Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rigtig lang load-tider på webshop. Hvor er det galt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 9. Jul 09
Indlæg ialt: 27
Fra  Legeglad.dk Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Inden så længe overtager jeg hjemmesiden www.onlypets.dk og i den forbindelse er jeg igang med at kigge på forbedringer, hvor af den aller første der springer i øjnene er load-tiden af hjemmesiden.

Jeg har kørt en masse test på forskellige hjemmesider for at se hvor fejlen ligger og kigget på forskellige "tråde" her på Amino. Jeg syntes bare ikke jeg kan lokalisere hvor problemet reelt er. 

Er der nogen af jer Hardcore webgutter der kunne give et praj om hvor det går galt henne? Jeg kommer til at skulle bruge en programør til at løse mange af mine tekniske issues, så en god dialog nu kunne give arbejde til dig :-)

Ser super meget frem til at høre fra jer. 

Mvh Karsten Bentley Sørensen

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Brande
Tilmeldt 9. Jul 09
Indlæg ialt: 27
Fra  Legeglad.dk Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Martin. 

Som sagt har jeg selv lavet en masse test selv og også brugt Pingdom som en af dem, men da jeg ikke har den tekniske forståelse til at læse hvad det betyder, så håber jeg der er en der ville kunne forklare lidt mere nede på jorden, hvad det reelt er der er galt. 

Dette er også grunden til at jeg gerne vil have en programmør på banen, som kan løse de lidt mere svære tekniske probemstillinger, når problemet/problemerne er fundet. 

Men igen tak for hurtigt svar :-)

Karsten. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Der er ingen der kan komme med et ordentligt bud på hvad det er der går galt for din hjemmeside, uden at have hænderne nede i hjemmesiden. Forstået på den måde at den største fejl er "Time to first byte" som er lang. Det er den tid der går fra jeg har efterspurgt hjemmesiden, til magento/PHP i dit tilfælde, har genereret den html som browseren skal fortolke. Og her kan der være 1000 vis af fejl som netop gør denne tid lang.

Det man dog kan se på er hvad det er der sker på hjemmesiden, og her vil jeg mene at du henter enormt mange elementer ind på siden, jo flere elementer der skal være på den enkelte side, jo længere tid tager det for serveren at generere html koden. Bare se din menu der henter du udvalgte produkter ind, hvilket jo er meget brugervenligt så længe det da bliver brugt af dine besøgende. Men det er samtidig også en ting som tager tid at hente ind, grundet læsning i db mm.

også en sådan ting som at du jo reelt henter menustrukturen 2 gange, gør både at det tager længere tid at generere, men også længere tid for browseren at fortolke.

Så jeg ville bestemt teste hvad det er brugeren gør, og så fjerne de ting som brugeren alligevel ikke benytter sig af.

Og ud over det ville jeg se på det at rette døde filer, genbrug af grafik og billeder, sammenlægning af css mm.

læs også mere her:

http://kim-tetzlaff.dk/hastighedsoptimering#hvad-kan-man-goere-selv 

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Bentley Sørensen:
Jeg syntes bare ikke jeg kan lokalisere hvor problemet reelt er. 


Det ser ud til at din Magento-webshop ligger på Magentohotel.dk og mig bekendt yder de også services hvad angår Magentoshops, så jeg vil foreslå du tager fat i dem.

Kim T, plejer også at være en haj i den retning. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Bentley Sørensen:

Hej Aminoer!

Inden så længe overtager jeg hjemmesiden www.onlypets.dk og i den forbindelse er jeg igang med at kigge på forbedringer, hvor af den aller første der springer i øjnene er load-tiden af hjemmesiden.

Jeg har kørt en masse test på forskellige hjemmesider for at se hvor fejlen ligger og kigget på forskellige "tråde" her på Amino. Jeg syntes bare ikke jeg kan lokalisere hvor problemet reelt er. 

Er der nogen af jer Hardcore webgutter der kunne give et praj om hvor det går galt henne? Jeg kommer til at skulle bruge en programør til at løse mange af mine tekniske issues, så en god dialog nu kunne give arbejde til dig :-)

Ser super meget frem til at høre fra jer. 

Mvh Karsten Bentley Sørensen

Hej Karsten.

Din shop er langsom ja. Som Kim også er inde på, er der masser af mulighed for at optimere på menu og template osv.

Du kan nemt identificere flaskehalsen ved at deaktivere alle dine moduler og så aktivere dem igen et af gangen mens du måler loadtiden.
-Det er min forventning at den skyhøje kompleksitete skyldes noget omkring din menu eller filtrering.

Du er meget velkommen til at kontakte os herom.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Brande
Tilmeldt 9. Jul 09
Indlæg ialt: 27
Fra  Legeglad.dk Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det uddybende svar Kim. 

Jeg vil kigge nærmere på den "Dobbelt" menustruktur der ligger, når vi overtager den og så se hvad der kan gøres. Mht døde filer og links, så vil jeg se om det er noget jeg kan gøre noget ved og mht genbrug af grafik og billeder samt sammenlægning af CSS, så kan det være vi lige skal have en snak for specielt CSS delen, kan jeg ikke selv kode. 

Karsten. 

Fra Brande
Tilmeldt 9. Jul 09
Indlæg ialt: 27
Fra  Legeglad.dk Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gita. 

Jeg er ikke klar over hvem der hoster den, men hvis Magento har nogle gode forslag, så skal de selvfølgelig høres. 

Karsten

Fra Brande
Tilmeldt 9. Jul 09
Indlæg ialt: 27
Fra  Legeglad.dk Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Powerhosting:

Hej Karsten.

Din shop er langsom ja. Som Kim også er inde på, er der masser af mulighed for at optimere på menu og template osv.

Du kan nemt identificere flaskehalsen ved at deaktivere alle dine moduler og så aktivere dem igen et af gangen mens du måler loadtiden.
-Det er min forventning at den skyhøje kompleksitete skyldes noget omkring din menu eller filtrering.

Du er meget velkommen til at kontakte os herom.

God vind med shoppen!

Hej Dennis. 

Det var et godt fif. Det vil jeg forsøge mig med og så se om det kan inskrænke problemet eller problemerne. 

Karsten. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Bentley Sørensen:

Tak for det uddybende svar Kim. 

Jeg vil kigge nærmere på den "Dobbelt" menustruktur der ligger, når vi overtager den og så se hvad der kan gøres. Mht døde filer og links, så vil jeg se om det er noget jeg kan gøre noget ved og mht genbrug af grafik og billeder samt sammenlægning af CSS, så kan det være vi lige skal have en snak for specielt CSS delen, kan jeg ikke selv kode. 

Karsten. 

Du skriver eller ringer bare når tid er, så skal jeg nok give den en ordentlig omgang. Jeg kan, som du måske har læst, tage hånd om hvert et aspekt af optimeringen lige fra det simple til det noget mere hardcore kodning og optimering af både server, database og PHP.

Men vi snakkes bare ved :) bliver du amino plus medlem, spare du indtil den 14 marts, 25%, og derefter spare du 10% på alt.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)