Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fragt fra webshop.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Jeg har nogle meget elementære spørgsmål omkring fragt fra en webshop.

Jeg står og skal snart til at starte op med en ny webshop, og så skal varerne selvfølgelig sendes ud til kunderne. Men mine spørgsmål går på hvordan det gøres. Altså skal man som virksomhed lave nogen form for aftaler med fx. Post Danmark omkrig fragten? Skal der stå andet på etiketten udover modtagers navn og adresse? Kan man som webshop bare aflevere pakkerne/brevene på posthuset, sådan uden videre? Og så lige noget andet: Betegnes boblekuverter som breve eller pakker, og hvordan betaler man lige fragten på sådan en pakke? 

Sorry for min uvished...

Håber at der er nogen som kan hjælpe - på forhånd tak!

Mvh,

- Mark Sørensen

Fra Vejle
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Led-manden.dk Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

Ja du skal have lavet en aftale med Post Danmark hvis det er dem du vil anvende.

Derigennem kommer du til at anvende et program pacsoft, hvor du bare skal taste kundens navn og adresse ind. Derfra kan du printe et label, du sætter på dine pakker. Pakkerne aflevere du bare i posthuset uden nogen problemer. Boblekuverter betegnes som maxi breve, og der kan du bare anvende alm. frimærker, som du køber på normalvis som almindelig kunde.

Det var lige i grove træk.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Sørensen:
Boblekuverter betegnes som maxi breve, og der kan du bare anvende alm. frimærker, som du køber på normalvis som almindelig kunde.

Det kommer da an på, om han smækker et pakkelabel på den. Så er det en pakke.

Emballagen er ganske ligegyldig, når det kommer til, om det er en pakke eller et brev. Alt kan sendes som et brev så længe det overhoved de krav, der er til vægt og fysisk størrelse på forsendelsen.

Du behøver ikke at have en aftale med Post Danmark. Du kan også bare gå på posthuset og købe pakkelabels. Det bliver dog væsentlig dyrere. På almindelig porto til breve og maxibreve er der dog ikke noget særligt at spare med mindre, du sender rigtig mange.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge to!

Kan i forklare lidt mere om/smide et link til hvordan og hvor man laver den aftale med Post Danmark?

Mvh,

- Mark Sørensen

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ringer bare til Post Danmark Erhverv på 70 11 12 30.

Så bliver du stillet videre til en salgsperson, som vil vide, hvor mange pakker du forventer at sende. Hvor mange privat og erhvervsforsendelser og hvor mange du forventer til øst- og vest Danmark. Hvorfor de vil vide det sidste, ved jeg ikke, for det er jo noget nær umuligt at svare på for en alm. webshop.

Så regner de lidt på tallene og så får du tilsendt et tilbud.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for hjælpen :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej også alternativer. Post Danmark er ikke nødvendigvis den billigste partner du kan have. GLS, Swipbox mv kan være muligheder du kan overveje. 

Som udgangspunkt er det dog svært at komme udenom Post Danmark, da de stadig er de eneste der reelt set dækker hele landet. Men når du kommer i gang og får et flow i dine bestillinger, så kan der potentielt være store besparelser at hente. 

http://thefunck.blogspot.dk/

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg startede min webshop, der tog jeg også kontakt til GLS først. Men deres service var ganske enkelt for dårlig til mit behov. Når de skal afhente, så kunne der ikke aftales et bestemt tidsrum. De ville bare "komme i løbet af dagen" og så skulle mine pakker være klar. Dvs hvis de kommer kl. 12, så kan dem der bestiller om eftermiddagen ikke få deres pakker ud næste dage med mindre, jeg selv kører til Taastrup og leverer pakkerne på GLS' terminal. At få afhentet af GLS kostede også et gebyr for hver gang.

Derudover så var tilbudet jeg fik fra Post Danmark var ligeså billigt på pakkeprisen og afhentning kostede ikke ekstra. Derudover så bor jeg i KBH K 5 minutter fra deres hovedterminal og der er en erhvervsindlevering, hvor jeg selv kan levere pakker helt til kl. 20.30 og breve til kl. 22.30.

Så derfor er jeg kunde hos Post Danmark og har ikke tilvalgt GLS som ekstra service til mine kunder. For man kan selvfølgelig godt have begge dele.

I øvrigt så ryger omkring 90-95% af alle mine ordrer afsted med brevpost (maxibreve), da det er det, som mine kunder selv vælger, selvom pakkeposten ikke er ret meget dyrere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, helt korrekt. Den aftale du får med de forskellige selskaber er helt klart en funktion af den mængde forretning du kan byde på, og dine forhandlingsevner Wink

Som jeg også nævnte, så er det nok svært at komme udenom Post Danmark i starten. Men når man hen ad vejen får lidt mere volumen på, så bliver nogle af de andre spillere mere interessante. 

MSkovmose:
I øvrigt så ryger omkring 90-95% af alle mine ordrer afsted med brevpost (maxibreve), da det er det, som mine kunder selv vælger, selvom pakkeposten ikke er ret meget dyrere.

Ja, det kan jeg sådan set godt forstå. Brevpost ankommer typisk dagen efter, mens de fleste vil skulle afhente pakkeposten med en dags forsinkelse. Så for kunden er det mere bekvemt med brevpost. 

Du skal selvfølgeligt som afsender være opmærksom på, at når du sender som brevpost, så er der ingen erstatning hvis varen forsvinder eller bliver beskadiget under transporten. Kan din besparelse på denne forsendelsesform opveje den ekstra risiko, så kan det afgjort være en god ide. 

http://thefunck.blogspot.dk/

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Funck:
Du skal selvfølgeligt som afsender være opmærksom på, at når du sender som brevpost, så er der ingen erstatning hvis varen forsvinder eller bliver beskadiget under transporten. Kan din besparelse på denne forsendelsesform opveje den ekstra risiko, så kan det afgjort være en god ide. 

Absolut - det skal man også have med i overvejelserne. Jeg har dog endnu ikke oplevet at nogen kunder har henvendt sig til mig med en vare, der er blevet beskadiget under transport - eller helt er bortkommet. Det var egentlig min bekymring, da jeg startede webshoppen for over et år siden og derfor valgte jeg kun at køre med pakkepost. Jeg oplevede dog at mange sprang fra købet, når de kom til indkøbskurven, så jeg prøvede at tage brevpost ind som en test for at se, om frafaldet gik ned. Og det gjorde det! Markant endda.

Det kommer naturligvis an på, hvilke varer man sender og hvordan man sender dem. Man skal selvfølgelig ikke sende varer til et 4 cifret beløb og samtidig plastre forsendelsen ind med reklame eller andet, som bare skriger langt væk at her er tale om dyrt indhold. Der er ingen grund til at friste eventuelle svage sjæle.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)