Hej Alle! Jeg har nogle meget elementære spørgsmål omkring fragt fra en webshop. Jeg står og skal snart til at starte op med en ny webshop, og så skal varerne selvfølgelig sendes ud til kunderne. Men mine spørgsmål går på hvordan det gøres. Altså skal man som virksomhed lave nogen form for aftaler med fx. Post Danmark omkrig fragten? Skal der stå andet på etiketten udover modtagers navn og adresse? Kan man som webshop bare aflevere pakkerne/brevene på posthuset, sådan uden videre? Og så lige noget andet: Betegnes boblekuverter som breve eller pakker, og hvordan betaler man lige fragten på sådan en pakke? Sorry for min uvished... Håber at der er nogen som kan hjælpe - på forhånd tak! Mvh, - Mark Sørensen |
Hej Mark.
Ja du skal have lavet en aftale med Post Danmark hvis det er dem du vil anvende.
Derigennem kommer du til at anvende et program pacsoft, hvor du bare skal taste kundens navn og adresse ind. Derfra kan du printe et label, du sætter på dine pakker. Pakkerne aflevere du bare i posthuset uden nogen problemer. Boblekuverter betegnes som maxi breve, og der kan du bare anvende alm. frimærker, som du køber på normalvis som almindelig kunde.
Det var lige i grove træk.