Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattehjælp til nybegyndere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Fra  VK Media i/s Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino


Sammen med en kammerat har jeg startet et firma. Jeg forstår dog ærlig talt ikke hvordan skatten fungerer, når man har et firma. 

Er der nogen, med stor viden omkring dette, der kunne tænke sig at agere skydeskive for vores dumme spørgsmål, som er i stand til at forklare SKAT til en 5 årig? Wink 

Jeg håber nogen vil hjælpe os med dette, da de sure ældre herrer i SKATs telefon ikke virkede synderlig interesserede i at hjælpe et par unge knægte med dumme spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Som en start kan du stille dine spørgsmål her på Amino.
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Du har slået PM fra, men du skal være velkommen til at sende en besked med dine spørgsmål.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Hej Amino. 


Sammen med en kammerat har jeg startet et firma. Jeg forstår dog ærlig talt ikke hvordan skatten fungerer, når man har et firma. 

Er der nogen, med stor viden omkring dette, der kunne tænke sig at agere skydeskive for vores dumme spørgsmål, som er i stand til at forklare SKAT til en 5 årig? Wink 

Jeg håber nogen vil hjælpe os med dette, da de sure ældre herrer i SKATs telefon ikke virkede synderlig interesserede i at hjælpe et par unge knægte med dumme spørgsmål.

Læs John Hannover's blog. Han forklarer skatten mv. helt lavpraktisk så en grøn iværksætter kan være med.

http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Jeg håber nogen vil hjælpe os med dette, da de sure ældre herrer i SKATs telefon ikke virkede synderlig interesserede i at hjælpe et par unge knægte med dumme spørgsmål.

Jeg syntes nu ellers, at SKATs servicemedarbejdere er pænt serviceminded.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak CEF - men ja - som man råber i skoven får man svar og hvis I har spurgt lige så uforklarligt hos skat, så er det nu ikke så mystisk I ikke fik svar

Læs her om hel basal viden om skat og moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html men forstå også, at det er et emne nogen går på skole for at lære i 5 år, så det er ikke givet, I bare klarer jeg med en kort blog forklaring. Den kan dog give jer et startskud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil dog sige mange tak for de blogs, de har virkelig hjulpet mig meget! jeg synes selv skat/moms er en jungle, hvilket forklarer hvorfor man skal gå på skole i 5+ år) men det giver altså meget lige at sætte sig ned og læse det du skriver.
Det samme med din blog mht. at starte op som b-beskæftigelse. (hvilket jeg ikke gør!) 

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Fra  VK Media i/s Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

@John
Uforklarligt? Hvad mener du? 

@Alle 

Tak for svarene. Jeg har PB'et Mavero med nogle spørgsmål, og vil selvfølgelig ligge dem ud i tråden her, så andre også kan få gavn af dem - hvis det er ok med dig, Mavero? :-) 

Jeg takker igen for svarene.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
@John
Uforklarligt? Hvad mener du? 
at hvis I har spurgt hos skat, på samme måde som her - forklar os skat for firmaer så en 5 årig kan forstå det, så har skat ikke kapacitet til at undervise alle i skat fra start til slut

Hvis I spørger om noget helt konkret - et enkelt spørgsmål så svarer de. Hør skat hvornår du har kursus for nye virksomheder næste gang i et område tæt på jer men eller læs min blog og forstå så også, at der er masser af viden som kræves hvis man skal drive virksomhed. I "gamle" dage, stod man i lære 3 år og gik så på alle mulige skoler. I dag er ting meget lettere og internetviden hjælper, men der er ikke en 10 punkts liste man lige kan aflevere, og så har man facit til at drive virksomhed, desværre

god vind med det vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Fra  VK Media i/s Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis har vi spurgt mere konkret hos SKAT. 
Nu skrev jeg jo heller ikke  "forklar os skat for firmaer så en 5 årig kan forstå det", men derimod spurgte jeg om der var nogle der ville agere skydeskive for dumme spørgsmål. 

Jeg spurgte helt konkret, men fik fat i en muggen herre, der ikke virkede specielt serviceminded. Er dog sikker på, efter at have læst tråden her, at jeg var uheldig og få fat i en anderledes indstillet medarbejder. 

Jeg takker igen for jeres svar, og vil gerne takke dig, John, for en god blog. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)