Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms! 25% til lande uden for EU?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Daily-Watches.com Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har længe registret mine salg til lande uden for EU som "momsfrit salg til udlandet", hvilket vel også er korrekt. 
- Men jeg har hørt og læst at man godt kan sælge sine vare med 25% til lande udenfor EU, fordi en kunde i et pågældende land uden for EU kan trække det fra ved deres lokale toldekspedition, eller hvordan? Kan jeg derfor sælge mine varer med 25% til lande uden for EU? Der er tale om normale B2C salg. 

Tak for hjælpen!

 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, ingen moms til udlandet hvis varen leveres i udlandet. 

Køber akn anmode om at få momsen retur men det er bekosteligt og tidskrævende. Hvorfor skulle købe gå med til det besvær?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Rosenbæk:
jeg har hørt og læst at man godt kan sælge sine vare med 25% til lande udenfor EU, fordi en kunde i et pågældende land uden for EU kan trække det fra ved deres lokale toldekspedition

lyder mystisk - hvor skulle fordelen ligge for køber?? Du skal da hvis du fakturerer med moms (som var det til en privat) aflevere momsen til danmark .- og for køber bliver regningen da 25% højere - og hvor skulle hans fordel ligge i så at få de 25% tilbage, frem for at få ting uden moms??

Her må være noget misforstået

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 05:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jo B2C, kan da ikke sælge privat i USA, og ikke angive salgsmpms, og så trække de 25% fra i varekøbet. Eller så har jeg overset noget, tænker at der burde betales, dette sikre jo at den private kræver sin DK moms, dermed ved man at han betaler sin VAT i USA.

Jeg kan ikke købe momsfrit nogen steder, med mindre denne er i 0. Bestiller jeg en vare i USA fjerner de ikke de her 7-10% VAT. Så ved jeg jo godt at den i 90% af tilfælde ryger i toldbehandling. Det jeg glad for, er lidt sur over at det ikke er 100%, hvad med alle danske internet-butikker.?

Ok kan vi sælge ud af EU, med 0% moms privat, det ville være super godt for vores eksport. Måske ville det skabe nogle ret enkle måder at snyde systemet på. SKAT hvem har du solgt dem til, den der er til mr. jensen, lige nede omkring bugten ved Somalia, den tjekker skat jo bare. Her er alt økonomi via de her ikke sporbare overførsler. 

Nå men jeg håber da at det korrekt, og nej det giver ingen mening. B2C foretning til consumer, hvis du kan sælge momsfrit, så det jo det. Der er da ingen private der sætter sig ind i DK moms. Næsten hele verden kalder det VAT.

Allerede her tabte du den lokale told, ( Det der, det ikke VAT... Der er ikke nogen steder man betaler en VAT på 25%, MOMS må være noget du har købt, så der skal lige 7% VAT på den MOMS du har købt, tror det et tillæg fordi de en xxl, NEXT )

Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Greenland Simulation Center ApS Skrevet kl. 05:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg ser det ude fra (bor i Grønland)vi har ingen moms ;)

 

Nogle Firmaer i dk sælger som normalt med moms (dernæst må jeg selv ned på skattekontoret få et grønlandsk stempel og så opkræve mine moms penge retur fra det pågældende firma)

Andre Firmaer klare alt dette i selve handlen og trækker momsen fra inden den ankommer i Grønland og som jeg køber har der ved ingen besværligheder

 

Kan tilføjes at vi som køber her i Grønland foretrækker at firmaet i dk fratrækker momsen inden pakken bliver afsendt. da vores skattekontor er er svær at danse vals med.... ;)

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er lidt speciel, fordi at Grønland, og Danmark, sagtens kan det her, det også ud af EU, der er et partnerskab her. Der er den her Nabo klausul. Det nok mere enkelt for at en virksomhed søger for momsen i købers land, end det er hvis jeg sender privat til Bangkok. Grønland er et af de meget få lande i verden, der ikke opkræver MOMS. 

I Grønland er der mange der kan dansk, derfor er køb mere målrettet mellem Danmark og Grønland. Hvis der var en shop, der kunne levere billigere i Belgien, ville man måske ikke lige finde det sidespejl, som man fandt hos T-hansen. Bare sidespejl på belgisk.

Syntes det her med at i ikke opkræver moms, det tror jeg ville fungere rigtigt godt for mig. Hvad så hvis jeg bestiller en vare privat over nettet fra Grønland til Danmark. Bare for at besværligøre det, er kun på ferie i Danmark og er bosat i Monte Carlo, hvor satsen er 5%.

0% det også nemmere at regne med.Køber jeg på nettet i Tyskland, så er den med 19% moms. England har lige hævet deres, her købte jeg da også med UK moms. Det mange år siden, i UK  £ faldt der 2007-8 tror jeg. Dagen efter kl. 15 holdt UPS, det gik hurtigt. Det var pga valutaen, det ikke momsen der trækker. I erhverv er det jo lige meget, når der købes kommer den jo retur. hellere sælge i 0 og købe i 0. så må staten dække sig ind i afgifter. Fordi kan jo ikke bare lige bestille 10 karton prince, i en billig afgift. eller 20 KG Haribo fra Tyskland til 35 kr. kg. De her EU direktiver de skaber nogle muligheder der ikke bør være her.

Henrik du kan da godt se, din ven i danmark, du skal besøge ham.. Kan du ikke lige bestille den her iphone5C og tage den med, det må da ske, eller er det ikke noget man bliver spurgt om.?

Der må der køre et par momskauseller rundt på det grundlag. Måske er der kommet nye regler, har ikke lavet udenlands moms, så har det været en enkelt postering. Det kan jo sagtens være bogført forkert. 

Det virker bare som om der er et kæmpe hul i statskassen, - 

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

privat må jeg altså hoste op med 25% i Grønland. Total m/moms DKK 149,00 Heraf moms DKK 29,80 I UK, DE, eller andre lande, er det på nationale satser. Ved ikke hvorfor det er sådan med Grønlandsk moms, hvorfor i kan bestille momsfrit. Når jeg bestiller i DK, så syntes jeg heller ikke der er mulighed for at fjerne moms. Googler jeg kan jeg se denne er momsfri. Taster 3900 ind næste gang, måske er det her den ændre sig Ville der gerne have et eksempel, kunne godt tænke mig at se dette i en webshop. Hvis det erhverv i Tyskland bogfører jeg bare den moms der er betalt på 19%.

Ved konstant eksport, tror jeg at det muligt at afregne moms i sælgers land, har man en kæmpe kunde eller noget og det erhverv. Privat, dyntes den lyder for nem.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

TL;DR

Uanset hvad du synes og mener det bør være, så skal du ikke opkræve dansk moms ved levering udenfor EU (herunder Grønland) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

man opkræver ikke moms ved b2c eller b2b salg uden for EU som hovedregel - men må godt trække dansk købsmoms fra hvis det er købt i dk

Køber uden for EU vil normalt så blive pålagt den lokale moms ved importen af det lokale lands myndigheder.

Jeg forstår stadigt ikke formålet heller, for hvis man skulle/kunnne, så ville varen da bare blive 25% dyrere og man ville jo selv komme af med de 25% som salgsmoms så taber ville bare blive kunden som skulle rode med at få momsen tilbage ude i langtboristan

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har forstået reglerne er det som hovedregel relativt simpelt.

Leverer du til en adresse i udlandet skal du pålægge 25% dansk moms.
Det gælder levering både i og udenfor EU
Eneste undtagelse er ved levering til en adresse indenfor EU og modtager har (oplyst) et gyldigt moms/virksomhedsnummer som skal være anført på fakturaen.

Der er naturligvis (som altid) undtagelser og situationer hvor ovenstående ikke til fulde er gældende.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)