Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms! 25% til lande uden for EU?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Så kan du kun blive klogere ved at læse:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1812497

Mener du at det jeg skriver er forkert må du gerne sige det lige ud.
På den side du henviser til kan jeg ikke se noget der bestrider min forklaring.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Thranborg:
Mener du at det jeg skriver er forkert må du gerne sige det lige ud.
På den side du henviser til kan jeg ikke se noget der bestrider min forklaring.
Lige ud - forkert

det fremgår da også af Henriks link - tryk på salg til lande uden for EU og se ex

Når du eksporterer varer ud af EU, skal du ikke opkræve dansk moms af salget.

Når du sælger ydelser til købere uden for EU, skal du normalt ikke opkræve moms.

Hverken for varer eller ydelser skal du opkræve dansk moms ved salg uden for EU, hverken til private eller selskaber - du kan jo ellers lige linke til et sted hvor der står man skal, men tro os bare - man skal IKKE

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ok hvad med normalt salg i EU, måske fraviger Grønland, skal også betale 25% hvis jeg handler der. Kunne de sælge ud i 0% ville det også skabe problemer, så det vel fint.

Salg til Frankrig, jeg betaler altid lokal moms i et køb på nettet, fra UK. Tænker det er det samme er gældende her. Konkurrencemæssigt er det super med momsfri ud af EU, der er personer der har udnyttet dette med Dubai. Man må jo nogen gange gå på kompromis med sikkerhed, eksport er jo ret vigtigt for DK 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mikael1979:
Salg til Frankrig, jeg betaler altid lokal moms i et køb på nettet, fra UK. Tænker det er det samme er gældende her. Konkurrencemæssigt er det super med momsfri ud af EU, der er personer der har udnyttet dette med Dubai. Man må jo nogen gange gå på kompromis med sikkerhed, eksport er jo ret vigtigt for DK 
det var tæt på sort desværre.

Du taler jo som privat køb TROR jeg, men en sætning som 

mikael1979:
Salg til Frankrig, jeg betaler altid lokal moms i et køb på nettet, fra UK
må jeg give op over for?

Hvor det konkurrencemæssige fordelagtige i man ikke påfører moms på salg ud af EU ligger fatter jeg ikke, det gælder jo alle - og alle private modtager i lande uden for EU bliver så opkrævet den lokale moms i det land - helt som hvis de købte fra en lokal sælger i landet - ved importen + told ofte

Hvis du modtager en vare fra USA som privat, så er der ikke USA moms på, men du bliver opkrævet svarende til dansk moms af told/skat når varen kommer til Danmark helt som du ville hvis du havde købt den lokalt i DK + told og gebyr - Ingen som helst konkurrencefordel

mikael1979:
Konkurrencemæssigt er det super med momsfri ud af EU, der er personer der har udnyttet dette med Dubai. Man må jo nogen gange gå på kompromis med sikkerhed, eksport er jo ret vigtigt for DK 

Der er et eller andet du ikke hænger med i her. Det har intet med hverken sikkerhed eller billig eksport at gøre så det er totalt sort snak der her desværre

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

mikael1979:
jeg betaler altid lokal moms i et køb på nettet, fra UK

privat eller erhverv?

Nu handler jeg selv en del i UK og jeg betaler ikke lokal moms, hvis du har gyldigt cvrnummer, så fratrækkes denne fra faktura.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Utroligt så mage kloge mennesker der udtaler sig om noget de åbenbart IKKE har nogen viden om ! 

Salg til lande udenfor EU:   momsfrit (Dvs. at der ikke skal opkræves dansk moms)  gælder både private og erhvervskunder  

Salg til private kunder i andre EU lande: Normalt med dansk moms.

Salg til erhvervskunder i andre EU lande: Uden moms såfremt kunder har gyldigt moms nr.

Ravn   

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)