Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis idé til en app

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik en idé, som jeg vil kaste op til eventuelle interesserede. Jeg har intet research lavet, så måske findes det allerede.

I de forskellige TV-programmer er der et hav af afstemninger, fx X Factor. Det sker alt sammen via overtakseret SMS. Man bør kunne udvikle en app, som kan bruges til den type afstemninger. Jeg forestiller mig, at app'en skal indeholde en brugerflade, hvor man får adgang til åbne afstemninger, eller kan søge efter en specifik afsteming, fx. "X Factor". Efter valg af afstemning bliver de potentielle sangere vist, og man stemmer så.

App'en skal registrere hvilken telefon man har (telefonnummer, IMEI eller lignende) eller kræve registrering af brugeren, så hver person kun kan stemme én gang.

Enten kan stemmen sendes som data - så det bliver billigere - eller som overtakseret SMS, så man egentligt bare bygger en grafisk "skal" ovenpå den normale måde at stemme på.

Kan også bruges til konkurrencer eller lignende. Som alternativ til SMS kan man evt linke til Paii (se www.paii.dk) eller et kreditkort for at kunne opkræve penge for de små transaktioner.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en fin idé, men jeg ville nok overveje at gøre det gennem en HTTP platform istedet for app. Eller evt. begge dele.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror bare problemet er at DR, TV2, TV3 og hvem der nu ellers laver de har afstemninger synes at det er fint lige at tjene et par kroner på en stemme. 

Incitamentet er dermed ikke særligt stort fra udbyders side til at gøre det gratis eller billigt.

Selvom det blev gratis, og de måske dermed kunne få flere til at stemme, så er det jo reelt ligegyldigt. 200.000 stemmer er jo lige så godt som 400.000 stemmer i et underholdningsshow.

Derudover tror jeg heller ikke man skal undervurdere, hvor nemt det er at sende en sms, som stort set alle kender, fremfor at tvinge folk til finde en bestemt app, og så bruge den.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Simon er inde på, vil app'en ikke kunne blive en realitet da formålet med de overtakserede tjeneste SMS'er er at skovle penge ind.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

DR må fx ikke tjene penge på overtakserede SMS'er - de må kun få dækket deres omkostninger. Derudover er der ikke noget til hinder for, at SMS stadig benyttes som den bagvedliggende teknologi, og at man så blot bygger et pænt interface på. Det vil også betyde, at hele back-end-delen forbliver uændret.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart synes jeg også, at det grundlæggende virker som om, man gennem brugen af en app, gør det mere besværligt, end det er i dag med sms-afstemning. Incitamentet for TV-stationerne har de andre været ind på.

Dog kunne man måske gribe det lidt anderledes an?:

Hvad hvis appen indeholder reklamer, som TV stationerne kunne tjene penge på, og det derimod kunne være en gratis/billigere service for brugerne, end sms-afstemningen?

Bare en tanke... :)

Vh.

Jon

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)