Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget startkapital havde du?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/31/2006 9:09:41 AM Forfatter: Claus Agerskov Det kommer jo helt an på, hvilken type virksomhed og i hvilket omfang. Jeg er lige startet op med lidt konsulentarbejde og undervisning udover mit normale funktionærjob på 37 timer, så der er næsten ingen etableringsudgifter andet end til et domæne og andre små ting i den størrelsesorden. Hvis man derimod skal finansiere sin egen indkomst og ikke har et salgsbart produkt allerede, så kan det hurtigt blive adskillige hundrede tusinder endsige millioner, hvis man er flere og har brug for meget ekstern hjælp.

 
Jeg er i den siatution at jeg pt. ikke har et arbejde, men jeg overvejer om jeg kunne finde noget deltidsjob, og resten i min virksomhed, så er spørgsmålet for mig, om jeg kan koncentrerer mig nok om den
 
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er absolut ikke alle virksomheder som kan startes op fra nul. Starter man en butik, noget produktion, import eller noget i den stil, så er der ingen vej udenom - så skal der kapital til.

Jeg tror at det er vigtigt at holde lidt igen med de store indkøb på hjemmefronten under opstart, især hvis man selv finansierer opstarten, for ellers får man fyret en masse penge af på løn. Og det ville jo være kedeligt hvis ikke der var råd til markedsføring, bare fordi man lige har købt ny bil, en sofa eller andet som man reelt kunne have udskudt nogle måneder.
 
Jeg har hørt om "iværksættere" som mente at det var fornuftigt at de skulle have 75.000 kr. i måneden i løn i opstarten, og forsøgte at overbevise investorer om det. Sjovt nok blev projekterne ikke til noget...
 
mvh Carsten
 
 
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/31/2006 9:23:06 AM
Forfatter: Carsten Jacobsen
Jeg har hørt om ''iværksættere'' som mente at det var fornuftigt at de skulle have 75.000 kr. i måneden i løn i opstarten, og forsøgte at overbevise investorer om det. Sjovt nok blev projekterne ikke til noget...

Hvis det er finansiering af forbrug, man har behov for, så må man tage et forbrugslån.
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom selv fra IT verdenen for ca. 3 år siden, den gang var det knap så fedt at starte noget IT relateret op som det er idag, så jeg valgte at starte en helt anden type virksomhed hvor der kunne tjenes penge så jeg efter en årerække kunne finansiere min opstart af min drøm ved opsparet kapital i eksisterende virksomhed. Ved at jeg har haft min egen virksomhed i denne periode har jeg frit kunne vælge hvornår jeg ville arbejde på min drøm.

Ulempen ved fuldtidsjob og deltidsjob for mig er at når de gode ideer dukker op så kan du ved en fastansættelse ikke bare lige hive 2 timer ud til udarbejdelse af ideen, dette er lettere hvis du er selvstændig. Derudover har mine sidste 3 år gjort mig langt mere i stand til at skabe en solid og bæredygtig virksomhed med de erfaringer som jeg i perioden har gjort.
 
Så hvis du har mod på det, så find noget hvor du selv kan styre din tid, det kan sagtens være deltid, men hvis du vil have muligheder så sørg for at din deltid er fleksible og ikke man, tirs og onsdag. - blot et råd.
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)