Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstar af rejseselskab med adresse i udlandet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg har længe gået med en drøm om at starte et rejseselskab, der skal tilbude ture udenfor EU, tankerne er Afrika og muligvis asien.

Hvordan er reglerne når man vil starte sådan noget, og virksomheden ikke skal have adresse i DK, men vil primært blive administrares fra DK.

Planen er desuden i starten at have mindst muligt med flybilletten at gøre, og så tilbyde ture og hoteller på destinationerne. Der til har jeg nogle spørgsmål:

1. Hvordan skal man håndter kontakten til hotellerne?

2. Kontakten til tur udbyder?

På forhånd tak

Mvh

Peter

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der kender til det her?

Har læst en masser tråd igennem. Men synes ikke at jeg har kunne finde på de stilt spørgsmål.

Håber at der er en derude der måske kan hjælpe lidt :)

På forhånd tak

Fra Alanya
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge en agent på destinationen. Agenten vil for en fast pris pr. Booking, sørge for at hotelreservationer går igennem og tilbyde dig kontakt til udflugtsansvarlige. 

Hotellerne har typisk kontrakt med en / flere agenter. Agenten har ofte flere rejseselskaber som deres kunder. F.eks. en dansk, en tysk, en engelsk rejsearrangør, som alle gør brug af de hoteller som agenten har indgået kontrakt med.

Uden agent skal du selv stå for kontrakt med hoteller.

En agent er typisk også godkendt lokalt, til at drive turisme. Her i Tyrkiet, skal man være registreret for at kunne fylde en bus med gæster.... også selvom det blot er ture til og fra lufthaven. 

Du kommer nemmest igang med en agent, hvis du ikke er parat til at have medarbejdere  destinationen til at tage sig af det administrative. 

Jeg ved ikke hvad en agent koster i de forskellige lande, men jeg ved at her koster agenten et årligt beløb +3 euro pr booking. 

www.RainbowAlanya.blogspot.com

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret,. Kender du noget til en portal eller hvorledes man nemmest kommer i kontakt med sådanne en agent?

Fra Alanya
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det findes så vidt jeg ved ikke. Og de agenter jeg kender til her i Tyrkiet, reklamerer heller ikke vidt og bredt om deres tilstedeværelse, andet end hvis agentens kontorfaciliteter også anvendes som kontor for rejsearrangøren. 

Jeg ville google destinationen + incoming service , hvis jeg skulle finde en agent. Og så er et besøg på destinationen et must. 

Eks på en agent her i Alanya/Tyrkiet: http://www.resitaltours.com.tr/?page=Our%20Services

www.RainbowAlanya.blogspot.com

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.  Det vil jeg lige prøve. Har været på destinationen flere gange og har rødder derfra, og taler sproget. Mangler bare den led hvor man har en man kan stole på 120 %. De er noget gode til at tage en i røven i de afrikanske lande, og ville gerne slippe for at skulle rejse dernede 1000 gange i løbet af et år.

Fra Alanya
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Derfor endnu vigtigere med den personlige kontakt! Bedst er hvis du kan få en agent anbefalet af et anden rejsearrangør, som du ikke konkurrerer med. Feks en tysk arrangør der også laver rejser dertil. I har samme produkt, men forskellige kundegrupper (geografisk). Og ellers så er den bedste måde at sikre sig, en vandfast kontrakt, ingen penge mellem kunden og agenten (de skal betale til dig) og så ingen forudbetalinger til agenten. 

Både ture og hoteller kan betales efter kundens hjemrejse (det er i hvert fald sådan det fungerer her). Op til 30 dage efter hjemrejse. 

www.RainbowAlanya.blogspot.com

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak al den info, Har ikke lige tænkt det med at kontaktet et udlandsk bureau. Og har ikke lige kunne se hvorledes at jeg skulle komme i kontakt med en agent, da en konkurrent ikke ligefrem vil ud med den info. Men det vil jeg da lige undersøge noget mere. Så må jeg håbe at der er nogle flink bureau udenfor dk, med samme destination.

Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hej..jeg er meget forvirret..jeg planlægger at være formidler...for en rejseselkab udenfor EU..hvordan skal det håndteres...skal jeg betale 300.000 til rejsegarantifonden???

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har forstået det, så skal du ikke betale dette beløb med mindre det er pakke rejser. Altså fly + hotel, hotel + aktivetet, hele pakken, og andet der er omfattet af fondens dækning, se link. Er dette tilfælde kan du komme uden om de mange penge ved at få tilsendt papir på at det selskab du skal være formidler for, har noget rejsegaranti i deres tilhørende land :)

http://www.rejsegarantifonden.dk/fileadmin/user_upload/Dokumenter_til_downloadsiden/Vejledning_til_udbydere_registrering_SEP13.pdf

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)