik 50 (Fagligt kontingent) er xxx kr. mindre end det beløb, SKAT har fået oplyst af din fagforening.
Det kan skyldes, at der er kommet nye oplysninger. Du kan se beløbene under Personlige skatteoplysningerÅbner i nyt vindue. Du bedes udfylde rubrikken med det rigtige beløb. Er rubrikken låst, skal du ikke gøre noget. Du vil snarest få en årsopgørelse med det nye beløb.

--------------------

Skal jeg stadig ringe til SKAT, for at afklare eller skal jeg vente, eftersom der står "Du vil snarest få en årsopgørelse med det nye beløb"?

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Advicer s.m.b.a Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip,

På skat´s hjemmeside, efter du er logget ind, skal du finde feltet med "personlige skatte oplysninger", her står alle de oplysninger, som skat har modtaget for året. Her bør du kunne se de beløb, du har modtaget fra f.eks  a-kassen. Derefter skal du rette disse beløb i den udvidede selvangivelse, så de passer med de "personlige skatte oplysninger".!  

Hilsen

Carsten

http://revisorne.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad gør trådstarter hvis rubrikkerne er låst. bliver den ny opgørelse så uden disse tal og dermed forkert. jeg synes det er underligt siden svarer at ex dagpenge mangler i forhold til skats oplysninger men at han bare så, hvis feltet er låst, skal godkende og så får han ny årsopgørelse??

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)