Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der overhovedet seriøse investorer på Amino?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46510
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nasser Ajine:

En investor er en mentor.

Så når han beskytter sin investering frem for at styrke idéen, så er han useriøs.

Jeg tror måske jeg forstår hvis du ikke lige har fundet investor herinde, men man kan da meget vel gøre begge dele, ja jeg vil påstå man har pligt til at gøre begge dele. 

Er man en kærlig far der vil af med penge kan man jo gi pokker i investering, og være "mentor"

En investor kommer da meget hurtigt i problem, hvis ikke han plejer sin formue og sine interesser. Det kan man sagtens gøre samtidigt med at man aktivt støtter op om en ide og sætter sine penge til at arbejde for den

Investorer der IKKE stiller krav ville jeg være meget skeptisk overfor, de holder sjældent længe, har mystiske bagtanker eller har misset et eller andet Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nasser Ajine:

En investor er en mentor.

Så når han beskytter sin investering frem for at styrke idéen, så er han useriøs.

Jeg gad ikke have en mentor, som ikke interesserede sig for, hvordan man beskytter projektets økonomi.
Jeg synes, det er ekstremt seriøst at stille specifikke krav til virksomhedsstruktur og lignende, når man investerer.

I øvrigt er det ikke alle investorer, som samtidig er mentorer. Nogle investorer er interesseret i at placere deres penge i risikobetonede projekter med chance for store afkast.

Den ene type investor er ikke nødvendigvis bedre end den anden, men det er da afgørende, at man har forventningsafstemt investors og projektholders forhold til hinanden grundigt, før man kaster sig ud i sådan et partnerskab.
God vind med dine projekter.
Venlig hilsen

Hans 
Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uenig i at en investor der beskytter sin investering er useriøs.

Kevin O'Leary har engang sagt at han betragter sine penge som krigere. Når man sender dem i krig er det med en forventning om at de tager fanger så der er flere af dem når de kommer hjem. En lidt anderledes måde at se sine penge på, men bestemt en måde mange investorer arbejder (bevidst eller ej) efter.

En investor der beskytter sine penge kan sagtens styrke idéen samtidig, det viser blot at han også ønsker at overleve, ligesom alle andre på markedet.

bjarke

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig, det modsatte er unormalt, derfor useriøst.

Der er annoncer der ikke stille krav om noget som helst, her kan man grovsortere.

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 03:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nasser Ajine:

En investor er en mentor.

Så når han beskytter sin investering frem for at styrke idéen, så er han useriøs.

Den eneste grund at investere er lige netop at beskytte og vokse sin formue ( Alt andet er velgørenhed), en investor der ikke forstår det, er ikke investor meget længere. Investoren er der ikke for din skyld, men for hans egen. Deres penge, deres krav, sådan er det. 

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er nok netop sådan en, der kunne skriver noget i vedtægterne der giver ham ret til mere end der er nødvendigt. Så når alle parter har skudt kapital ind.. Så det bye bye.

Hvis i påtænker at investere, så brug en jurist/advokat, - mit råd er at lade de kyndige lave den slags, stil krav om revisor. Det er ham der skal beskytte dig, finde de her kreative tricks - ligesom KMPG beskyttede Finn imod Stein Bagger, som lagde leasingydelser ind under varekøb.. :-) Med det ment brug en revisor, - der ikke er for stor,- sæt dig ind i det selv, vær kritisk, stil krav om at de forsikre dig mod dit reelle tab.

Finn tabte jo ikke meget på IT-Factory. Han blev rig på papir, lånte og lånte i den sikkerhed. Da sikkerheden forsvandt havde han investerede i noget der faldt, og banken ville have sin sikkerhed retur. Hvem lokkede... Banken.! Banken er ikke din ven, banken er en sælger, der vil tjene penge på dig, de ligeglade med dig personligt.

Der er et hav af folk der påstår de har geniale ideer, eller massiv kapital. De har ikke altid gode intentioner, "jeg vil gerne skyde 5 mio. ind i din idé, - du er bare nød til at vise at du også er villig til at stille noget på højkant, lægger du 200.000 kr. selv. Så kan jeg se at du selv tror så meget på ideen, så jeg overbevist", investor har planlagt det hele, et holding hver. Det lyder godt du får et holdingselskab. IVS hele vejen igennem. Du skyder gladeligt de 200.000 kr. ind i et fælles selskab, du har lånt i banken, venner, og venners venner, nogle dage efter, lægger de 200.000 kr. i kreditors holding. Brug fagfolk, og her er du ikke engang sikret, du nedsætter blot risikoen markant. Jamen investor havde jo en kæmpe bil, jakkesæt, og der var møde i flotte konferencerum... JA, der er nogen der har betalt dyrt for dette.

Har da selv købt kapitalandele i et Aps, jeg overlader alt til de to andre der har 47% hver, - Jeg må eksempel ikke sælge over 3% til den ene part, eller 3%, uden at jeg har 100% af stemmerne, det gælder alle andelshavere. Ellers kan jeg skyde min andel over, og derved give den ene over 51%, ja i kan se pointen. Måske burde vedtægter være endnu stærkere, nu er det personer jeg kender fra barnsben, og det er mere for at vise min støtte til mine venners idé, en fremmed investor.

Prøv at tænk Google, facebook, eller microsoft som købte skype, og navision, du smider 10.000$ fra den spæde start. Hvis et sådan firma, vokser sig op i milliardklassen, du skal have 40%.. 40 små syv rigtige i lotto, med en gevinst på gns 10 mio. Det skal være gennemtænkt, hvis investor ikke fatter en brik af IT, han tænker bare wow. Han behøver ikke være mentor, måske ser han bare lyset i nogle gutter fra DTU. 

Det fint med en fremmed investor, der er bare mange platugler, på begge sider.!

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super godt svar, tak!

Jeg vil selv mene at jeg er seriøs investor, bevares jeg ved ikke meget endnu om jura, men ved bare at hvis jeg skal investere feks 1mil dkk, så skal jeg forstå alt omkring hvad jeg investerer i og vil gerne være partner/medarbejder eller i det mindste følge det driften tæt. Tilgengæld behøver du ikke have den vildeste business plan fyldt med CBS buzz words og juraen skal vi nok få styr på via dem der nu har forstand på dette. Nej jeg er ikke en kapital fond med alt hvad det medfører - de kommer heller aldrig til at ligge 5øre på det der foregår herinde. Som investor er jeg ligeså seriøs som gennemsnittet iværksættere på sitet her. PS er seriøsitet = succes?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)