Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viderefakturering til kunde af PayPal gebyr

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Må, og kan jeg viderefakturere det gebyr som PayPal tager for kortbetaling, videre til min kunde?

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må jo godt, bare sæt prisen højere op så den dækker paypals geby.

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil helst gøre det så i paypal checkout, så fremgår betalingskortgebyret som et tillæg til indkøbskurvens pris. Kan det lade sig gøre?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ved jeg intet om lovgrundlaget herfor, selvom jeg ikke kan se, at det skulle være ulovligt (mange webshops giver jo gebyret for kortbetalinger videre til kunderne). Men du bør overveje om det virkeligt er noget, som du vil give direkte til kunden. Det vil være en af de elementer, som kan få mange kunder til at springe fra købsprocessen, da det ganske enkelt virker meget negativt. Det sender så at sige, et dårligt signal til kunden. Så skal du måske i stedet overveje, om du ikke vil hæve din webshops priser med 1-2 kr.

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

desværre er det bare ikke 1-2 kr det drejer sig om med Paypal. Det bliver jo hurtigt mange penge ved 3,4%. Grunden til jeg vil videreføre det, er at jeg vil give incitament til at bruge de gratis muligheder jeg også tilbyder (mobilepay/bankoverførsel)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan selvfølgeligt godt se hvad du mener, men det sender alligevel et utroligt dårligt signal mod kunden. Har du overvejet en anden betalingsløsning? Evt. en indløsningsaftale hos NETS/TELLER/SwedBank? Jeg ville som kunde ikke umiddelbart bryde mig om de løsninger du tilbyder. Det kommer sig af følgende årsager:

 
1: Det sender et negativt signal når betalingsgebyret overdrages til kunden.

2: Mobilepay er relativt nyt og ikke alle er med på denne "mode".

3: Bankoverførsel er for usikkert. Som kunde har du slet ikke de samme rettigheder ved denne betalingsløsning, som ved kreditkort betalinger.

Men det er selvfølgelig en individuel vurdering, at du må tage. Men tænk i den gode kundeservice. Opnår du 3 ekstra handler om ugen, ved undlade at overdrage betalingsgebyret, kan det jo hurtigt opveje den du får af ikke at overdrage gebyret :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke tilladt. Du må hæve dine priser så gebyret er regnet med i din pris.

4.6 No Surcharges. You agree that you will not impose a surcharge or any other fee for accepting PayPal as a payment method. You may charge a handling fee in connection with the sale of goods or services, as long as the handling fee does not operate as a surcharge and is not higher than the handling fee you charge for non-PayPal transactions.

https://www.paypal.com/webapps/mpp/ua/useragreement-full?country.x=US&locale.x=en_US

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)