Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg forkert? markedsføring virker ikke

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag kære Amino-brugere!

Til at starte ud med vil jeg fortælle min situation i kort fortalt form og helt aldeles ærlig: Der har kun været to kunder i min virksomhed siden Januar måned 2014, og jeg vil sætte stor pris på hvis I kunne hjælpe med at gennemskue hvad der er galt i min virksomhed og evt. komme med nogle lækre løsninger. 

Min virksomhed hedder Luxfotografi, og som navnet siger er jeg fotograf. Mit hovedområde er inden for erhvervslivet, og mit specielt er alt-muligt-løsning da jeg kan tag billeder i alle typer, producere video og har grafiskeløsninger. Ja, det er en meget stor målgruppe, men selvfølgelig er fotografering mit speciale. En anden lækre ting er at, jeg levere billederne på selve dagen afhængerlig af fotooptagelsen varier i flere dage, og jeg har et smart download system med log-in kundens "materialer" vil ligge der op til 1 år. Jeg går meget ud af det er en personlig service, og der bliver gjord meget ud af "det lille ekstra". Alt i alt, synes jeg personligt der er lækre tiltag til kunderne, og med en timeløn på 550 kr. uden moms samt rabat på store ordre gør det blot endnu mere lækker. Men der er vel altid noget at gør bedre? Især når det slet ikke vække interessen til folket.  

Med hensyn af markedsføring, har jeg haft et meget lille budget at gøre med, da mit udstyr kom i første række for at sikre det bedste resultat for mine kunder. Der er brugt cirka 500 kr for at skabe et flow på min Facebook side, som nu er på 122 følgere og 1-2 opslag om ugen. Der er brugt 400 kr på google adwords til juletilbud, og til sidst er der brugt penge på medlemskab i Amino, LinkedIn og Dana. I linkedIn har jeg 5 forbindelser, hvor en af dem er revisor og en anden er lokal erhvervsrådgiver. I øvrigt deltager jeg aktivt til netværksmøder og gratis fordrag fra Viborg Erhvervsråd og Dana. Min virksomhed også være i omtale på den lokale avis, og jeg lavet en del reklamepapir som er smidt i postkassen med specifik tekst til virksomheden. Til sidst har jeg i den sidste stykke tid, taget ud til nogle bilforhandler, og tilbyde gratis fotooptagelse af en lækker bil hvorefter vi begge laver omtale på vores Facebook-sider, og for at jeg kan skaffe nogle referencer. Men jeg går ud fra det er min markedsføring som går helt galt?  

Jeg har selvfølgelig også en hjemmeside: www.luxfotografi.dk 

- og igen, jeg vil blive utrolig glad hvis I kan hjælpe mig med problemet. 

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige en note, det ser ud som om du ikke har installeret Google Analytics på din erhvervs side?

Uden sporing kan du jo undre dig i evigheder over hvorfor din markedsføring ikke virker, så var det ikke en idé at starte med at få den på? :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror svaret ligger i at du laver alt-muligt-løsninger. Du kan alt og derfor viser du ingenting. Jeg ville helt klart på dit website, vise eksempler på dine forskellige produktløsninger, således du har en produktside til Bryllups-fotograf, produkt-fotograf, firmaportrætter osv, på ALLE sider bør du fokusere på at få kontakt med den besøgende, evt med en "uforpligtende tilbud" formular, stort tydeligt telefonnummer og lignende. Det er yderst vigtigt at du virker til at du meget gerne vil i kontakt med den besøgende, og alt andet lige er der kortere til salg, ved en personlig kontakt end blot ved en besøgende. Jeg kunne forestille mig at en stor procentdel af dem du rent faktisk får kontakt med at du rent faktisk også sælger til dem.

og som Joel siger få sat noget sporing op, som minimum på den "uforpligtende tilbud" formular jeg mener du SKAL have og evt. også call tracking. Du må ikke undervurdere fx Google AdWords eller de landingssider du sender trafikken til, det kan være en kanal der er guld værd, men det SKAL gøres rigtigt!

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil anbefale at du gik væk fra at omtale dig selv som han, og i stedet præsenter dig mere personligt. 

Eksempelvis: 

" Hvad tilbyder han " skrives om til  " Hvad kan jeg tilbyde, Det kan jeg tilbyde, Kompetencer " 

" Hvem er han " skrives om til " Lidt om mig, Om mig, Anders Neergaard Farcinsen "

Referencer vil jeg mene burde have et punkt for sig selv, hvor de opstilles overskueligt, og hvis muligt med velskrevet tekst om opgaven.

Omkring markedsføring vil jeg anbefale at du fik oprettet en god Adwords kampagne, så du bliver synlig på de vigtige søgeord. Du kan sagtens starte for et mindre budget og se hvilke kampagner, søgeord der virker best for dig. 

Ellers findes der rigtig mange herinde der mod betaling, kan hjælpe med at opsætte sådanne kampagner.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Joel Hyrland:

Bare lige en note, det ser ud som om du ikke har installeret Google Analytics på din erhvervs side?

Uden sporing kan du jo undre dig i evigheder over hvorfor din markedsføring ikke virker, så var det ikke en idé at starte med at få den på? :)

Gud ja, den har jeg glemt at tilføje på den nye side! Tak for notifikationen! :)

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 86
Fra  Brandman.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg kan faktisk godt forstå at du undrer dig. For når jeg læser dit indlæg, ser på din website og kigger på dine fotos, så har jeg faktisk også svært ved at forstå det. For du tilbyder en RIGTIG god kvalitet, til en skide god pris, og det lyder som om, at du gør alt det rigtige. Jeg har eksempelvis lige tilføjet dig min liste over potentielle nye leverandører Smile

Ud over de kommentarer som du allerede har fået (som jeg er enig i), så kan det være at du skal bide i det sure æble og begynde at ringe rundt. Jeg ved godt at næsten alle hader at gøre det, men det er desværre ret effektivt.

Så lav en fed pdf-præsentation, der fokuserer på dine evner som fotograf, med tydelig angivelse af priser, og send den til dem du vil ringe til, og ring dem op ca. en dag efter. Så er det ikke helt cold calling, og du har en god grund til at ringe op "Hej jeg sendte dig nogle materialer i går....bla bla bla" og husk at du ikke skal lyde som en tigger, men som en super fed ressource. Hvis du tænker lavt om dig selv, så er det det folk hører. Drop også alle salgs-klicheer og vær dig selv, ind til at du er blevet rigtig god til at ringe.

Så sæt dig selv i stævne og sig "I dag, skal jeg ringe til 20 virksomheder" og så gør det. Det niver lidt i starten, men til sidst bliver du ligeglad :-)

Hvis du vil være altmuligmand, så anbefaler jeg, at du laver en hjemmeside mere, til alt det du kan som grafiker. For jeg er meget enig i, at det ikke er så troværdigt, når du siger at du kan det hele :-) 

Sig endelig til, hvis der er andet jeg kan hjælpe med :-)

Martin

aka www.brandman.dk

Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Sand Sørensen:

Jeg tror svaret ligger i at du laver alt-muligt-løsninger. Du kan alt og derfor viser du ingenting. Jeg ville helt klart på dit website, vise eksempler på dine forskellige produktløsninger, således du har en produktside til Bryllups-fotograf, produkt-fotograf, firmaportrætter osv, på ALLE sider bør du fokusere på at få kontakt med den besøgende, evt med en "uforpligtende tilbud" formular, stort tydeligt telefonnummer og lignende. Det er yderst vigtigt at du virker til at du meget gerne vil i kontakt med den besøgende, og alt andet lige er der kortere til salg, ved en personlig kontakt end blot ved en besøgende. Jeg kunne forestille mig at en stor procentdel af dem du rent faktisk får kontakt med at du rent faktisk også sælger til dem.

og som Joel siger få sat noget sporing op, som minimum på den "uforpligtende tilbud" formular jeg mener du SKAL have og evt. også call tracking. Du må ikke undervurdere fx Google AdWords eller de landingssider du sender trafikken til, det kan være en kanal der er guld værd, men det SKAL gøres rigtigt!

Det kan du måske have ret i. Jeg vil lige undersøge på nogle løsninger på dit eksempel, og bruge min stærke niche og måske kun fokusere på dem? Selvfølgelig også undersøge marked, om der er salg i de kategorier jeg er stærkest i. 

Det med sporing, tror jeg skal undersøge lidt mere i. Jeg forstår nemlig ikke lige helt en sporing på "uforpligtende tilbud". Og hvad er en Call Tracking? 

Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

Vil anbefale at du gik væk fra at omtale dig selv som han, og i stedet præsenter dig mere personligt. 

Eksempelvis: 

" Hvad tilbyder han " skrives om til  " Hvad kan jeg tilbyde, Det kan jeg tilbyde, Kompetencer " 

" Hvem er han " skrives om til " Lidt om mig, Om mig, Anders Neergaard Farcinsen "

Referencer vil jeg mene burde have et punkt for sig selv, hvor de opstilles overskueligt, og hvis muligt med velskrevet tekst om opgaven.

Omkring markedsføring vil jeg anbefale at du fik oprettet en god Adwords kampagne, så du bliver synlig på de vigtige søgeord. Du kan sagtens starte for et mindre budget og se hvilke kampagner, søgeord der virker best for dig. 

Ellers findes der rigtig mange herinde der mod betaling, kan hjælpe med at opsætte sådanne kampagner.

Ja, det kan du have ret i. Det bliver lavet om i dag!

- og det kan godt være man skal have en til at lave Adwords. Jeg har godt nok hørt kræfter om det. 

Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Lund:

Hej Anders

Jeg kan faktisk godt forstå at du undrer dig. For når jeg læser dit indlæg, ser på din website og kigger på dine fotos, så har jeg faktisk også svært ved at forstå det. For du tilbyder en RIGTIG god kvalitet, til en skide god pris, og det lyder som om, at du gør alt det rigtige. Jeg har eksempelvis lige tilføjet dig min liste over potentielle nye leverandører Smile

Ud over de kommentarer som du allerede har fået (som jeg er enig i), så kan det være at du skal bide i det sure æble og begynde at ringe rundt. Jeg ved godt at næsten alle hader at gøre det, men det er desværre ret effektivt.

Så lav en fed pdf-præsentation, der fokuserer på dine evner som fotograf, med tydelig angivelse af priser, og send den til dem du vil ringe til, og ring dem op ca. en dag efter. Så er det ikke helt cold calling, og du har en god grund til at ringe op "Hej jeg sendte dig nogle materialer i går....bla bla bla" og husk at du ikke skal lyde som en tigger, men som en super fed ressource. Hvis du tænker lavt om dig selv, så er det det folk hører. Drop også alle salgs-klicheer og vær dig selv, ind til at du er blevet rigtig god til at ringe.

Så sæt dig selv i stævne og sig "I dag, skal jeg ringe til 20 virksomheder" og så gør det. Det niver lidt i starten, men til sidst bliver du ligeglad :-)

Hvis du vil være altmuligmand, så anbefaler jeg, at du laver en hjemmeside mere, til alt det du kan som grafiker. For jeg er meget enig i, at det ikke er så troværdigt, når du siger at du kan det hele :-) 

Sig endelig til, hvis der er andet jeg kan hjælpe med :-)

Martin

aka www.brandman.dk

Det glæder mig at høre, at produkterne og service er i orden! Og ja, jeg kan godt se din ide, og det vil jeg prøve. Kunne man evt. også gør det samme med at møde op til virksomheden i stedet for at ringe?  

Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tusind tak for alt den hjælp jeg har fået ind til videre! Det betyder rigtig meget for mig :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)