Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Holding under stiftelse godt etablere driftselskab?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har registreret mit holdingselskab og det er nu "under stiftelse" og HAR fået CVR-nr, men jeg har endnu intet hørt fra Erhvervsstyrelsen, andet end at de (for mere end 4 uger siden) har modtaget min selskabsblanket.

Kan jeg med dette CVR-nr allerede nu sætte gang i at få oprettet mit driftselskab - eller skal man vente til holdingselskabet er endeligt godkendt?

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi stiftede holding og driftselskab som var ejet af holdingen på samme tid. Så det vil jeg klart tro du kan. Vi fik dog vores revisor til at klare det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kennethkryger:

Jeg har registreret mit holdingselskab og det er nu "under stiftelse" og HAR fået CVR-nr, men jeg har endnu intet hørt fra Erhvervsstyrelsen, andet end at de (for mere end 4 uger siden) har modtaget min selskabsblanket.

Kan jeg med dette CVR-nr allerede nu sætte gang i at få oprettet mit driftselskab - eller skal man vente til holdingselskabet er endeligt godkendt?

Hvis du har modtaget et CVR-nr, for holdingselskabet, så er det reelt stiftet og godkendt og fungerer som selvstænding juridisk enhed.

Det kan derfor stifte et datterselskab uden problemer.

Et selskab under stiftelse kan ikke stifte et andet selskab, idet det juridisk endnu ikke er godkendt.

Tonny

Tilmeldt 2. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for svaret - jeg tror jeg kender svaret på mit næste spørgsmål - men spørger lige for at være helt sikker, da dit citat herunder kan fortolkes som lidt modstridende Tongue Tied

Du siger:

Tonny Skov Pedersen:

Hvis du **har** modtaget et CVR-nr, for holdingselskabet, så **er** det reelt stiftet og godkendt og fungerer som selvstænding juridisk enhed.

Det **kan** derfor stifte et datterselskab uden problemer.

Et selskab under stiftelse kan **ikke** stifte et andet selskab, idet det juridisk endnu ikke er godkendt.

Mit holdingselskab står på cvr.dk som "...under stiftelse" men HAR et CVR-nr... Altså er det reelt ikke under stiftelse, selvom navnet antyder det og jeg kan derfor GODT sætte gang i at få etableret driftselskabet?

Jeg har som sagt ikke modtaget noget fra erhvervsstyrelsen endnu - men kan se CVR-nr'et på cvr.dk...

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit selskab er et ApS så vil en revisor eller lign. kunne stifte holding selskabet på omtrent en time, for derefter at stifte driftselskabet. Hvis du derimod har anvendt selskabsformen IVS, så skal holding selskabet oprettes før end at du kan oprette driftselskabet. Dette er meget omstændigt rent tidsmæssigt, da jeg netop selv har været igennem denne proces ved jeg det. 

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

kennethkryger:

Hej Tonny

Tak for svaret - jeg tror jeg kender svaret på mit næste spørgsmål - men spørger lige for at være helt sikker, da dit citat herunder kan fortolkes som lidt modstridende Tongue Tied

Du siger:

Tonny Skov Pedersen:

Hvis du **har** modtaget et CVR-nr, for holdingselskabet, så **er** det reelt stiftet og godkendt og fungerer som selvstænding juridisk enhed.

Det **kan** derfor stifte et datterselskab uden problemer.

Et selskab under stiftelse kan **ikke** stifte et andet selskab, idet det juridisk endnu ikke er godkendt.

Mit holdingselskab står på cvr.dk som "...under stiftelse" men HAR et CVR-nr... Altså er det reelt ikke under stiftelse, selvom navnet antyder det og jeg kan derfor GODT sætte gang i at få etableret driftselskabet?

Jeg har som sagt ikke modtaget noget fra erhvervsstyrelsen endnu - men kan se CVR-nr'et på cvr.dk...

Hej igen

Det er formentlig et IVS, som du er ved at stifte, og der er åbenbart en lidt anden måde i forbindelse med registrering end, det som normalt er gældende ved selskabsstiftelser.

Du bør prøvet at kontakte styrelsen og forhøre dig om den reelle status for holdingselskabet, idet det umiddelbart virker modstridende med et CVR-nr. og under stiftelse.

Tonny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hej igen

Det er formentlig et IVS, som du er ved at stifte, og der er åbenbart en lidt anden måde i forbindelse med registrering end, det som normalt er gældende ved selskabsstiftelser.

Du bør prøvet at kontakte styrelsen og forhøre dig om den reelle status for holdingselskabet, idet det umiddelbart virker modstridende med et CVR-nr. og under stiftelse.

Tonny

Undskyld jeg blander mig. Er E&S over en måned om registrering af IVS?.

Johnny

Tilmeldt 2. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Er E&S over en måned om registrering af IVS?.

Ja lige pt. - jeg sendte mine data ind den 26/2...

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Undskyld jeg blander mig. Er E&S over en måned om registrering af IVS?

De har lige nu op til 4 ugers behandlingstid på IVS. 

Men det kan godt betale sig at ringe til dem og trykke dem lidt på maven ;-)

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)