Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Radio/Elektronikmekanikere selvstændige - er der nogle ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Greve, 2670
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev selv udlært i 1970 og har siden et par ansættelser valgt at blive selvstændig i 1988.

Det er gået helt fint siden, så jeg er glad for jeg tog beslutningen dengang.

Det ville være interessant at høre fra andre der er, eller har prøvet at stå på egne ben i den branche, der jo har udviklet sig enormt siden.

Gad vide om uddannelsen eksisterer endnu, for det er jo oftest billigere at købe nyt.    

Fra København
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er udlært elektronikfagtekniker (2010), som er efterfølgeren til  radio/tv mekaniker-uddannelsen. Jeg har dog valgt at fortsætte på universitetet, med en bachelor i IT og er nu igang med en kandidat i Management.

Der er stadig brug for elektronikteknikere, men min opfattelse er det er en lille skare. - Jeg blev udlært hos Danfoss og ved at de er en af de store aftagere af faglærte på Als eks. 

Fra Greve, 2670
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for response Christian.

Så fik du sat på plads at uddannelsen har fået en ny titel. - Elektronikfagtekniker.

I min supportfunktion har jeg mailet med adskillige hvor deres titel netop er den du skriver.

Jeg var blot ikke klar over hvad den indebar af færdigheder.

Angående din egen uddannelse må jeg nok sige at du har været særdeles flittig. Du har luret hvor tingene bærer hen. Gode valg Christian.

Jeg bliver nødt til at spørge om du har sat dig et mål for alt det besvær du har udøvet ?

Det med loddekolbe og udsætte dig for stød, ser det ud til du undgår ved at hamre på et tastatur i stedet. Måske kan du forene de ting med udviklings opgaver. Det ville være optimalt hvis du kunne det. Jeg har selv haft fornøjelsen, men det er hamrende dyrt med udvikling.

Du er den eneste der har svaret mig, men jeg tror nu nok jeg er en næsten uddød race.

Jeg er godt nok pensionist på papiret, men da mit firma kører fint, er der ingen grund til at stoppe.  Det er jo også en slags hobby.og kan man tjene penge på det, bliver jeg ved indtil jeg får manilla sedlen på storetåen på et koldt stålbord.

Held og lykke med dine planer. Det virker som du er kampklar.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahhh helt uddøde er de nu ikke. Jeg er da gift med en dygtig en af slagsen.

Fra Greve, 2670
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså fru Hartmann, det er herligt at se dit indlæg.

Hvad laver gemalen så ? Arbejder - gætter jeg på, og du keder dig nok lidt. Rigtigt ?

Det har jo ikke vrimlet med input så man føler sig lidt ensom til tider.

Jeg fornemmer at man hver især koncentrerer sig om et projekt og har skyklapper på.

I de mange år som selvstændig, har jeg altid manglet en sparringspartner til både sjov og ballade foruden det faglige. Det er lidt tungt ind imellem at ikke at kunne dele erfaringer med.

Når nu det er Fruen jeg skriver med, passer du vel godt på gemalen ? Det skal man ved du jo godt, og ikke noget med at hapse af firmakassen selvom du måske har prokura status.

Øh, mangler jeg noget ?

Fra København
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke sige at jeg decideret har sat et mål, men jeg er ret bevidst om hvor mine valg bærer mig hen og hvad jeg (formentligt) ender med at lave. 
Nogle gange kan jeg godt savne at sidde og rode med elektronik, ligesom jeg, i takt med at jeg bliver mere management orienteret, kan savne at sidde og programmere. Men på den anden side er jeg også bevidst om at jeg i længden ville kede mig ved kun at lave én ting. Jeg synes det er vigtigt at man aldrig stopper med at lærer og at man konstant prøver nye veje.

- Ligesom du selv siger; Du er pensionist på papiret, men hvorfor stoppe når ens arbejde også er ens hobby? Du er en af de heldige, en af dem fra den gamle skole, som stadig kan i dag og som stadig har muligheden for det.

Der er desværre mange i dag der ikke har muligheden og dét synes jeg er synd.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

BPF.:
Hvad laver gemalen så ? Arbejder - gætter jeg på, og du keder dig nok lidt. Rigtigt ?

Gemalen er selvstændig, og jeg arbejder hos ham. Så nej, jeg keder mig aldeles ikke.

Fra Greve, 2670
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint at I har det samarbejde og at I kan være fælles om tingene.

Det første man lærer på et iværksætterkursus er at begge parter er enige om hvad der skal foregå. Ellers glem alt om at være selvstændig.

Jeg deltog i et kursus for mange år siden - efter jeg var startet - hvor den sag var skåret ud i pap.

Det er ligesom en lov tror jeg, og eksisterer den dag i dag.

Jeg fornemmer at det er dig der har styr på finanserne og laver regnskaberne. Det er "guds gave" at have dig til hjælp der.

For gemalen er det vigtigste nok alle afarter af Ohms lov + lidt mere, og det med regnskaber aner han formentlig nok ikke meget om.

Jeg er ikke regnskabskyndig, men er dog nået så vidt at kunne kontere kassekladden. Derefter overtager revisoren.

Jeg er i virksomhedsordningen og har netop fået sidste års regnskab. - Jeg fatter helt enkelt ikke en brik af hvad der står.

Godt du napper tallene for det må være en stor hjælp.

Jeg satser på ikke alle gider læse hvad vi skriver, så måske ville det være en fordel af bruge den private mail.

Jeg har ikke fundet ud af hvordan jeg kan se Jeres eller andres profil hvor den kunne stå, men det er måske forbeholdt + medlemmer.

Min egen står meget med vilje ikke nogle steder for sikkerheds skyld.

Ha' en god aften og rart at have fået kontakt med en ligestillet indenfor branchen.

 

  

Fra Greve, 2670
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian, du skriver:

Christian Christiansen:
Jeg vil ikke sige at jeg decideret har sat et mål, men jeg er ret bevidst om hvor mine valg bærer mig hen og hvad jeg (formentligt) ender med at lave. 
Nogle gange kan jeg godt savne at sidde og rode med elektronik, ligesom jeg, i takt med at jeg bliver mere management orienteret, kan savne at sidde og programmere. Men på den anden side er jeg også bevidst om at jeg i længden ville kede mig ved kun at lave én ting

-

Det er ikke en ukendt problemstilling du står overfor. - Et valg - Det forekommer jævnligt at nogen starter en universitets uddannelse i den formodning om det er ønske uddannelsen, for derefter at indse - det var det ikke - stopper, og finder på noget andet.

Du er i en situation hvor du er temmelig godt rustet, hvor de ting du er uddannet i, først elektronik siden data der giver dig gode odds dd.

Dit ønske om at arbejde med flere af dine fagområder samtidig er jeg da sikker på findes.

For ikke at trætte forummet yderligere har du fået en mail fra mig, så kig i din indbakke.

Emnet om selvstændige Radio/ TV mekanikere gav kun to svar. Fra Christian omkring uddannelsen og Fru Hartmann.

Det var færre end jeg havde forventet. Deraf må jeg udlede at: Enten deltager disse personager ikke i Amino, gider ikke svare, eller når Fru Hartmanns gemal og jeg får en sky at sidde på - er vi en uddød race.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)