Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af feriepenge.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har sagt mit job op for at starte mit eget. Jeg har en forventning om at der kommer til at gå nogen tid før jeg kan leve af forretningen, og har derfor fået et job ved siden af 2 dage om ugen.

Hvad nu med mine feriepenge? Kan jeg få dem udbetalt d.2.Maj, når nu at jeg er blevet selvstændig? eller kan det ikke lade sig gøre når jeg har betalt job ved siden af, selv om det kun er 2 dage om ugen?

Hvis det ikke kan lade sig gøre, skal jeg så kalde de dage hvor jeg ikke arbejder for ferie for at få feriepengene udbetalt?

Jeg kommer bestemt ikke til at holde ferie i år overhovedet!

På forhånd tak.

Vh. Ten Ten

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 36
Fra  ABEL+ Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ten Ten

Som hovedregel skal du holde ferie for at få feriepenge.

Men min holdning er at det jo er dine penge, så med mindre du får ydelser fra a-kassse, kommune eller andet, kan jeg ikke se det skulle give problemer.

Vh Kenneth 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Ved overgang til selvstændigt erhverv på fuld tid, så er man omfattet af reglerne om "Feriehindringer", som giver ret til at få udbetalt feriepengene uden afholdelse af ferie.

Læs evt. her.

http://www.sfr.dk/da/Ferie/Udbetaling-af-feriepenge/Feriehindringer.aspx

Hvis feriepengen eks. er indbetalt til Feriekonto, så kan du logge ind med NemID og følge vejledningen om udbetaling.

Du kan dog tidligst få feriepengene udbetalt ved ferieårets start, d.v.s. den 2. maj 2014.

Tonny

Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene.

Det var også det jeg selv havde fundet frem til, cirka.

Jeg må vel bare vente og se om det giver problemer med udbetaling, at jeg har lønnet arb. ved siden af at være selvstændig på fuld tid.

-Men igen tak for svarene.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)