Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

freelance sælger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vi mangler en freelance sælger i nogle af vore ydredistrikter, vi beskæftiger os med salg af frugt og grønt leveret direkte til forbrugeren, hvilket vi har gjort siden år 2000.

I takt med at vi udvider har vi nu fået lysten til at prøve en freelancesælger, da vi ikke har erfaring dermed hører jeg gerne positive/negative indlæg derom.

Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin
 
Du kan få lidt feedback fra sælger-vinklen. Jeg arbejder selv som sælger i dag, og har gjort det de sidste 10 år. Dog inden for medie-branchen.
 
Du beder her om positive/negative erfaringer fra andre omkring en freelancesælger. Nu kan jeg ikke se jobopslaget på jeres web  - men:
Skal han ansættes på 100% provision?
Stiller du bil tilrådighed for ham?
Skal han ringe ud eller møde kunderne?
Stiller du telefon tilrådighed?
Hvad tilbyder du som arbejdsgiver din sælger af benefits? (ud over frugt og grønt :-)
 
Der findes mange forskellige typer af sælgere. Du skriver at din nye skal tage sig af ydreområderne. Får han faste dage på kontoret?
Har i faste møder eller fester. Fordi når han er freelance og væk fra din virksomhed, er det vigtigt at han får en eller anden form for forankring i virksomheden. Og føler han er en del og ikke bare en tilføjelse. Det forhøjer nemlig sælgers moral og indsats, at føle man er en del af helheden.
 
Hele jeres produktblad og kvalitet og vision fejler intet. Tvært i mod stikker den - som du siger - lidt ud fra konkurrenternes. Men skulle jeg ansættes hos dig, er disse skrevne punkter, nogle som vil veje højt i min vurdering.
 
Martin Thorborg, ved om nogen hvad det vil sige at integrere sælgere og få dem til at yde maks. Det er især vigtigt hvis der er tale om at skaffe og vedholde den enkelte kunde. Er man på 100% provision, kan det let komme til at halte gevaldigt på service-delen overfor kunden, da fokus vil ligge på nysalg. Og ikke fastholde og mersælge til eksisterende kunder.
 
Ofte ser jeg små og mellemstore virksomheders jobopslag til sælgere:
"Sælger søges... tjen kr. 300.000 + ... Du skal være resultatorienteret, udadvendt, selvstarter, energisk og virkelig brænde for at sælge.. ring og hør nærmere"....
 
De nævnte ting er jo hvad sælgerprofiler ER.. og når vi som sælgere læser den slags, kan vi kun ryste på hovedet...
Vi vil vide hvad virksomheden tilbyder os... hvad dagligdagen indeholder... og meget andet.. ikke kun hvad virksomheden forlanger..
 
Well... det var lidt fra en sælger :-)
 
Håber du finder en god en..
 
A

 

Tilmeldt 28. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret set fra en sælgers side, det gir lidt brikker i puslespillet, så det til sidst ligner noget.

Det er rigtigt at vi ikke har et jobopslag oppe endnu, jeg vil godt lige suge lidt viden til mig omkring dette inden vi gør mere, måske den rigtige løsning kommer ad denne vej istedet, jeg har søgt efter en database hvor freelance sælgere tilbyder sig, men har endnu ikke rigtigt mødt noget at referere med.
 
Martin/Strib
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin
Med hensyn til at finde en freelance sælger kan du tage et kig forbi: http://www.freelancer.dk/ Det er en side hvor du kan søge blandt forskellige freelancere.
Siden kan også bruges den anden vej, hvis man er freelancer og gerne vil "tilbyde" sine ydelser til andre firmaer.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)